Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer sannsynlig til å begynne på yrkesrettet attføring til høsten derfor lurer jeg på hva som skjer om jeg blir sykmeldt mens jeg er på attføring. Får jeg da rehabiliteringspenger i stedet kanskje?

Jeg skal opereres i venstre hånd (og kanskje høyre) det er en operasjon som er enkel og grei så det blir sikkert ingen lang sykmelding, men det er greit å vite om man får penger da.

Jeg skal også mulig gjennom en mer omfattende operasjon der det er vanlig å bli sykmeldt fra 5 uker til 3 mnd. Hvis det skulle gå så ille at jeg blir sykmeldt i 3 mnd hva har jeg krav på av penger da?

Jeg har lest på Nav sine sider men jeg blir ikke noe klokere :klø:

Håper det er noen som vet :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var sykemeldt et halvt år mens jeg gikk på attføring. Det gikk automatisk over på rehabiliteringspenger. Ingen endring i beløp.

Nå har jeg akkurat vært sykemeldt i 14 dager og har flere måneders opptrening foran meg. Ikke noe problem det heller.

Skrevet
Jeg var sykemeldt et halvt år mens jeg gikk på attføring. Det gikk automatisk over på rehabiliteringspenger. Ingen endring i beløp.

Nå har jeg akkurat vært sykemeldt i 14 dager og har flere måneders opptrening foran meg. Ikke noe problem det heller.

Tusen takk for svar :)

Det er greit å vite at man ikke taper mer penger for man mister ganske mye på å gå over til attføring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...