Gjest Taxi Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Jeg poster dette her, iom at det berører både samliv, hus og hjem og økonomi Kjæresten min og jeg har vært sammen i 8 mnd, og det går kjempebra! Vi er mye sammen og sover sammen hver natt, enten hos meg eller hos han. Jeg synes det er fryktelig styrete... pakke med seg ting til han, pakke hjem igjen, ha noen ting her, noen ting der. OFF! Jeg begynner å føle for å flytte sammen... Både fordi det hadde vært praktisk, og også fordi det hadde vært kjempekoselig å ha et felles hjem liksom. Han har et stort hus med terrasse, veranda OG hage. Det er skikkelig koselig, men et gammelt hus som tilhører familien. Han betaler derfor ingenting for å bo, og han eier en leilighet som han leier ut. Jeg kjøpte min første leilighet i fjor høst. den er på 40 m2, men nesten helt ny (2002), jeg malte hele leiligheten da jeg flyttet inn så den er kjempefresh og akkurat sånn jeg vil ha den. i tillegg har jeg brukt tid på å få det sånn jeg ville ha det, kjøpt litt hver måned, og endelig er jeg i mål. Det har blitt så utrolig fint! :D små, minimalistiske møbler og min egen stil. Allikevel er den jo liten... jeg har lite skapplass, lite plass til oppbevaring og føler jeg rydder hele tiden og konstant flytter på ting. Jeg har også en hund som jeg kunne tenke meg å tilby en hage... dersom jeg flytter til kjæresten kan jeg leie ut min leilighet mens jeg bor "gratis" der, vi får enormt med plass, hunden får hage, og viktigst av alt... vi er sammen Men allikevel så vet jeg ikke. Jeg er så glad i denna leiligheten liksom. Har ikke lyst til å leie den ut så andre skal herje i den... og er liksom så fornøyd med at alt er helt nytt og kjempefint. Huset er jo veldig gammelt. han har pusset opp en del av det, og det er kjempefint!! Men vi har jo ikke råd til å pusse opp bad og kjøkken der liksom. Og siden vi ikke tenker at vi skal bo der i 10 år eller mer, så føler vi ikke det blir vits heller... Er det tidlig å flytte sammen etter 8 mnd egentlig? (jeg er 27 år...) Det er jo mest praktisk og utrolig gunstig økonomisk, i tillegg så vil jeg jo bo med han, er det rart av meg da, at jeg ikke har lyst til å flytte fra leiligheten min...? Føler meg litt skrullete her jeg tenk om jeg ikke er glad nok i han da, siden jeg tviler??? Tar gjerne i mot innspill
Tabris Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 For tidlig trenger det absolutt ikke å være. Jeg kan forstå at du føler for å bo i leiligheten som du har investert tid og ressurser i for å få den slik du vil ha den, men du må nesten finne ut hva som betyr mest for deg - å bo i din leilighet eller å flytte sammen med din kjæreste.
Gjest Veronica Mars Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Enig med Tabris her, du må bare vurdere hva som er viktigst. Men du må vel uansett ut av den leiligheten før eller senere, hvis dere noen gang skal flytte sammen. Det hadde jo bare vært upraktisk om to mennesker og en hund skal bo på 40 kvm når dere har et godt alternativ. Jeg synes ikke nødvendigvis 8 mnd er tidlig, det kommer vel helt an på hvordan forholdet er. Jeg og min samboer flyttet offisielt sammen til ny leilighet etter 10 mnd, men i praksis bodde jeg vel hos han i 5-6 måneder før det. Det er nå to år siden, og vi skal gifte oss i sommer. Er 25 år.
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Som du sier så vil det jo være mye bedre og bo hos han, både for der og for hunden. Og flytte sammen etter 8 mdn syntes hvertfall ikke jeg er tidlig, men så flyttet jeg inn hos sambo etter 2-3 mnd og da.
Aurela Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Du har ikke noen venner (eller andre du kjenner) du kunne tenke deg å leie til da. Venner av deg ville vel ikke herjet gjennom legliheten din, og om ting uheldigvis skar seg mellom dere to, kunne du kanskje en liten stund bodd med denne vennen, til hun/han fant en ny leglighet.. Kunne det vært et alternativ?? Lykke til med valget og videre :rosasmil:
LaraCroft Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Må si meg enig i de andres innlegg her...du må selv vurdere hva du skal gjøre. Men for min del så ville jeg satset på å flytte inn hos han ja...og tenk hvor godt også hunden din ville hatt det da;) Hvis du også leier ut, kan det jo hende dere har mulighet til å pusse opp rimelig likevel. Og det er ikke nødvendigvis slik at leieboere er så ugreie å ha med å gjøre, har selv vært en og jeg er da veldig ryddig av meg, ingen spesielle sprell her Og du det er absolutt ikke tidlig å flytte sammen etter 8 mnd, jeg og kjæresten gjorde det etter to lykke til
Gjest Taxi Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 takk for svar alle sammen! Lurer på om ting som har skjedd før i livet mitt er med å påvirker litt. først hadde jeg en samboer i 1 år. alt var knall når vi flytta sammen, men jeg ble veldig lei på det året, gjorde det slutt og flytta fra han. samboer nr 2 flytta jeg sammen med etter 1 år. vi hadde det også supert da vi flytta sammen og i en god stund mens vi bodde sammen også. men vi fikk problemer, jeg mista følelser og flytta... men så ble vi sammen igjen etter noen mnd, følelsene kom tilbake, jeg flytta tilbake til han. og etter kort tid så forsvant følelsene, alt ble en vane og KJEDELIG. det ble slutt, jeg flytta fra han... han prøvde å fikse etter at jeg flytta ut, men jeg ble helt sliten bare ved tanken på oss og jeg hadde det himmelsk i min egen lille leilighet. jeg møtte min nåværende kjæreste mens jeg fortsatt var sammen med eksen. jeg ble betatt av han ganske raskt, men selv etter det var slutt med eksen så tok det mange måneder før jeg klarte å bli sammen med han. jeg ble helt sliten inni meg med tanken på forhold... men jeg angrer ikke på at vi ble sammen for å si det sånn. vi har det topp :D og det her føles litt annerledes, vi er mye likere... har samme verdisyn og krangler aldri. jeg blir aldri sånn sinna og frustrert inni meg som da jeg ble sammen med eksen. det er jammen deilig. men allikevel får jeg litt sånn slitenfølelse ved tanken på å flytte igjen (jeg har flytta masse..... :O) og også en viss skrekk for at jeg skal bli lei....
aline Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 ikke at jeg mener det er for kort tid med 8 mnd, det vet man best selv, men når du skriver det du skriver, om at du har flyttet mye og er redd det samme skal skje igjen som har skjedd tidligere... vel, da tenker ihvertfall jeg, at kanskje du skal vente? bryte mønsteret med å flytte sammen fordi det er praktisk og koselig, vent til du er mer sikker, gi det mer tid. dersom det er noe langvarig mellom dere, så holder det selv om dere bor hver for dere lenger, så lenge dere trenger. Det å ikke være klar for å flytte sammen, tilsier IKKE at man ikke er i ett forhold som er liv laga, det tilsier bare at du pga dine personlige erfaringer fra tidligere, kanskje ikke er helt der enda. Muligens. Dette er jo noe bare du og du alene kan vite om er rett eller ikke, verken vi eller samboeren din kan bestemme det, men tviler du så kanskje det er sunt å gi det bittelitt lenger tid. kos deg litt lenger i leiligheten din, kos deg litt lenger som "bare" kjærste. Ok så er det trælete å flytte ting frem og tilbake, kanskje det går an å ha skift og slikt hos ham og han hos deg, slik at dere ikke trenger å drasse med noe særlig frem og tilbake? lykke til uansett, og som sagt, det å ikke være klar, behøver ikke tilsi at forholdet ikke er slik det skal. det at du ikke er helt sikker, går vel mer på dine følelser i forhold til din fortid å gjøre, ikke i forhold til ham.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #9 Skrevet 19. juni 2007 Skulle ikke du flytte til England da? Jeg synes 8 mnd er tidlig, iallefall basert på dine tidligere erfaringer. Det er godt å ha sin egen "hule" å trekke seg tilbake til, hvorfor ikke nyte det, og kjærestetilværelsen litt lengre?
Gjest Taxi Skrevet 19. juni 2007 #10 Skrevet 19. juni 2007 Skulle ikke du flytte til England da? Jeg synes 8 mnd er tidlig, iallefall basert på dine tidligere erfaringer. Det er godt å ha sin egen "hule" å trekke seg tilbake til, hvorfor ikke nyte det, og kjærestetilværelsen litt lengre? Du følger med!! :-D Jo, jeg lurer fortsatt på å flytte til england. Men det blir tidligst våren 2008. jeg kan nok ikke få permisjon før fra jobben. Dersom jeg skal ta masterstudie, ser det ut til at jeg bør vente til september 2008 for å få de rette studiene. Irriterer meg at det er så lenge til, men jeg vet at jeg ikke får permisjon fra jobben før av forskjellige grunner.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #11 Skrevet 19. juni 2007 Du følger med!! :-D Jo, jeg lurer fortsatt på å flytte til england. Men det blir tidligst våren 2008. jeg kan nok ikke få permisjon før fra jobben. Dersom jeg skal ta masterstudie, ser det ut til at jeg bør vente til september 2008 for å få de rette studiene. Irriterer meg at det er så lenge til, men jeg vet at jeg ikke får permisjon fra jobben før av forskjellige grunner. Husker det siden jeg ga deg råd Jeg synes du bør vente til du får avklart det jeg.
Gjest Deception Skrevet 19. juni 2007 #12 Skrevet 19. juni 2007 Jeg synes Aline sier mye kloke ting, jeg.
Gjest Taxi Skrevet 19. juni 2007 #13 Skrevet 19. juni 2007 Jeg synes Aline sier mye kloke ting, jeg. Hun gjør det!
onyx Skrevet 19. juni 2007 #14 Skrevet 19. juni 2007 Du bør flytte sammen med kjæresten din fordi du har lyst, og ikke bare fordi det er mest praktisk/fornuftig. Jeg bodde i bag i årevis selv, før vi flyttet sammen, men det gikk greit selv om jeg ofte ble dritlei av å reise og pakke bag. Du kan jo bestemme for å "bo" helger og ferier hos han, og resten av tiden hjemme hos deg selv? Og hva med å ha litt ekstra toalettsaker og klær liggende hos han, så slipper du å pakke så mye?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå