Smusse Skrevet 18. juni 2007 #1 Del Skrevet 18. juni 2007 Hva koster det sånn omtrent å leie brudekjole istedet for å kjøpe? Vil det være mye billigere å leie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ray Skrevet 18. juni 2007 #2 Del Skrevet 18. juni 2007 Tror det variere veldig. Det er stor forskjell på hva slags merke og modell du velger deg. Det lønner seg å prøve forskjellige kjoler og når du finner den du vil ha så må du høre om det går ann å leie akkurat den kjolen. Den kjolen jeg valgte hadde de ikke til leie så jeg måtte kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 18. juni 2007 #3 Del Skrevet 18. juni 2007 Det varierer fra merke til merke, ja. Jeg kunne velge å kjøpe til 10 000,- eller å leie til 6500,-, så jeg valgte det siste. Det er jeg glad for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 18. juni 2007 #4 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) I de to butikkene jeg var kostet det rundt 6.000 kr å leie. På finn.no feks finner du massevis av kjoler som er brukt en gang til 5-6.000kr. Si du kjøper en kjole på finn.no til 6.000kr Får du ikke solgt den igjen har det kostet deg like mye å kjøpe som å leie. Selger du den skikkelig billig - blir du sikkert kvitt den igjen...si 3.000kr da. Da har det kostet deg 3.000kr mindre å kjøpe enn det ville kostet å leie. Endret 18. juni 2007 av *Emma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evilla Skrevet 18. juni 2007 #5 Del Skrevet 18. juni 2007 Trodde ikke det gikk an å leie lenger, i de butikkene jeg har vært i så har de sluttet med det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ray Skrevet 18. juni 2007 #6 Del Skrevet 18. juni 2007 Det er butikker som driver med utleie. I Drammen er det to brudebutikker og i den ene er det kun salg og i den andre kan du leie kjoler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #7 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg trodde også at det var mer eller mindre slutt på leiekjoler. Når jeg var på kikkerunde tenkte jeg på å leie men de hadde sluttet med det. Damen i den ene butikken kom med et poeng som jeg ikke hadde tenkt over. hvis man kommer til å lage en rift eller liknende i kjolen kan man ende opp med å måtte kjøpe den/ erstatte den, og hvis man skal gå rundt en hel dag å være redd for å røre seg er jo det litt trist. Hvis man ønsker å leie en kjole til 6000,- for å spare litt penger så er det jo ganske kjipt å måtte ut med 12000,- for å kjøpe den samme kjolen så fort dagen er over. Ikke at det nødvendigvis kommer til å skje, men det var en av grunnene hun gav for at de hadde sluttet med utleie. SEr man på finn.no osv kan man jo finne utrolig mange fine kjoler til en brøkdel av prisen... Dessuten kan du jo finne billige kjoler( alt er relativt) i en del butikker også En av de kjolene jeg falt litt for kostet det samme å leie som å kjøpe siden den var satt ned med 50%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 18. juni 2007 #8 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg har sett på leie bådei Moss og Fredrikstad. Veldig sant det m at den kan gå istykker. Min hadde tynt tyllstoff forran m blomster på og litt utpå kvelden når jeg skulle reise meg fra stolen tråkket jeg på det tynnet stoffet også revnet det ca 25cm oppover midt forran....var veldig glad kjolen var kjøpt og jeg bare kunne "drite i det". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snippa Skrevet 19. juni 2007 #9 Del Skrevet 19. juni 2007 De stedene jeg har vært borti ifb med utleie har hatt forsikring for ødeleggelser. Da jeg giftet meg med min eks, leide jeg kjole. Betalte 1800 for leie. Da kunne jeg levere fra meg kjolen møkkete og fæl, og med rifter hvis det hadde skjedd, uten noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #10 Del Skrevet 19. juni 2007 De stedene jeg har vært borti ifb med utleie har hatt forsikring for ødeleggelser. Da jeg giftet meg med min eks, leide jeg kjole. Betalte 1800 for leie. Da kunne jeg levere fra meg kjolen møkkete og fæl, og med rifter hvis det hadde skjedd, uten noe problem. Det hadde jo vært greit, som jeg skrev fikk jeg beskjed om at de hadde sluttet med leie pga slike ting.... men det er jo helt klart forskjellerfra sted til sted..... Min forlover leide kjole da hun giftet seg for snart 6 år siden og hun var veldig fornøyd med det.... jeg fant ingen kjole jeg syntes var perfekt så jeg har sydd min egen.... det finnes i alle fall mange alternativer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smusse Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 19. juni 2007 Takk for svar Hadde håpet å kunne leie til en rimelig, men må vel bare ta en runde rundt å spørre om de fremdeles leier ut kjoler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 20. juni 2007 #12 Del Skrevet 20. juni 2007 De stedene jeg har vært borti ifb med utleie har hatt forsikring for ødeleggelser. Da jeg giftet meg med min eks, leide jeg kjole. Betalte 1800 for leie. Da kunne jeg levere fra meg kjolen møkkete og fæl, og med rifter hvis det hadde skjedd, uten noe problem. Tror ikke det er mange kjoler man får leid til den prisen i dag, gitt. Jeg hørte litt rundt og fikk beskjed om at det kostet fra 8-10 000kr. Jeg kjøpte kjole til 6500kr ny, og den var ikke nedsatt i pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #13 Del Skrevet 20. juni 2007 Et tips er også, hvis du har god tid, og sjekke på ebay etter drømmekjolen, vet dette har blitt mer og mer populært ettersom kjoler koster omtrent ingeting deri forhold til her, og blir som oftest sydd etter dine mål. Kjoler som koster 12-15000 i norge får man gjerne til 3-5000 kr på ebay. Såklart, dette er om du har litt god tid på deg ettersom det tar tid og lage en kjole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 20. juni 2007 #14 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg fikk beskjed i kjolesalongen der jeg leide kjole, at derso kjolen ble ødelagt, ville dette gå på min innboforsikring. Kjolen min ble møkkete og fæl, mistet noen perler osv, men hørte ingenting fra salongen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t-schnuppa Skrevet 12. juli 2007 #15 Del Skrevet 12. juli 2007 I salongen der jeg endte opp med å kjøpe min brudekjole, koster d 7000 - 7900 å leie kjoler Imens kostet den kjolen jeg falt for 8500kr å kjøpe NY! Da valgte jeg selvsagt d! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #16 Del Skrevet 12. juli 2007 Brukt er billigste alternativ og disse kjolene er jo som regel brukt kun 1 gang, mens utleie kjolene er brukt flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dinah Skrevet 12. juli 2007 #17 Del Skrevet 12. juli 2007 Brukt er billigste alternativ og disse kjolene er jo som regel brukt kun 1 gang, mens utleie kjolene er brukt flere ganger. På min kant av landet blir utleiekjolene kun brukt 1 gang. Leieprisen er på ca. 5500,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #18 Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg hadde tenkt å leie (fordi jeg trodde det ville være billigst), men fant "kjolen" billigere på bruktmarkedet enn til leie. Anbefaler absolutt å kjøpe brukt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathrine79 Skrevet 12. juli 2007 #19 Del Skrevet 12. juli 2007 På min kant av landet blir utleiekjolene kun brukt 1 gang. Leieprisen er på ca. 5500,- Det må da være dårlig butikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 12. juli 2007 #20 Del Skrevet 12. juli 2007 Ei vennine leide kjole i Sandefjord i fjor. Så der gjør de i hvert fall det. De leide bort kjolene 3 ganger før de solgte den. Det kostet 6000 å leie hennes kjole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå