Ut i det fri Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Hvorfor er det at eggeskallet noen ganger sitter fast på kokte egg? Det er så utrolig irriterende.
Amanlis Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Lar du egget ligge i kaldt vann når det er ferdig kokt? Hvis du "kjøler" egget under rennende kaldt vann, så sitter det ikke fast er min erfaring.
Ut i det fri Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2007 Jeg bruker å legge dem i kaldt vann en stund, ja, men ikke til de blir helt kalde. Må de bli helt kalde for at skallet skal slippe lett?
Amanlis Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Nei, men ikke la de ligge i kald vann, bare la vannet renne over dem.
Ut i det fri Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2007 OK, takk. Får prøve det neste gang. Hadde så lite å gjøre at jeg måtte finne ut av eggeskallene i dag
Ugla Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Hvorfor er det at eggeskallet noen ganger sitter fast på kokte egg? Det er så utrolig irriterende. Mener å ha hørt at det er på helt ferske egg at skallet sitter fast... Men, vet ikke helt sikkert...
Amanlis Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 OK, takk. Får prøve det neste gang. Hadde så lite å gjøre at jeg måtte finne ut av eggeskallene i dag Men det er irriterende med eggeskall som sitter fast!!
murray Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Mener å ha hørt at det er på helt ferske egg at skallet sitter fast... Men, vet ikke helt sikkert... Hm, jeg har motsatt erfaring. På helt ferske egg glir skallet lett av, men på egg som har ligget ei uke i kjøleskap kan det sitte fast. Jeg spiser veldig, veldig mye egg btw
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå