Gå til innhold

Er det farlig å ta naproxen når man har tatt paracet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Tok en paracet, men det viste seg å være et migreneanfall. Kan jeg ta en naproxen i tillegg, eller må jeg lide meg gjennom anfallet?

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

du dør neppe av det, spis ivei (...ikke for mange da, da går det mot sin hensikt =p)

Gjest Sativa
Skrevet

Jeg har i skrivende stund ikke noe belegg for å betvile at dette skulle gå greit, men jeg kan så tydelig huske en gang jeg kjøpte Ledox (samme som naproxen) og Paracet samtidig, så sa apotekeren til meg at de ikke skulle tas sammen. Men uansett, jeg bruker kombinasjonen selv jeg, når jeg får migrene, og der og da er vel intet ubehag så ille at det ikke oppveier for å slippe migrenen.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Jeg har nå fått spurt en lege, som sa det går greit. Da vet jeg det i alle fall sikkert til neste gang, selv om jeg alltid prøver å unngå å blande medisiner.

Skrevet
Jeg har nå fått spurt en lege, som sa det går greit. Da vet jeg det i alle fall sikkert til neste gang, selv om jeg alltid prøver å unngå å blande medisiner.

Det sa legen min også.

Skrevet

Nå bruker jeg den kombinasjonen på mensensmerter, men jeg har alltid blitt rådet til å ta en paracet og en naproxen/naproxsyn sammen. Husker ikke grunnlaget for det, men skulle visstnok være mye bedre enn å bare ta en av de alene.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Nå bruker jeg den kombinasjonen på mensensmerter, men jeg har alltid blitt rådet til å ta en paracet og en naproxen/naproxsyn sammen. Husker ikke grunnlaget for det, men skulle visstnok være mye bedre enn å bare ta en av de alene.

De forsterker hverandres virkning. Paracet brukes nesten alltid i "bunnen" når det gjelder smertelindring. Ikke nødvendigvis fordi de har så mye virkning i seg selv, men fordi de forsterker andre medikamenters virkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...