Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Vaskegjest
Skrevet

Jeg er lei av å kjøpe dyre og små Lano-refillposer.

Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe større mengder håndsåpe uten at jeg ruinerer meg. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Tro det eller ei, helsekosten. Jasonsåpen der er helt ok, og koster ca 60 kr for en halvliter, og er DRØY (men ikke trykk pumpen helt ned, fest er par strikk el rundt så den blir bremset)

Gjest Gjest
Skrevet
Binders har noen typer, men hvordan prisen er i forhold til små vet jeg ikke.
Gjest Vaskegjest
Skrevet
Binders har noen typer, men hvordan prisen er i forhold til små vet jeg ikke.

Det er faktisk billigere å kjøpe mange små 300ml-poser enn en dunk på 5 liter. :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Kjøper First Price sin på Kiwi, jeg. Billig og den lukter godt.

Skrevet
Kjøper First Price sin på Kiwi, jeg. Billig og den lukter godt.

Det gjør jeg også, men tar den i en såpedispenser, siden First Price sine flasker ikke akkurat er serlig dekorative ;)

Gjest Jytte
Skrevet

Jeg bruker også kun First Price håndsåper .. de har kjempebillige og gode refillposer som jeg fyller i dispensere på bad og toaletter ..

Skrevet

First price håndsåpen er fin den ja :tommel:

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Bruker first price jeg også.

Skrevet

Vi har et såpestykke i såpeskål. Det varer mye lengre enn flytende såpe.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vi bruker Jason håndsåpe fra helsekosten, kjøper kanskje 3-4 i året, så det er ikke noe vi ruinerer oss på.

Gjest Blondie65
Skrevet

Men de skulle hatt i r... med ljå de som selger dunker med såpe dyrere enn de små forpakningene. Det er jo mer miljøvennlig med større kvanta.

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Men så blir den full av bakterier da.Så lenge den blir liggende fuktig iallefall.

Gjest Gjest
Skrevet

Dermica frå apoteket - rimeleg, mild og god

• 2 uker senere...
Annonse
Gjest Gjest_millus_*
Skrevet

:forvirret: æsj ....da hadde jeg nesten vurdert hva som hva best , ikke vaske meg eller få bestemor bassilusker .. æsj..

synes d er uhygenisk jeg

Gjest Piril
Skrevet
Men de skulle hatt i r... med ljå de som selger dunker med såpe dyrere enn de små forpakningene. Det er jo mer miljøvennlig med større kvanta.

Nei, ikke nødvendigvis! Hvis du tenker på ressursbruken for emballasjen, så er det ofte mindre plast på refill hvis du ganger det opp og sammenligner med en hel plastdunk.

Men unnskyld, det var en avsporing fra tråden.

Jeg bruker såpestykke, jeg. Om såpa blir litt brun på utsiden (av barnehender som bruker lite såpe til mye skitt...), så gnir jeg bare over med en vaskeklut eller vasker den rundt i hendene til det brune er borte. Jeg tviler på at det er så uhygienisk med såpestykker. Tross alt inneholder såpen vaskemidler og konserveringsstoffer som holder bakterier unna.

Skrevet
Jeg er lei av å kjøpe dyre og små Lano-refillposer.

Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe større mengder håndsåpe uten at jeg ruinerer meg. :)

Kjøpte 5-literskanne med Lano for 2 - 3 år siden. Har nesten halvparten igjen ennå. Kjøpt på Felleskjøpet.

Skrevet

Vi kjøper Palmolive refill på Europris til rundt 10,- og har på såpedispenser.

Gjest Jytte
Skrevet
Nei, ikke nødvendigvis! Hvis du tenker på ressursbruken for emballasjen, så er det ofte mindre plast på refill hvis du ganger det opp og sammenligner med en hel plastdunk.

Men unnskyld, det var en avsporing fra tråden.

Jeg bruker såpestykke, jeg. Om såpa blir litt brun på utsiden (av barnehender som bruker lite såpe til mye skitt...), så gnir jeg bare over med en vaskeklut eller vasker den rundt i hendene til det brune er borte. Jeg tviler på at det er så uhygienisk med såpestykker. Tross alt inneholder såpen vaskemidler og konserveringsstoffer som holder bakterier unna.

Helt enig ... merkelig hvordan vi overlevde tidligere når vi bare brukte såpestykker ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...