Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som vet om man har lov til å ha med veske i tillegg til håndbagasjen hos SAS?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helst skal man bare ha en kolli med seg inn i flyet, men jeg har alltid klart å lure med meg to kolli. Men de har ikke vært noe store, så jeg satser på det går greit med det du skal ha med! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar! Uff, sliter med å holde meg innenfor grensa :ler:

Gjest StockDama
Skrevet

jeg har som regel med ryggsekken min, laptopveska og speilrefleksen, null problem å få det gjennom

Gjest Gjest
Skrevet

Skal du reise innen Norge, går det greit med 2 kolli.

Skal du derimot til utlandet får du kun ta med 1 kolli.

Skrevet
Skal du reise innen Norge, går det greit med 2 kolli.

Skal du derimot til utlandet får du kun ta med 1 kolli.

Det er det dummeste jeg har hoert. Reglene er akkurat de samme uansett.

Skrevet

En liten håndvaske med penger, billett etc kan man ta i tillegg til håndbaggasjen. Jeg har hvertfall reiset med det maaaange ganger!!

Skrevet

jeg har reist både med sekk og litt stor veske jeg uten problemer

Skrevet

De som reiser med PIA har da med seg minimum 5 vesker, bager og bæreposer hver.

Charter: 5 kg

Innenlands: 8 kg

Skrevet
Det er det dummeste jeg har hoert. Reglene er akkurat de samme uansett.

Det stemmer ikke helt. England har nemlig innført regler om kun ett kolli.

Forøvrig er det en liten koffert/bag regnes som en kolli. I tillegg er det vanlig at man får ha med seg en håndveske, en PC- eller kamerabag, lesestoff til turen, barnemat, frakk, paraply, og eventuelle medisinske hjelpemidler.

Og skal du til England, må dette altså kunne pakkes som ett kolli. (Fikk jeg beskjed av fra noen i SAS.)

Skrevet

Jeg reiste hjem fra vinteropphold på Gran Canaria nå, reiste med sas.

Hadde 36 kg i kofferter,- slapp å betale :overrasket:

I håndbagasje hadde jeg : 1 tung sekk, skulderveske med pass, penger osv , veske medMacBook, kamera osv + ei veske til!!!

Er klar over at jeg var kjempeheldig.

• 2 år senere...
Skrevet

Dytter litt på denne tråden jeg for skal snart ut å fly sas. Noen som vet om det er blitt noe endringer på dette, eller skal det gå greit å ta med en liten bag og en mellomstor veske? De to tingene tar nok ikke mer plass til sammen en det de små trillekoffertene gjør, men er litt dumt om de skulle si noe... Hvor gjør de eventuelt det, ved innsjekk, security eller på gaten?

Skrevet

Flyr med sas nesten ukentlig. Har alltid trillekoffert+labtopveske+ handveske, og har aldri opplevd noen problemer med dette. Flyr riktignok med business billett, men trur ikke det skal ha noe å si.

Skrevet

Så folk går bevisst inn for å fylle opp bagasjekvoten sin, og vel så det. Eeeh, jeg reiser bare med en liten bag, og ikke noe innsjekket bagasje. Og jeg blir ganske irritert hver gang jeg reiser siden jeg er en av de siste inn flyet, og det ligger svære kofferter presset inn i bagasjeskapene. Heldigvis er bagen min liten nok til at den bare kan legges ved bena mine. Dette minner meg om en ufyselig tankegang "jeg gjør det fordi jeg kan", og bringer med seg dobbelt så mye som tillatt. Men sånn er den råtne menneskenaturen, "det er bare jeg som gjør det", eller "de andre gjør jo det, så da kan jeg og". Trist at det skal bli en evig kamp om å komme først inn på flyet grunnet andres bagasjevolum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...