Gjest Gjest_Berta_* Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Jeg har lurt litt på det der med horoskop..jeg skjønner det liksom ikke helt..F.eks så står det at jeg kommer til å møte en gammel bekjent i helga som kommer. Hvordan kan man lese det i stjernene? Eller hvor de tar det ifra? Jeg har veldig lyst til å tro på horoskop (iallefall når det står at uken her vil bli fylt med romantikk..) Skjønner at man ikke skal ta alt bokstavelig og at det på en måte bare en slags pekepinne. Men om alt er veldig flyktig så vil det jo alltids være noe som stemmer da? Har lest to forskjellige horoskoper for denne perioden og i begge så er romantikk og kjærlighet veldig sentralt..Vi får nå se når denne perioden er over da sier nå jeg... Hva tror du om horoskop? (ja,dette temaet har sikkert blitt tatt opp gang på gang..)
Tabris Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Såkalte ukehoroskop i blader og på nett er nærmest ren gjettelek, og det er så og si ingenting reelt i dem. Rett og slett fordi om man med hjelp av astrologi skal kunne se hva som skjer i ditt liv neste uken så må man ta utgangspunkt i ditt fødselshoroskop - og du er mer enn bare soltegnet ditt (Vekten, Væren osv). Jeg har gått på flere astrologikurs, både nybegynner og viderekommende, og trodde fullt og fast på det før. Nå stiller jeg meg mye mer skeptisk til det, men synes uansett at det kan være et nyttig verktøy rent psykologisk sett.
Pnin Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Horoskoper i blader er ikke bare gjetning, de kan være ren diktning. Det vet jeg alt om...
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Hehe,tror det var ei stripe om dette i pondus engang..en dritings apekatt som satt å rabla ned horoskop..er vel kanskje slik det fungerer. Hva er pointet om alt er diktning?
AbortedSoul Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Hva er pointet om alt er diktning? De får betalt for det, om ingen tror det de babler om mister de følgelig inntektskilden.
Gjest zeppelin Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Jeg har lurt litt på det der med horoskop..jeg skjønner det liksom ikke helt..F.eks så står det at jeg kommer til å møte en gammel bekjent i helga som kommer. Hvordan kan man lese det i stjernene? Eller hvor de tar det ifra? Jeg har veldig lyst til å tro på horoskop (iallefall når det står at uken her vil bli fylt med romantikk..) Skjønner at man ikke skal ta alt bokstavelig og at det på en måte bare en slags pekepinne. Men om alt er veldig flyktig så vil det jo alltids være noe som stemmer da? Har lest to forskjellige horoskoper for denne perioden og i begge så er romantikk og kjærlighet veldig sentralt..Vi får nå se når denne perioden er over da sier nå jeg... Hva tror du om horoskop? (ja,dette temaet har sikkert blitt tatt opp gang på gang..) Skjønner... Det jeg lurer på angående horoskop er: skal alle som er født i det og det stjernetegnet treffe en høy mørk mann i løpet av uken? Skal alle som er født i tvillingene få dårlig økonomi helt til fredag for da skjer det noe uventende?? Det er jo rett og slett TÅPELIG.. Jeg tror at det sitter mer psykisk. Leser du ditt eget horoskop for uken, så legger du dagene dine opp til det. "Åå.. nei jeg har ikke så god økonomi akkurat nå..jeg leste det i ukens horoskop skjønner du.. " Er dere med? Eller snakker jeg bare vås.. ?
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 27. juni 2007 #7 Skrevet 27. juni 2007 Hehe,tror det var ei stripe om dette i pondus engang..en dritings apekatt som satt å rabla ned horoskop..er vel kanskje slik det fungerer. Hva er pointet om alt er diktning? Homer Simpson er det som skriver visdomsordene i lykkekakene da
T.S Skrevet 28. juni 2007 #8 Skrevet 28. juni 2007 For meg er troen på Gud og horoskoper (energi) likestilt.
Tabris Skrevet 28. juni 2007 #9 Skrevet 28. juni 2007 Det jeg lurer på angående horoskop er: skal alle som er født i det og det stjernetegnet treffe en høy mørk mann i løpet av uken? Skal alle som er født i tvillingene få dårlig økonomi helt til fredag for da skjer det noe uventende?? Det er jo rett og slett TÅPELIG.. Se mitt svar lenger oppe - ja, det er tåpelig, fordi et personlig horoskop inneholder så mye mer enn bare soltegnet ditt.
jarl Skrevet 29. juni 2007 #10 Skrevet 29. juni 2007 For meg er troen på Gud og horoskoper (energi) likestilt. Ja, begge to er like fjernt?
T.S Skrevet 29. juni 2007 #12 Skrevet 29. juni 2007 Ja, begge to er like fjernt? Like lite bevist ja.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #13 Skrevet 11. juli 2007 Det stemmer veldig sjelden.Kanskje noen ganger.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2007 #14 Skrevet 16. juli 2007 tror ikke på horoskop nei, men det er artig og lese og pleier faktis å stemme, men det er vell fordi at vi får det til og stemme ved at vi snur og vender litt på det men er gøy at det finnes då Litt underholdning i hverdagen
oriana Skrevet 16. juli 2007 #15 Skrevet 16. juli 2007 Tror på astrologi, men ikke ukeblad-astrologi. :-)
Pastor Knut Skrevet 16. juli 2007 #16 Skrevet 16. juli 2007 Hva tror du om horoskop? Har liten tro på at man ut fra stjernekonstellasjoner og planetenes plasseringer kan beskrive min personlighet og liv. Derimot har jeg stor tro på at man kan lære seg å tro at det er det man gjør ved å beskrive min person så diffust og vagt og samtidig late som alt sammen er veldig presist og klart beskrevet av himmellegemenes vandring.
Pastor Knut Skrevet 16. juli 2007 #17 Skrevet 16. juli 2007 For meg er troen på Gud og horoskoper (energi) likestilt. For meg er det forskjellig og heller slik at jeg tror med G-d, men ikke med horoskop.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2007 #18 Skrevet 16. juli 2007 Tror på astrologi, men ikke ukeblad-astrologi. :-) Enig! Eller, av og til tror jeg i alle fall litt på personlige horoskop, bare ikke nok til at jeg kommer til å gidde å betale for å få stilt et personlig horoskop. Når det gjelder disse ukebladhoroskopene, så er det vel veldig få som faktisk tror på dem? Selv om man leser dem for moro? Selvsagt stemmer de av og til, men da har de jo ikke stemt de siste 50 gangene, så det var jo nesten statistisk sett på tide. Nå for tiden, for eksempel, så har jeg lest at det kan bli snakk om en reise i flere forskjellige horoskoper. Når de skriver det i juli, så vil det jo nødvendigvis stemme for en god del folk .
Pastor Knut Skrevet 16. juli 2007 #19 Skrevet 16. juli 2007 Enig! Eller, av og til tror jeg i alle fall litt på personlige horoskop, bare ikke nok til at jeg kommer til å gidde å betale for å få stilt et personlig horoskop. Når det gjelder disse ukebladhoroskopene, så er det vel veldig få som faktisk tror på dem? Selv om man leser dem for moro? Selvsagt stemmer de av og til, men da har de jo ikke stemt de siste 50 gangene, så det var jo nesten statistisk sett på tide. Nå for tiden, for eksempel, så har jeg lest at det kan bli snakk om en reise i flere forskjellige horoskoper. Når de skriver det i juli, så vil det jo nødvendigvis stemme for en god del folk . Denne praten om horoskoper fikk meg til å ta fra et horoskop jeg bestilte i 1982. Det er en bunke på 32 A-4 sider - et såkalt astroportrett. Det er år og uker siden jeg har lest gjennom det, og ble derfor litt overrasket over at astrologen har konkludert med at jeg har en sterk religiøs legning. Det er vel derfor jeg er prest, da Så den delen stemte godt, men jeg finner også deler som jeg ikke gjenkjenner meg i.
gompen Skrevet 21. juli 2007 #20 Skrevet 21. juli 2007 Kommer vel an på hvordan man stiller horoskopet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå