Gå til innhold

Vil jobbe på norsjøen

Gjest Gjest_Loco_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Loco_*

Hei:)

Jeg er jente på 18 år som har kontakter og får jobbe på nordsjøen hvis jeg vil. Jeg bor for tiden i trondheim, men må flytte til stavanger hvis jeg vil jobbe på nordsjøen pga det er vikararbeid og må bo i nerheten hvis jeg blir tilkallt. Etterhvert KAN jeg(ikke sikkert) få fast arbeid og da kan jeg bo i trondheim. Mitt problem er at jeg har ikke så lyst til å flytte til stavanger, men veeeeldig lyst til å jobbe på nordjøen! Hvor lenge kan man jobbe som vikar og gjør en god jobb før man kan få fas stilling?

Hva mener dere jeg skal gjøre??

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Du bør flytte for å ta jobben. Det er viktig å få et bein innenfor, og da må du ofre litt. Som du selv sier, kan du jo flytte tilbake til Tronheim etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Enig med gjest over! Hvis det er en jobb du har veldig lyst på og du kan få den ville jeg flyttet. Du kan jo flytte tilbake etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hei:)

Jeg er jente på 18 år som har kontakter og får jobbe på nordsjøen hvis jeg vil. Jeg bor for tiden i trondheim, men må flytte til stavanger hvis jeg vil jobbe på nordsjøen pga det er vikararbeid og må bo i nerheten hvis jeg blir tilkallt. Etterhvert KAN jeg(ikke sikkert) få fast arbeid og da kan jeg bo i trondheim. Mitt problem er at jeg har ikke så lyst til å flytte til stavanger, men veeeeldig lyst til å jobbe på nordjøen! Hvor lenge kan man jobbe som vikar og gjør en god jobb før man kan få fas stilling?

Hva mener dere jeg skal gjøre??

:)

men kan du leve av en vikarjobb? Du kan få et viariat på 14 dager, så kan det gå to mnd før neste oppdrag osv. Hva om du blir i Stavanger og det venes med oppdrag for deg.

Selskapet du kan få jobb hos, flyr de bare ut fra Sola. Har de ikke rigger andre plasser?

Det flys jo ut til rigger langs hele kysten. Eks. du bor i Trondheim..om det var hos Statoil så kunne du ta båt til Kr.sund og fly ut fra basen der. Likadan har de Nord for trondheim

Er det kansje et cateringsseskap som holder til i Stavanger? Uansett hvordan du vrir på dette. trenger de folk så soiller det ingen rolle hvor du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Hvis du flytte for å få jobben, og du ønsker jobben, sier igrunn svaret seg selv.

Dessuten er Stavanger en fin by :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_zadine_*

Hvis det er dette du vil mest av alt, så ville jeg nok ha forsøkt å flytte en stund.

Men jeg synes det hørtes sært ut at du må flytte.

Det har vært endel skriverier i avisene tidligere om dette.

At selskapene ikke kan forlange at folk flytter for å få jobb i nordsjøen.

Intensjonsavtalen som ble satt opp for nordsjøarbeid den gang det ble startet på 70 tallet var at nordsjøen var for alle. Det skulle ikke diskrimineres. Hele Norge skulle få ta del i dette godet.

Jeg gjetter at det er et mindre selskap du er i kontakt med. Det høres ut som om de ikke driver helt seriøst heller.

Pass bare på, for noen har det slik at du får dekket reisen til der du bor når du blir ansatt. Slik at om du flytter nå, og får fast jobb siden, så kan det hende at de nekter å betale reisen for deg om du velger å flytte tilbake til Trondheim igjen.

Lykke til

Det er greit å jobbe i nordsjøen, men det er ikke den eneste lykke;-)

Men det må man oftes finne ut av selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Synes du er kjempeheldig som er så ung, jente, og får et så ettertraktet tilbud. Mange vil misunne deg. Du tjener forholdvis godt, og du får mye fritid. Ikke minst, du har en stor pluss på fremtidge CVerTror personlig at du vil oppleve at fordelene oppveier ulempene. Dessuten. Stavanger er en kjempefin by. Ikke så helt ulik Trondheim heller:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...