Gå til innhold

Ventedagbok

Annabella

Anbefalte innlegg

Jeg må vel begynne med å forklare hvorfor jeg ønsker denne dagboka!

Jeg er rett og slett skikkelig babysyk! Jeg gleder meg sånn til å få en liten spire i magen min! men samtidig er jeg bare 21 år, og jeg har så mye jeg vil oppleve først! Jeg har lyst til å reise masse og gjerne ta litt videreutdanning før jeg blir mamma.

Dette er et stort valg jeg må ta, og prøver så godt som mulig å få i både pose og sekk :sjenert:

Jeg har kikka litt rundt, og forstår at jeg ikke er alene.... derfor vil jeg gjerne starte en liten dagbok!

Min samboer er like babysyk som meg, og det gjør ikke saken lettere :rødme:

En siste ting er at mine foreldre brukte nesten ti år (!!!) på å klare å bli gravid.... Det gjør ikke saken noe letter for meg da jeg er veldig redd for at det samme skal skje med oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, merker at det er ganske vanskelig når folk spør om vi ikke skal ha barn snart... har så lyst til å si ja, men allikevell er det liksom så mye jeg skulle ha gjort før vi satser på det!

Er det noen andre her inne som har en type som er lar, men ikke er klar selv? :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at det er flere her inne som har avtalt en dato/periode for å begynne å prøve. Nå har jeg funnet ut vår!

Jeg har ikke snakka med min kjære enda, men han har lyst til å begynne så snart som mulig, så han blir nok bare glad :-)

Jeg slutter på pillene november 2008!

Jeg gleder meg skikkelig! Forhåpentligvis har jeg en liten spire i magen på sommerstid året etter!

:babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at det er flere her inne som har avtalt en dato/periode for å begynne å prøve. Nå har jeg funnet ut vår!

Jeg har ikke snakka med min kjære enda, men han har lyst til å begynne så snart som mulig, så han blir nok bare glad :-)

Jeg slutter på pillene november 2008!

Jeg gleder meg skikkelig! Forhåpentligvis har jeg en liten spire i magen på sommerstid året etter!

:babysmokk:

Gratulerer med ny dagbok. :klem:

Spørs om du klarar å venta heilt til november 2008 med å starta prøvinga, når både du og din kjære er så babysjuke allerede.;) Lykke til iallfall, med ventetida fram mot prøvetidspunktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja der har du et poeng... å i helgen fant vi vel egentlig ut at vi skal begynne om mindre ett år... da er jeg ferdig med skolen, og vet sikkert mer om jobb og sånn...

så da må jeg endre tickeren min :-D

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja der har du et poeng... å i helgen fant vi vel egentlig ut at vi skal begynne om mindre ett år... da er jeg ferdig med skolen, og vet sikkert mer om jobb og sånn...

så da må jeg endre tickeren min :-D

:sol:

Så spennande at du og din kjære har blitt enige om å starta prøvinga litt før. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hihi, ja det kan jo se ut som om det skjer riktig så snart, for jeg er i ferd med å sprekke :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen "perfekt" tid for å prøve. Man må bare hoppe i det og prøve, som regel ordner alt seg etterhvert.

Lykke til, enten det blir nå eller til neste år. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, ja det kan jo se ut som om det skjer riktig så snart, for jeg er i ferd med å sprekke :sjenert:

Så spennande. :hoppe:

Tenkte nok at du ikkje klarte å halda deg i eit heilt år. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har nå satt 25 juni som "prøvestart" men jeg kjøper ikke fler piller dersom jeg skulle gå tom i mai f.eks... hehe, så vi får se! er klar over at det er aldri er noen "perfekt " tid for baby, men enkelte ting bare MÅ prioriteres :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, jeg håper noen av de andre veninnene mine blir gravid samtidig som jeg! det hadde vært så kjekt å ha noen å gå gravid sammen med! å ikke minst det å ha noen som er i permisjon samtidig! er bare det at jeg er så redd for at det kommer til å ta meg så lang tid etter vi begynner som prøvere.... nå finnes det jo mye mer hjelp enn det gjorde før da, så vi får håpe på det beste!

Endret av Annabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

takker for det pondusa!

jo nå må jeg innrømme at jeg er spent!

Begynte på p-ring for noen mnd siden, og her om dagen var den falt ut! fant den da jeg skulle skifte på sengen... dette var vel rett før eggløsning, og ikke vet jeg hvor lenge den har lugget der...!

jaja, vi får vente til neste uke å se hva som skjer med mensen... er vel ikke sååå sannsynlig at noe har skjedd, men spennende! :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...

Kjenner meg igjen i det du skreiv i begynnelsen her.

Vi er også bare 21, og studenter er vi attpå. Men i dag begynte vi prøvingen vår. Vil jo oppleve mye, men pyttsan kan vi ta i 40 årene. hehe!

Får vi se om det blir en liten spire her, vi er bare korttidsprøvere pga studiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...