Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen tips til hva jeg kan ha under kubbelysene? Jeg skal ikke bruke noen kronelys, men ha bare kubbelys og telys. Telysene skal jeg ha i små skåler kjøpt på ikea med lime farget sand i bunn, men hva skal jeg ha under kubbelysene? De er offwhite og så kjøpt på ikea! Har tenkt på skiferstein i ulike størrelser, men litt redd det ikke passer inn. :forvirret: Noen tips? Hva bruker dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også kubbelys, og jeg har kjøpt runde speilfliser på christiania glassmagasin (får en litt annen type på nille) De kosta 39 kr stk. Eg har 2 kubbelys i forskjellig høyde, med noe perlepynt liggende på speilflisen..

Gjest Gjest
Skrevet

Ikea har jo også mange sånne små glassfat til kubbelys...

Skrevet

Vi skal ha en blanding av sølvplett fat og små stettefat i glass.

Litt romantisk stil.

Synes det er fint å blande litt så ikke alt blir likt.

Skrevet

Vi har små glassfat som har en liten kant ytterst. Rett og slett fordi... dersom det renner, på et speil... så renner det lett ut på duken... (Det er jo strengt tatt ikke mitt problem, det er lokalet som stiller med duker, men... dumt likevel) Vi har røde kubbelys da, og rød stearin lager gjerne røde flekker...

Te-lysene tror jeg at jeg akkurat nå kom på at jeg har glemt å kjøpe staker til, men skal se om jeg finner noen helt lave staker i glass til dem også....

Også har vi flytelys, men dem er jeg vel strengt tatt heller ikke sikker på hva de skal flyte i... Også høye lys i tillegg ja.... mye lys... Vi får se om vi bruker alt, men det er jo egentlig planlagt sånn.... (værmeldinga er ikke så enormt bra, så det går sikkert bra. I 30 plussgrader er det gjerne ikke så kjekt med sååååå mye levende lys som varmer opp lokalet, men det er ikke sånne meldinger her...)

Gjest Gjest
Skrevet

HVa med å bruke vaser som du setter kubbelysene i de, har en del forskjellige typer på ikea, blir seende litt ut som stormlykte. hvis du skal ha telysestaker med sand i bunnen kan du jo gjøre det samme med vasene så hører det sammen på en måte.. Jeg skal i hovedsak ha kronelys og telys, men har valgt kubbelys til en liten salong med noen få bord, skal sette de i små runde glassskåler fra ikea til 5,. stk. men skal også ha dekorasjoner i disse( flate runde) slik at lysene blir en del av blomstenedekken. det var utolig klønete forklart, men håper det var forståelig.

Gjest Gjest_rsa_*
Skrevet

Jeg skal bruke glassvaser. Koster 15,- stk på IKEA sist jeg sjekket. Og der får du jo kubbelys også :tommel:

Skrevet

Forslagene til dimmine som var med sånn glass-vase/lysholder rundt var veldig fine. Det blir litt mer pyntet enn bare glassfat under hvis du synes det er vanskelig å finne pynt "rundt".

Skrevet

Jeg har kjøpt noen flotte, små fat i sølvplett på Christiania Glasmagasin. Skal ha to kubbelys i ulik str på hver.

De har mye fint på Kremmerhuset!

Skrevet
HVa med å bruke vaser som du setter kubbelysene i de, har en del forskjellige typer på ikea, blir seende litt ut som stormlykte.

Vi har kjøpt vaser/stormlykter på Ikea til kubbelysene. Lysene skal jeg vinne pynt rundt før jeg putter dem oppi :)

Skrevet
Vi har kjøpt vaser/stormlykter på Ikea til kubbelysene. Lysene skal jeg vinne pynt rundt før jeg putter dem oppi :)

Vi hadde dekketallerkner i "sølv" fra Europris. Vi hadde litt maritim stil, så vi hadde sand under, skjell av forskjellige typer rundt + en eføygrein som gikk tvers over tallerkenen. Og 3 kubbelys av forskjellig størrelse fra IKEA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...