Gå til innhold

Kløe i øyekroken!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Lørdag kveld etter at jeg hadde lagt meg, begynte jeg plutselig å klø voldsomt i den ene øyekroken. Det har enda ikke blitt bedre, jeg holder på å bli gal, plutselig kommer det en sånn akutt kløe. Kjennes ut som om det er i tårekanalen (?) eller noe, er det noen som har peiling på hva det kan være? Rart at det er bare i det ene øyet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo kanskje være et lite rusk på en kinkig plass? Tror jeg ville ha prøvd med en grundig øyeskylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ved allergi - er det ikke da kløe i BEGGE øynene? Trodde også at det da klødde i selve øyet, ikke inni kroken der, liksom? Men når jeg tenker etter hadde jeg en del kraftige nyseanfall også i går...

Nei, jeg får prøve å skylle godt i tilfelle det er et rusk og håpe på at det er det det er, vil da ikke være allergisk! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å være allergisk selv om du reagere nå. Jeg har ingen form for allergi, men de siste dagenen har jeg holdt på mye ute, klipt plen og hekk og stått med nesa nedi masse busker og lpanter. Og jeg ble så potte tett at jeg trodde jeg holdt på å kveles. Med de mengder pollen det kan bli på enkelte dager tor jeg de fleste kan få både snue, kløe og nyseanfall, uavhengig av allergi. Det må jo være en grense for hva slimhinenne tåler av "smågørr"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å være allergisk selv om du reagere nå. Jeg har ingen form for allergi, men de siste dagenen har jeg holdt på mye ute, klipt plen og hekk og stått med nesa nedi masse busker og lpanter. Og jeg ble så potte tett at jeg trodde jeg holdt på å kveles. Med de mengder pollen det kan bli på enkelte dager tor jeg de fleste kan få både snue, kløe og nyseanfall, uavhengig av allergi. Det må jo være en grense for hva slimhinenne tåler av "smågørr"....

Allergi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. For jeg reagerte en gang etter å ha vært utsatt for ekstreme mengder. Dagen etter var jeg helt fin, og har ikke hatt plager hverken før eller siden. Og da synes jeg det ikke helt henger på greip å si at jeg er allergisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Gjest Gjest

Lørdag kveld etter at jeg hadde lagt meg, begynte jeg plutselig å klø voldsomt i den ene øyekroken. Det har enda ikke blitt bedre, jeg holder på å bli gal, plutselig kommer det en sånn akutt kløe. Kjennes ut som om det er i tårekanalen (?) eller noe, er det noen som har peiling på hva det kan være? Rart at det er bare i det ene øyet også!

JEG HAR AKKURATT DET SAMME :(

OG JEG ER BARE 11 ÅR OG DET PLAGER VOLSOMT LÅVER JEG DERE!

jeg tror også det ligger i tårekanalen fordi jeg alti bli kjempe blør npe jeg klør meg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser dette er en gammel tråd, men siden dette også skjer meg, kan jeg jo skrive ned hva det er som forårsaker det hos meg.

Det er små små hår som sitter helt innerst i øyekroken (mot nesen) som når de blir lange nok stikker inn på øyet, og da klør det noe helt grasalt. Det jeg må gjøre da, er å ta frem pinsetten, og nappe ut alle hårene som er der. Så er problemet borte helt til et nytt hår finner på at det skal vokse og bevege seg mot øyekroken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 år senere...
Gjest heipådeg91
På 9.3.2011 den 18.41, AnonymBruker skrev:

Ser dette er en gammel tråd, men siden dette også skjer meg, kan jeg jo skrive ned hva det er som forårsaker det hos meg.

Det er små små hår som sitter helt innerst i øyekroken (mot nesen) som når de blir lange nok stikker inn på øyet, og da klør det noe helt grasalt. Det jeg må gjøre da, er å ta frem pinsetten, og nappe ut alle hårene som er der. Så er problemet borte helt til et nytt hår finner på at det skal vokse og bevege seg mot øyekroken.

Takk for svar! Jeg undret over om det kunne være det nemlig, så tester dette først 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...