Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av symaskin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp til valg av symaskin!!

Den skal brukes til helt enkle ting, men må kunne brukes på litt kraftige stoffer -og den bør heller ikke koste all verdens!

Noen som har en symaskin å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den blir kanskje litt i dyreste laget, men jeg er veldig fornøyd med min Bernia Active 240. Fantastisk god maskin å sy på, stødig ( mange av de billige maskinene er for lette, hopper bortover bordet om man syr på full fres), lett å stille inn, fornuftig utvalg av sømmer og geniale småløsninger, bla knehendel til å løfte foten med og oppbevaring av undertåd og div utstyr. Merking av føtter ift sømtype, maskinen sier ifra i displayet hvilken fot som skal bruker, veldig greit.

Gjest Gjest_fil_*
Skrevet

Har også Bernina. Dyre, men solide maskiner. Anbefales sterkt. Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å skaffet meg en brukt Bernina. Vil tro det er mange Berninamaskiner som står i kott og støver ned. Husk at dersom du trenger vedlikehold + utstyr til maskinen din er det ikke sikkert du får tak det om du kjøper et billig, ukjent merke på Europris.

fil

Skrevet

Mamma snakket noe om et østeuropeisk merke som visst ga veldig mye for pengene. Høre med henne hva det het, jeg.

Skrevet

Min mor anbefalte merket "janome". "Billig, men veldig solid. Finnes fra det helt enkle til det svært innviklede," i følge henne.

Skrevet

Janome er også helt grei, men styr unna de aller billigste modellene. Heslige maskiner å sy på!Men det gjelder nok de fleste merkene....

Gjest Jytte
Skrevet

Jeg har en Janome som jeg kjøpte for over 6 år siden. Den er kjempegod å sy på - jeg bruker den flere ganger i uken - har aldri hatt problemer med den i det hele tatt.

Husker ikke prisen nå - men så veldig dyr var den ikke.

Skrevet
Jeg har en Janome som jeg kjøpte for over 6 år siden. Den er kjempegod å sy på - jeg bruker den flere ganger i uken - har aldri hatt problemer med den i det hele tatt.

Husker ikke prisen nå - men så veldig dyr var den ikke.

Kan du sjekke hvilken modell du har? :sjenert:

Skrevet

Nå har jeg blitt anbefalt denne symaskinen og tror jeg kommer til å gå for den! :)

Skrevet

Vet du prisen for den maskinen?

Jeg syr ikke mye, men har lyst til å sy mer. Har en elendig gammel maskin, så kanskje jeg blir litt mer inspirert hvis jeg får en ny maskin i huset.

Gjest Jytte
Skrevet
Kan du sjekke hvilken modell du har? :sjenert:

Den heter Janome Indigo 14 ...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også en Janome maskin,er kjempefornøyd :)

Skrevet

Jeg er blitt anbefalt å kjøpe en Pfaff maskin.

Du tar så mye penger som du kan avse, og så kjøper du den aller enkleste maskinen du får for den summen. Det gir visstnok solid og bra maskin for pengene.

Skrevet

Skal også kjøpe meg symaskin, men vet ikke hvilket merke enda. Har hørt at Janome bråker fælt, men vet ikke om det er riktig. Mulig den som fortalte det er litt var på lyder. ;)

Skrevet
Nå har jeg blitt anbefalt denne symaskinen og tror jeg kommer til å gå for den! :)

Jeg har også denne! Anbefales. Den syr gjennom tykkere stoffer som jeans og tykkere gardiner og er enkel og grei å bruke. Ikke av de dyreste 3-4 tusen. Du må vel opp i såpass for å få en maskin som er kraftig nok....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...