mamma_mia Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Sitter her å tenker på selve bryllupsdagen som er bare 3 uker til nå Har dere et bestemt opplegg for dagen, eller mer løst? Vi skal ha vielsen kl ett, deretter fotografering, så kjører vi til lokalet hvor det blir mingling og en velkomstdrink..Deretter blir det middag med innslag av noen sanger, få taler. Har ikke helt tenkt over når gavene skal åpnes, kakene spises, når en begynner å spille musikk, når dansen starter og den slags.. Er det greit å bare ta det som det kommer eller blir det rotete? Blir forresten 45 gjester.
Knøttet Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Hm, enda kortere til mitt bryllup (12 dager) og vi har ingen spesiell kjøreplan. Dvs vi vet dette: frisør og sminking halv tolv vielse klokken 15:00 bilder fra 15:30 til 16:00 - 16:15 hentes av hest og kjerre klokken 16-16:15 mottagelse og velkomstdrink for gjestene klokken 16:00 middag klokken 17:00 tror kaffe blir klokken 20:00 eller 21:00, husker ikke helt. Helt grei og uformell kjøreplan for min del, men er vel endel andre som vil ha det litt mer planlagt og oppsatt.
Malama Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Få dager til vår dag, det er på lørdag.. Jeg har følgende plan: Jeg møter hos frisøren klokken 9 Vi møter til fotografering klokken 12 Vielse klokken 15 Reise direkte til lokalet, velkomstdrink ca 16.30 Middag serveres fra 17. Deretter har jeg ikke en spikret plan enda, men vet t musikerene kommer klokken 22, så jeg tenker ca: Middag ferdig, mingling og fotografering (familiebilder etc) fra ca 20-20.30 Kakene serveres ca 21 eller 21.30 Det spilles til dans fra så snart vi er ferdig å spise kaker, eller fra musikerene er klare, avhengig av hva som er først. Jeg har lovet toastmaster en DETALJSPIKRET PLAN (for at noen skulle være villig til å påta seg jobben) over alt som skal være med middag og taler og alt dette her, så det skal nok komme mer på plass i løpet av uka... Vi tar muligens en gaveåpning selv, en dag eller to før bryllupet, av de gavene vi har fått levert til mine foreldre (hvor vi bor denne uka, vi bor jo egentlig 35 mil herfra) og resten av gavene åpnes antakelig etter middagen, kanskje noe på formiddagen før vielsen om noe er levert da. Den normale gavetida, mens brudeparet er hos forografen og gjestene mingler, faller jo hos oss bort siden vi har foto før viselen. Om det blir "bare rot" å ikke planlegge noe er vel litt situasjonsavhengig. Jeg hadde aldri klart å slappe av uten å vite hva som skal gjøres når, og om ingen får beskjed om hva de skal gjøre og når, etc... Alt fungerer jo, men det er jo dumt om noen begynner en tale akkurat når kjøkkenet er klar til å servere hovedretten, om "halve vestrefløyen" tar røykepause akkurat når brudgommen skal holde in tale, eller at ikke alle er klar over når dansen begynner, og ganske går glipp av innledninga av brudevalsen (jeg har vært med på et bryllup der det skjedde mens brudgommens mor var på toalettet...) eller at kaka åpnes... Men for noen er det annerledes, noen slapper visst ikke av dersom alt er detaljspikret, de må bare ha sånne løse ideer om når ting skal gjøres. Jeg foretrekker å ha bestemt dette på forhånd, slik at jeg slipper bruke den dagen på å finne ut av at "nå må noen åpne gavene" og "hmm... er det på tide å be kjøkkenet begynne å koke kaffe snart?" Dette vil jeg ha avtalt på forhånd, slik at alt bare "går av seg selv". Men kjøkkenpersonalet koker ikke kaffe uten at de vet når du vil ha den servert , de triller ikke frem kaker av seg selv, og de kommer med maten når maten er klar, om du ikke har varslet at det er tale mellom serveringene...
Kylling Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Jeg vil anbefale å sette opp en kjøreplan med ca.-klokkeslett. Ellers kan det fort bli misforståelser og kaos. Også greit for toastmasteren å ha et skjema å følge.
Kykkelikokos Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Hm, enda kortere til mitt bryllup (12 dager) og vi har ingen spesiell kjøreplan. Dvs vi vet dette: frisør og sminking halv tolv vielse klokken 15:00 bilder fra 15:30 til 16:00 - 16:15 hentes av hest og kjerre klokken 16-16:15 mottagelse og velkomstdrink for gjestene klokken 16:00 middag klokken 17:00 tror kaffe blir klokken 20:00 eller 21:00, husker ikke helt. Helt grei og uformell kjøreplan for min del, men er vel endel andre som vil ha det litt mer planlagt og oppsatt. Vær obs på at det sikkert er mange som har lyst til å ta bilder av dere når dere kommer ut og utenfor kirken.
Knøttet Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Vær obs på at det sikkert er mange som har lyst til å ta bilder av dere når dere kommer ut og utenfor kirken. Det har jeg ikke tenkt på! Takk for tipset:)
Gjest Augustbrud! Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Det har jeg ikke tenkt på! Takk for tipset:) :kaffe: Jeg leste planen din for dagen, Knøttet, og tenkte at tidsplanen din antagelig kommer til å sprekke.. Var nettopp i et bryllup med din tidplan, og gjestene gikk og ventet på at fotograferingen skulle ta slutt. Middagen ble ein time forsinket, og slik forskjøv det seg utover natta. Vi skal også ha vielsen kl. 15.00, men har blitt fotografert før vielsen. Så vi skal kun transporteres til festlokalet, men har likevel ikke satt opp middagen før kl. 17.00 Middagen varer til kl. 20.00 Kaffigjestene kommer 20.30 og blir mottatt som seg hør og bør! Kaffi ca 21.30/22.00 Siden blir det dans i de sene nattetimer. Nattmåltid hører med rundt midnatt. Lykke til!
Malama Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 Vi har også viselse klokken 15 og middag 17. Og fotografering før vielsen. Om vi skal ha tid til "velkomstdrink" (den skal vi ha 16.30) er det rett og slett det raskeste det er mulig. Å ha tid hos forografen 30 minutter etter at vielsen starter er vel nærmest å garantere at du kommer for sent til fotograferingen. Så ja, den tidsplanen ville det antakelig være lurt å revidere, legge inn tid til at selv om en vielse bare tar 30 minutter, så er det normalt at det tar noe tid på kirketrappa også... (men, om man ikke har vielsen i kirka, har vielse og fest på samme sted, og fotograferingen OGSÅ på samme sted, er den kanskje gjennomførbar)
Kath Skrevet 19. juni 2007 #9 Skrevet 19. juni 2007 Her er vår foreløpige kjøreplan, blir nok endringer i litt klokkeslettene når det nærmer seg! Kjøreplan 21. juli 2007 Kl. 08:00 Spise frokost Kl. 09:00 Lillesøster til frisør Kl. 10:00 Søster/forlover, mamma og meg selv til frisør Kl. 13:30 Kjøre til kirken Kl. 14:00 Vielse Kl. 14:45 Bilder på kirketrappa Kl. 15:00 Kjøre til Refsnes Kl. 15:30 Bilder på Refsnes Kjøreplan for ankomst og middagen: Kl. 15:15 Gjestene ankommer Refsnes, innsjekking, fruktbowl, sjokoladefontene og snacks i Havestuen. Kl. 15:15 Gaveutpakkere starter å pakke ut gavene, egen bok Kl. 17:00 Brudeparet ankommer, champagne, samle alle gjestene ved portalen. Kl. 17:25 Gjestene kalles inn i Kongesalen av toastmaster. Gjester setter seg til bords. Alle som ønsker å holde tale må ha gitt beskjed innen dette klokkeslettet? Kl. 17:25 Vin til forrett skjenkes, Kl. 17:30 Toastmaster ønsker velkommen, presenterer programmet og menyen, og praktiske opplysninger (toaletter er i samme etasje, må ikke gå helt ned i kjelleren! 2 bonger, røykepauser etc.) Kl. 17:40 Forrett serveres Kl. 17:55 Bord ryddes Kl. 17:55 Tale fra Brudens stefar Kl. ______ Røykepause Kl. ______ Vin til hovedrett skjenkes Kl. ______ Hovedrett serveres Kl. ______ Kveldens hovedtale – Brudgommens tale Kl. ______ Bord ryddes, påfyll av vin/røykepause Kl. ______ Vin til desserten serveres Kl. ______ Tale fra brudens forlover Kl. ______ Tale fra brudgommens forlover Kl. ______ Dessert og kaffe serveres Kl. ______ Tale fra Bruden Kl. ______ Sang fra brudens mor/familie Kl. ______ Tale fra brudgommens mor Kl. ______ Evt. andre taler/sanger Kl. ______ ”Takk for maten” – sang Kl. ______ Toastmaster går gjennom videre program og runder av middagen. Kl. ______ Gjestene vises til Vanity Fair. Gi beskjed om at brudeparet ønsker gjerne at alle gjester som bor på hotellet møter til felles frokost ca kl. 10:30? (høre med hotellet når frokost stenger). Gjestene kan slappe av, se på gavene, eller røyke. Kl. ______ DJ er på plass og spiller bakgrunnsmusikk, bildefremvisning står på. Kl. ______ Bryllupskaken åpnes, servering av kaffe avec. Kl. ______ Dansen åpner med brudevalsen Kl. ______ Baren åpnes og musikk resten av kvelden, PARTY
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå