Gjest Pjusk Skrevet 17. juni 2007 #1 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Ble brått usikker her mht hvor sted/dato skal stå. Er det: Ola Nordmann Norgesgt. 1 9999 Oslo Bedrift AS Verdensgt. 3 8888 Oslo Sted/Dato ELLER: Ola Nordmann Norgesgt. 1 9999 Oslo Sted/Dato Bedrift AS Verdensgt. 3 8888 Oslo Endret 17. juni 2007 av Pjusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alyx Skrevet 17. juni 2007 #2 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Ola Nordmann Norgesgt. 1 9999 Oslo Bedrift AS.................................................Sted/dato Verdensgt. 3 8888 Oslo Sånn har jeg lært det Endret 17. juni 2007 av Alyx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17. juni 2007 #3 Del Skrevet 17. juni 2007 Ola Nordmann Norgesgt. 1 9999 Oslo Sted/Dato Bedrift AS Sted/dato Verdensgt. 3 8888 Oslo Sånn har jeg lært det Jeg også. Pleier å huske det med at Fra kommer før Til i alfabetet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alyx Skrevet 17. juni 2007 #4 Del Skrevet 17. juni 2007 Altså lengst til høysre på firmanavn-linja Ble litt vanskelig å sette opp brev som innlegg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 18. juni 2007 #5 Del Skrevet 18. juni 2007 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alsana Skrevet 18. juni 2007 #6 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Ifølgje Skriveregler av Finn-Erik Vinje skal stad/dato stå på same linje som avsendaren sitt postnummer og poststad. Boka er gjennomgått av Norsk språkråd. "I brev til firmaer, institusjoner og myndigheter osv. og til personer som ikkje kjenner avsenders adresse, bør denne skrive sitt navn og sin adresse øverst til venstre på arket, fra linje 4 (eventuelt linje 5 dersom navn og adresse til sammen utgjør bare 2 linjer). (...) På samme linje som postnummer og poststed skrives fra tabulatoren på 9 cm dato og da uten angivelse av sted. Men hvis senderen befinner seg på et annet sted enn postadressen, skal også stedsnavnet være med." Altså slik: Ola Nordmann Norgesgt. 1 9999 OSLO ............................................................ Sted/dato Bedrift AS Verdensgt. 3 8888 OSLO Poststad skal forresten stå med store bokstavar. (Eg likar boka mi. ) Endret 18. juni 2007 av Alsana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alyx Skrevet 18. juni 2007 #7 Del Skrevet 18. juni 2007 Aj!! Det stemmer Alsana! Sorry pJusk, sjekket Norsk Standard nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crash Skrevet 18. juni 2007 #8 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) - Endret 2. april 2008 av Miros Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 18. juni 2007 #9 Del Skrevet 18. juni 2007 Oooops! Vel, søknaden er sendt... Får håpe det er mer enn dette som teller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #10 Del Skrevet 18. juni 2007 Ola Nordmann Norgesgt. 1 9999 Oslo Bedrift AS.................................................Sted/dato Verdensgt. 3 8888 Oslo Sånn har jeg lært det Beklager å spore av men: er det bilde av deg selv? I såfall: du ser kjempenormal, hyggelig, sjarmerende og pen ut! Måtte bare si det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alsana Skrevet 18. juni 2007 #11 Del Skrevet 18. juni 2007 Det går sikkert bra. Som du ser av svara her er det tydeleg at det er litt forskjellig kva som er praksis. Trur neppe dei sit med linjal og hiv alle søknadar der datoen er på feil linje. Men det er klart at viss du gjer det rett og tilfeldigvis treff på ein som veit korleis det skal vere kan det berre vere med på å skape eit positivt inntrykk. Og det er mykje meir ein skal hugse på også: antal linjeskift mellom kvar seksjon i brevet og kva for linjenummer overskrifta skal stå på etc. Eg prøver å halde meg til desse reglane fordi eg synest det gjev det beste visuelle inntrykket, men kan godt forstå at det kan verke ein smule pedantisk ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå