Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Først vil jeg bare si at jeg er sammen med en kjempe snill gutt som jeg er utrolig glad i. Her om dagen møtte jeg en fyr (jeg kaller ham Ole)som jeg ble litt kjent med da jeg gikk på høgskolen. Av en eller annen grunn utvekslet vi aldri telefon nr. På den tiden var jeg sammen med en annen (nå ex), men jeg følte at Ole kanskje var interessert i meg. Han er en kjempe snill fyr. Da jeg sluttet på skolen mistet vi kontakten helt og på samme tid gjorde jeg det slutt med exen min. Jeg ble etterhvert kjent med ham jeg er sammen med nå. Ole spurte om telefonnummeret mitt da jeg møtte ham. Jeg gav det til ham, men etterpå tenkte jeg på om det egentlig var så lurt. Jeg begynte å tenke på at ham jeg er sammen med og om han blir sjalu. Men er dere ikke enig i at det ville vært uhøflig å si nei da han spurte om nummeret, altså han er jo en tidligere venn? Jeg lurer på om Ole kan være interessert i meg nå, han husket så mye, sånne små ting jeg har fortalt ham, som jeg har glemt helt ut nå. Det er mer enn et halt år siden vi snaktes sist. Jeg fant ut at det var best å nevne det for kjæresten min, og jeg spurte om det var greit at ole kom på besøk en dag, når vi begge var der. Men han svarte bare at noe sånn; kanskje, vi får se.. Jeg tror han ble sjalu, men han har ikke noe grunn til det. Men nå sitter jeg her å tenker og tenker. Føler den enkleste metoden bare er å si at jeg er opptatt om ole ringer. Jeg orker ikke noe sjalusi. Jeg sitter å tenker at det beste hadde vært om jeg ikke møtte ham igjen. Hva skal jeg gjøre? Jeg har sagt til kjæresten min at jeg ikke vil møte ole om ikke han også er med. Jeg har forresten sagt til ole at jeg har kjæreste, så forhåpentligvis ringer han ikke senere.
Gjest Pax Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Etter så lang tid tror jeg ikke Ole lenger er interessert, han ville vel bare se hvordan du har det. Hvorfor spørre typen om lov til å få besøk? Det er uforståelig for meg. Jeg ville ikke ikke bedt om lov, ville sagt sånn i forbifarten at jeg møtte en gammel studiekamerat, han kommer kanskje innom en dag.
Gjest StockDama Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Så du kan ikke ha kompiser fordi du har kjæreste? Jeg kommer aldri til å kutte kontakt med mine nåværende eller framtidige kompiser bare fordi typen skulle finne på å bli sjalu.... da måtte han isåfall også kutte kontakt med sine venninner, og det tviler jeg han syns noe om.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Men jeg har ingen kamerater, så jeg vet ikke hva han tenker om det. Det har liksom aldri vært noe samtale emne. Han har egentlig ingen venninner heller, ihvertfall ingen han prater mye med. F.eks at jeg hadde vært med ole alene, eller at typen min hadde vært med ei venninne alene er utenkelig for meg. Er det ikke det for dere også? Ja, jeg aner jo ikke om ole er interessert lenger, men jeg tror han ihvertfall var det. Det hadde ikke blitt særlig godt motatt om jeg hadde sagt det; "jeg møtte en gammel studiekamerat, han kommer kanskje innom en dag"
Rosalie Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Min kjære må mer enn gjerne pleie vennskap alene med alle sine venner for meg. Spiller ingen rolle om det er menn eller kvinner, homofile eller heterofile.
Gjest Pax Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Det hadde ikke blitt særlig godt motatt om jeg hadde sagt det; "jeg møtte en gammel studiekamerat, han kommer kanskje innom en dag" Stoler han ikke på deg, da? Hvorfor tror du han ville bli usikker?
La Luna Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 F.eks at jeg hadde vært med ole alene, eller at typen min hadde vært med ei venninne alene er utenkelig for meg. Er det ikke det for dere også? Nei, absolutt ikke! Det som hadde vært utenkelig for meg, hadde vært å være i et forhold der jeg ikke kunne hatt guttevenner eller vært aleine sammen med dem.
Gjest Pax Skrevet 17. juni 2007 #8 Skrevet 17. juni 2007 Det finnes mennesker som ikke tålererer at kjæresten har venner av det motsatte kjønn. Sånn generelt sett liker jeg ikke tanken å kutte ut eller sette "på vent" venner av motsatt kjønn fordi man har fått ny kjæreste. Har opplevd at kamerater har gjort det med meg, og når det har blitt slutt med kjærestene, har de ønsket å fortsette vennskapet som om ingen ting har skjedd. Det går ikke. Da har jeg svart høflig, men bestemt at jeg ønsker ikke et vennskap med slike kriterier, og har avsluttet vennskapet.
Gjest StockDama Skrevet 18. juni 2007 #9 Skrevet 18. juni 2007 Hvem jeg vil eller ikke vil være aleine med er helt opp til meg selv, det samme med kjæresten.
MsRP Skrevet 18. juni 2007 #10 Skrevet 18. juni 2007 Først vil jeg bare si at jeg er sammen med en kjempe snill gutt som jeg er utrolig glad i. Her om dagen møtte jeg en fyr (jeg kaller ham Ole)som jeg ble litt kjent med da jeg gikk på høgskolen. Av en eller annen grunn utvekslet vi aldri telefon nr. På den tiden var jeg sammen med en annen (nå ex), men jeg følte at Ole kanskje var interessert i meg.Han er en kjempe snill fyr. Da jeg sluttet på skolen mistet vi kontakten helt og på samme tid gjorde jeg det slutt med exen min. Jeg ble etterhvert kjent med ham jeg er sammen med nå. Ole spurte om telefonnummeret mitt da jeg møtte ham. Jeg gav det til ham, men etterpå tenkte jeg på om det egentlig var så lurt.Jeg begynte å tenke på at ham jeg er sammen med og om han blir sjalu. Men er dere ikke enig i at det ville vært uhøflig å si nei da han spurte om nummeret, altså han er jo en tidligere venn? Jeg lurer på om Ole kan være interessert i meg nå, han husket så mye, sånne små ting jeg har fortalt ham, som jeg har glemt helt ut nå. Det er mer enn et halt år siden vi snaktes sist. Jeg fant ut at det var best å nevne det for kjæresten min, og jeg spurte om det var greit at ole kom på besøk en dag, når vi begge var der. Men han svarte bare at noe sånn; kanskje, vi får se.. Jeg tror han ble sjalu, men han har ikke noe grunn til det. Men nå sitter jeg her å tenker og tenker. Føler den enkleste metoden bare er å si at jeg er opptatt om ole ringer. Jeg orker ikke noe sjalusi. Jeg sitter å tenker at det beste hadde vært om jeg ikke møtte ham igjen. Hva skal jeg gjøre? Jeg har sagt til kjæresten min at jeg ikke vil møte ole om ikke han også er med. Jeg har forresten sagt til ole at jeg har kjæreste, så forhåpentligvis ringer han ikke senere. Er det bare meg som reagerer på dette? Det høres ikke akkurat ut som om TS ser på Ole som en venn. Hun er fryktelig opptatt av om han kanskje kan være interessert i henne, og jeg tror det er derfor hun tenker at det ikke var så lurt å gi ham tlf.nr. sitt. Det er jo helt sikkert også dette som er grunnen til at kjæresten hennes er sjalu! Han merker det vel på henne at det er noe, på måten hun snakker om Ole. Og den siste setningen? Hvorfor håper hun ikke at han ringer, hvis hun bare er interessert i ham som en venn? Og om hun hadde vært det, hvorfor så opptatt av om han skulle være interessert i henne?
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #11 Skrevet 18. juni 2007 Jeg synes det er helt greit at kjæresten min beholder venninner han har hatt lenge. Jenter han kun har hatt et platonisk vennskap med. Men jeg blir usikker når ekser eller nye jenter som han f.eks treffer på nettet vil treffe han. Hvis disse jentene ønsker noe mer vil minst en bli såret. Det kan også skape usikkerhet i et etablert forhold når en annen person av det motsatte kjønn plutselig tar mye plass i den andres liv. Ønsker du selv å treffe Ole? Føler du noe for han? Vil du at dere alle tre skal ha det hyggelig sammen som venner? Eller synes du bare det er vanskelig å avvise han?
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #12 Skrevet 19. juni 2007 Jeg synes Ole er en kjempe grei gutt, han er snill tvers gjennom. Jeg føler ikke noe for ham mer enn en venn. Han tok kontakt, spurte om jeg ville møte ham i helgen. Jeg svarte hyggelig tilbake, men sa at jeg ikke kunne ikke den dagen. Men sannheten er jo at det ikke går pga. kjæresten min. Kjæresten min har kjempe mange kamerater og bekjente, og alle vet at vi er sammen. Hvis jeg blir sett med en mann alene i byen vil det sikkert bli snakk, og de vil spørre kjæresten min om jeg er utro osv. Kjæresten min er veldig opptatt av at jeg skal vise ham respekt, og han sier at folk han kjenner vil begynne å prate bak ryggen vår. Han reagerer på helt småting, som jeg ikke tenker over. Så om jeg møter en fyr vil ihvertfall folk snakke.
Gjest Pax Skrevet 19. juni 2007 #15 Skrevet 19. juni 2007 Da forstår jeg ikke problemet. Ikke for det, jeg tviler ikke på at det er reelt, og at du synes det er vanskelig. Vi har sikkert bare erfart forskjellige ting. Du får gjøre som selv du synes er best ang. Ole.
Gjest Gjest-gjester-gjestene Skrevet 20. juni 2007 #16 Skrevet 20. juni 2007 Det er helt utrolig hvor mange problemer vi klarer å lage innimellom. Først og fremst; har denne Ole noen gang sagt at han er interessert i noe mer enn å faktisk være venner med deg? Jeg har flere venner som husker ting jeg ahr sagt til dem, som ikke jeg husker å ha meddelt. Det samme gjelder andre veien. Hvis jeg møter mennesker jeg trivdes sammen med, som jeg har mistet kontakten med kan jeg finne på å spørre om nummeret deres. Vilkårlig om de er gutter eller jenter. Noen ganger lurer jeg på hva dere har opplevd som ikke syns at kjæresten kan ha venner av det annet kjønn, og som heller ikke tror at noen av det annet kjønn kan tenke seg å være venner, ikke noe mer med en selv. Til syvende og sist; hvorfor fortalte du ikke om kjæresten når dere oppdaterte hverandre på hva som hadde skjedd siden sist dere så hverandre? Hvis dere rakk å snakke om ting som gjorde deg oppmerksom på at Ole husker masse ting om deg syns jeg det nesten virker rart å ikke nevne sivilstatus, iallfall om denne er relevant for din oppfatning av hvorfor ting skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå