Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #41 Skrevet 19. juni 2007 Bare om man irriterer seg så grufult over det, som det du utrykker deg at du gjør! :slåss: OK, du skal få lov, jeg synes bare det er unødvendig energi! Jeg irriterer meg bare over det når jeg får det trykt opp i nesen og ikke kan unngå det. Det er ikke noe jeg ligger søvnløs over
-Alvildebrud- Skrevet 19. juni 2007 #42 Skrevet 19. juni 2007 Jeg irriterer meg bare over det når jeg får det trykt opp i nesen og ikke kan unngå det. Det er ikke noe jeg ligger søvnløs over Bra! Jeg vil iallefall definere det som et i-landsproblem
Daria Skrevet 19. juni 2007 #43 Skrevet 19. juni 2007 Utkledningen har vel omtrent samme betydning som russedrakta -den viser hvorfor man gjør det man gjør og legitimerer til en viss grad "unormal" oppførsel. Skal man først ha "utdritingslag" er det vel nærmest en fordel for bruden å bli litt utkledd også... Men når sant skal sies, så tror jeg ikke alle forstod det var utdrikningslag, enkelte var så sure og ville ikke bli med på noe De skjønte det nok, men alle synes faktisk ikke det er like gøy å bli utsatt for sånne ting på åpen gate.
Gjest tita Skrevet 19. juni 2007 #44 Skrevet 19. juni 2007 Det er ingen som ber deg om å synes det er KULT heller. Men det går ann å se an situasjonen fra fra en annen vinkel enn sin egen. Evner du ikke det, er det faktisk ikke utdrikknigslaget som er snevre, eller sitter på problemet Skjønner ikke i all verden HVA som er irriterende. Er det virkelig noe å irritere seg på - folk i teite kostymer og godt humør? Ohhhh , om du klarer å bli såå irritert av det hver gang du opplever/ser et utdrikkningslag på gaten, da blir jeg faktisk redd deg! Jeg er kanskje litt teit her men hvor skriver hun at hun synes det er kjempeirriterende, finner bare at hun ikke synes det er spesielt morsomt jeg, og det må hun jo få lov til, ikke alle som liker slike ting og da må det jo være lov til å si nei... også uten å bli oppfattet som super grinete....... hvis det skal være lov til å hoppe danse kle seg ut drikke seg snydens osv i all offentlighet, må jo de som blir bedt om å delta( på gata mener jeg) ha lov til å mene hva de vil om det
Knøttet Skrevet 19. juni 2007 #45 Skrevet 19. juni 2007 De skjønte det nok, men alle synes faktisk ikke det er like gøy å bli utsatt for sånne ting på åpen gate. Kanskje, kanskje ikke. Men det går uansett an å si nei på en ordentlig måte, og ikke være sur og grinete
Gjest tita Skrevet 19. juni 2007 #46 Skrevet 19. juni 2007 Kanskje, kanskje ikke. Men det går uansett an å si nei på en ordentlig måte, og ikke være sur og grinete Selvsagt går det ann å si i fra på en ordentlig måte, men man kan aldri vite hvorfor noen svarer slik de gjør, for alt du vet kan den du traff på akkurat ha mistet jobben, mannen eller liknende( dette er selvsagt satt litt på spissen) . hvis man velger å be fremmede mennesker på gata om noe må man også forvente at ikke alle kommer til å like det, og om de blir sure så ta det med et smil, du vet jo ikke hvorfor de reagerer som de gjør.
Daria Skrevet 19. juni 2007 #47 Skrevet 19. juni 2007 Kanskje, kanskje ikke. Men det går uansett an å si nei på en ordentlig måte, og ikke være sur og grinete Som tita er inne på, det kan godt være det er en (annen) grunn til at man er sur, og er jeg i dårlig humør, er ikke et innpåslitent og høyrøstet utdrikningslag de jeg vil anstrenge meg mest for å avvise på en hyggelig måte... I Oslo sentrum er de tessuten ganske mange på denne tiden, og da blit fort tålmodigheten litt frynsete etterhvert...
Gjest tita Skrevet 19. juni 2007 #48 Skrevet 19. juni 2007 Som tita er inne på, det kan godt være det er en (annen) grunn til at man er sur, og er jeg i dårlig humør, er ikke et innpåslitent og høyrøstet utdrikningslag de jeg vil anstrenge meg mest for å avvise på en hyggelig måte... I Oslo sentrum er de tessuten ganske mange på denne tiden, og da blit fort tålmodigheten litt frynsete etterhvert... Jepp. det er netopp det, det er ikke lenge siden jeg fulgte min kommende svigermor til en blomsterbutikk for å plukke ut blomster til hennes manns begravelse og tro meg hun hadde tiltet hvis et utrikkningslag hadde spurt om hun ville delta i noe. Dette var i Oslo. så sjansen for å støte på et utrikkningslag var forsåvidt ganske stor. Hun hadde jo ikke hatt noe med at hun ikke unnet andre et utrikkningslag, men fordi det ville vært kjempetøft for henne midt i sorgen. Man kan ALDRI vite hvorfor folk reagerer som de gjør, og så lenge man ikke har mulighet til å spørre på forhånd om folk synes det er greit at man tar kontakt så må man godta at ikke alle synes det er like greit, hvis man synes det er et problem får man heller finne seg en øde gate et sted.
-Alvildebrud- Skrevet 20. juni 2007 #49 Skrevet 20. juni 2007 Jeg er kanskje litt teit her men hvor skriver hun at hun synes det er kjempeirriterende, finner bare at hun ikke synes det er spesielt morsomt jeg, og det må hun jo få lov til, ikke alle som liker slike ting og da må det jo være lov til å si nei... også uten å bli oppfattet som super grinete....... hvis det skal være lov til å hoppe danse kle seg ut drikke seg snydens osv i all offentlighet, må jo de som blir bedt om å delta( på gata mener jeg) ha lov til å mene hva de vil om det Jeg tror vi diskuterer to forskjellige ting. Jeg har aldri sagt at det er OK å dra fremmede mennesker MED på spøken ved å drite ut de i all offentlighet ... Det er ikke det jeg mener, Det er ikke alltid man innvolverer andre ukjente på den måten - men kanskje heller at disse blir noen slags "tilskuere". Jeg kan ikke forstå at folk som bare SER PÅ og opplever høy støy og lydnivå i forbipassering på gaten blir irriterte.
Kykkelikokos Skrevet 20. juni 2007 #50 Skrevet 20. juni 2007 Nå har jeg aldri mistet noen i nær-nær familie bortsett fra besteforeldre, men om jeg går utendørs så har jeg vanlig folkeskikk uavhengig hvilket humør jeg er i. Jeg glefser ikke eller surer meg til andre fordi JEG har en dårlig dag.
Daria Skrevet 20. juni 2007 #51 Skrevet 20. juni 2007 Jeg glefser ikke eller surer meg til andre fordi JEG har en dårlig dag. Da må du være et prakteksemplar av et menneske. Jeg har enda til gode å møte noen som ikke innimellom kan la dårlig humør skinne gjennom og -bevisst eller ubevisst -gå ut over andre i større eller mindre grad.
Kykkelikokos Skrevet 20. juni 2007 #52 Skrevet 20. juni 2007 Det er forskjell på å vise til folk man kjenner at man er sur, enn å glefse til fremmede.
panda Skrevet 20. juni 2007 #53 Skrevet 20. juni 2007 De utdrikningslagene jeg har blitt irritert over som jeg skrev tidligere i tråden, er de som vil involvere meg som tilskuer. Kan bli litt slitsomt når man møter ti sånne lag i Oslo sentrum en lørdagsformiddag. Jeg blir ikke sur av å se ett utdrikningslag, hvis noen trodde det.
panda Skrevet 20. juni 2007 #54 Skrevet 20. juni 2007 Forslag til utdrikningslag: http://www.aftonbladet.se/vss/karleksex/st...1086194,00.html
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #55 Skrevet 20. juni 2007 Jeg tror vi diskuterer to forskjellige ting. Jeg har aldri sagt at det er OK å dra fremmede mennesker MED på spøken ved å drite ut de i all offentlighet ... Det er ikke det jeg mener, Det er ikke alltid man innvolverer andre ukjente på den måten - men kanskje heller at disse blir noen slags "tilskuere". Jeg kan ikke forstå at folk som bare SER PÅ og opplever høy støy og lydnivå i forbipassering på gaten blir irriterte. TRor egentlig vi diskuterer samme ting faktisk, mener at de som blir bedt om å være tilskuere må få lov til å mene akkurat hva de vil om det på samme måte som , de som har utdrikkninglaget har lov til å gjøre det de vil innen for lovens grenser... hvis man irriterer seg over støy osv..... så er vel det greit...... og om noen virker grinete osv kan det jo være at det er en grunn til det enn bare utdrikkningslaget.så hvis man skal irritere seg over at noen andre irriterer seg osv.... ja regner med atfolk skjønner hva jeg mener.... la de som irriterer seg være irritert og kos deg med dagen istedenfor.....
Gjest tita Skrevet 20. juni 2007 #56 Skrevet 20. juni 2007 Nå har jeg aldri mistet noen i nær-nær familie bortsett fra besteforeldre, men om jeg går utendørs så har jeg vanlig folkeskikk uavhengig hvilket humør jeg er i. Jeg glefser ikke eller surer meg til andre fordi JEG har en dårlig dag. Tror det er ganske stor forskjell på det å miste besteforeldre og mannen sin.... Hun var såpass utenfor at selv om hun hadde et ønske om å oppføre seg, være høflig osv hade det ikke vært sikkert at hun klarte det i en slik setting.... og hadde hun ikke blitt irritert hadde hun helt sikkert fått et grpteanfall.... dvs hvis man velger å innvolvere fremmede på gaten må man også være forbredt på ALLE mulige reaksjoner... Det du opplever som ufarlig og morsomt kan for andre være vondt og vanskelig.... Dette er selvsagt satt på spissen, og jeg tror de aller fleste gjør sitt beste når det gjelder å være høflige osv. men noen ganger klarer man ikke det og med mindre man kjenner personen godt kan man faktisk ikke vite slike ting så hva med å tenke på det nete gang noen ikke er super blid når man snakker til dem... det er ikke sikkert at det er deg de er sure på, så hvorfor la det ødelegge dagen din......
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #57 Skrevet 20. juni 2007 Det er forskjell på å vise til folk man kjenner at man er sur, enn å glefse til fremmede. Dette blir jo bedre forklart av andre enn meg, men det er forskjell på å ha "normal" omgang med fremmede type betjening i butikk, bussjåfører, folk som går forbi en på gata eller spør pent om veien, og å støte på et høylytt, stort sett beruset utdrikningslag som ønsker å involvere en mer eller mindre aktivt i en mer eller mindre teit og av og til intim spøk. Jeg hadde ikke følt meg spesielt uhøflig om jeg nokså kontant avviste et slikt lag om jeg hadde en riktig dårlig dag eller var i sorg. Om man befinner seg i Oslo midtsommers blir nok også tålmodigheten noe tynn i løpet av en dag med pågående abonnements- og veldedighetsselgere, spørreundersøkelser og et stort antall (faktisk - jeg var på utdrikningslag for tre uker siden, og møtte på to andre lag i løpet av en time, de andre gjestene møtte et annet lag, og jeg vet at fire andre jeg kjente befant seg i atter fire andre utdrikningslag samme dag) utdrikningslag. Selvsagt bør man prøve å være relativt blid og høflig, men jeg har også forståelse for at man ikke alltid føler for å smile når man sier nei. Folk med promille har også ofte vanskeligere for å ta signalene og det hender de maser - om ikke akkurat "dere" gjør det, har man kanskje blitt mast på flere ganger tidligere på dagen, og føler seg klok av skade...
-Alvildebrud- Skrevet 20. juni 2007 #58 Skrevet 20. juni 2007 Dette blir jo bedre forklart av andre enn meg, men det er forskjell på å ha "normal" omgang med fremmede type betjening i butikk, bussjåfører, folk som går forbi en på gata eller spør pent om veien, og å støte på et høylytt, stort sett beruset utdrikningslag som ønsker å involvere en mer eller mindre aktivt i en mer eller mindre teit og av og til intim spøk. Jeg hadde ikke følt meg spesielt uhøflig om jeg nokså kontant avviste et slikt lag om jeg hadde en riktig dårlig dag eller var i sorg. Om man befinner seg i Oslo midtsommers blir nok også tålmodigheten noe tynn i løpet av en dag med pågående abonnements- og veldedighetsselgere, spørreundersøkelser og et stort antall (faktisk - jeg var på utdrikningslag for tre uker siden, og møtte på to andre lag i løpet av en time, de andre gjestene møtte et annet lag, og jeg vet at fire andre jeg kjente befant seg i atter fire andre utdrikningslag samme dag) utdrikningslag. Selvsagt bør man prøve å være relativt blid og høflig, men jeg har også forståelse for at man ikke alltid føler for å smile når man sier nei. Folk med promille har også ofte vanskeligere for å ta signalene og det hender de maser - om ikke akkurat "dere" gjør det, har man kanskje blitt mast på flere ganger tidligere på dagen, og føler seg klok av skade... Men hva var det som gjorde at "ditt" utdrikningslag ikke ble så ille da? Var det ikke noen utskeielser av noe slag.... Bare spør.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå