Gå til innhold

Hvilken muskel er dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Man kan se så godt (på noen jenter) at det går et søkk inn, loddrett fra puppene og nedover magen...

Jeg er tynn, men jeg har ikke antydning til å se denne "stripa"

Hvilken muskel er dette? og hvordan trener jeg for å få den synlig? ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sille
Skrevet (endret)

Det er ingen muskel, men senefibrer som "splitter" magemusklene (et slags bånd som ligger mellom de rette magemusklene). Den kalles linea alba på latin.

Det er vel individuelt fra person til person hvor godt den vises, men en forutsetning er nok relativt lite magefett.

Endret av Sille
Gjest Kristin_
Skrevet (endret)

Det er veldig individuelt om den synes ja, men man trenger ikke nødvendigvis så lite magefett. Min har syntes ganske tydelig uansett hvor høy fettprosenten har vært.

edit: jeg har heller aldri trent magen noe særlig

Endret av Kristin_
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke mye magefett.....men den blir ikke mer synlig om man trener magen?

Gjest Kristin_
Skrevet

Jo, man skulle da tro det siden fettet dekker over ting :) I mitt tilfelle lå bare fettet jevnt over magen, så det gikk innover på samme måte uansett. Men jo, kommer jeg ned i en veldig lav fettprosent vil den bli mer synlig. Jeg snakker her om fettprosent, altså generell trening ikke bare trening av selve magemusklene.

Gjest Gjest
Skrevet
Graviditet er ypperlig "trening", faktisk :ler:

Under graviditeten deler magemusklene seg i to på hver side av dette søkket, og det fortsetter å være ganske så tydelig etterpå.

Men ikke sikkert denne "treningsformen" passer for deg, da... :sjenert:

Jeg har vært gravid ;)

Uten at dette hjalp overhodet :ler: heller motsatt. Men takk :)

Jeg har ikke magefett så og si, men mener dere at man får mer definert utseende på den om man trener magemusklene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...