Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor bruker dere parfyme?

Hvilke følelser fremkaller favorittparfymen hos dere??

Her er mine:

HYPNOTIC POISON - bedøvende, tung sexy duft, lukter eksotiske blomster, vanilje, krydder.... Den får meg til å føle meg som en skikkelig fin dame, en fest-diva, en eksotisk skjønnhet.... Den fremkaller en sterk følelse av ro og selvsikkerhet! En vinterparfyme.

NAOMAGIC - søt, frisk og nydelig duft, passer til late, lyse vårdager og sommerdager på stranda, og den fremkaller en sterk følelse av renhet og velvære, samt at jeg føler meg uimotståelig icon_wink.gif

LAURA - Mange som bruker denne parfymen, og bare det sier jo at den må være god. Min første parfyme. Enkel blomsterduft, frisk og lett, en anelse søt og veeeldig anvendelig!

Jeg føler meg alltid så fresh og klar for verden når jeg har sprayet på litt Laura parfyme. Deilig.

Sambo bruker Cool Water for men. Jeg liker den, men nå synes jeg det er på tide at han finner en ny snart icon_lol.gif

12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jeg rar fordi jeg ikke bruker noen parfyme? Ser på alle parfymediskusjonene her, og reaksjonen til kjæresten da jeg sa ikke brukte noen. Trooor jeg har en flaske fake Tommy Girl i skuffen, men ellers bruker jeg bare deo.

Hvordan finne frem til en lukt man liker? Kan man bare gå på parfymeri og spørre om å få sniffe? icon_wink.gif12

Skrevet

Du trenger ikke spørre en gang! icon_wink.gif

Bare gå å sniff på "prøvene" du.. Spray litt på et stykke papir, og ta med hjem de du liker. Så kan du tenke på det!

Perfyme trengs ikke å brukes til vanlig. Bare til fest. men det er opp til hver enkelt. Men om du går med perfyme , er det litt lurt å gå med en uperfymert deo.12

Skrevet

Jeg har brukt samme parfyme i rundt fem år nå: Poême fra Lancome. Det er liksom min lukt... og jeg har fått utrolig mange komplimenter for den. Til og med fra fremmede menn på T-banen. Føles litt som om jeg er med i en reklame...

Jeg tror absolutt det er sånn at parfyme lukter forskjellig fra person til person. Når mine venninner får "låne" min kjære Poême, lukter det ikke som på meg. Og søstra mi bruker l'eau d'issey - den lukter kjempegodt på henne, men ikke noe spesielt på meg.

Skrevet

Bruker heller ikke noe særlig parfyme. Jeg blir kvalm hvis jeg vasser rundt i den samme lukta for lenge. Så parfyme brukes bare til fest, når jeg vet at det vil være mange rundt meg som vil "absorbere" godlukten, og det ikke er en hel arbeidsdag til jeg kan ta av meg klær som lukter godt, men for mye.

Bruker Roma av Laura Bigotti, Tuscany (?), eller Youth Dew fra Estee Lauder.

Catzy

Skrevet

Jeg elsker parfymer!

Og jeg har mange favoritter, men det er noen som jeg har holdt meg fast til.

Som supernova bruker også jeg Poem (har også fått kommentarer av fremmede på den! GOD parfyme med andre ord icon_wink.gif).

Og den andre er Bvlgari, den første som kom! DEN er god den! Får en merklig stemning hvergang jeg tar den på, den minner meg om noe jeg ikke kan sette finger'n på...

Skrevet

Hva med Tresor? Ikke for mye, da kan den virke for tung og for sterk, men en liten sprut bak hver øreflipp er genialt. Har ikke tall på hvor mange positive kommentarer jeg har fått for den!!! icon_smile.gif Parfyme er herlig, vekker sanser og følelser både hos meg og andre....... icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg mener også at parfyme lukter forskjellig fra person til person, men her er litt om mine favoritter:

Laura: Den er jo dødsfresh!! Som sol og sjø, nesten!! Liker den som sommerparfyme!

Naomi: Litt tyngre "festparfyme" er sånn i allefall jeg bruker på fest.

Sexy grafitti: Den "daglige" søt, frisk og god!

• 6 år senere...
Gjest Raptuza
Skrevet

Mi svigermor på 62 har og Lancomes "Poeme" til yndlingsparfyme...!!!

Skrevet

Aziraphale: Da er jeg og rar, jeg bruker ikke noe lukt med mindre jeg VET jeg burde ha dusjet, men at jeg ikke rekker ut før jeg skal ett eller annet. Da blir det gjerne både en kjapp vask, deo og litt parfyme. Eller "sånn i tilfelle", som jobbintervju og andre steder hvor det greit å være litt "fresh". Har heller aldri brukt MYE parfyme, det synes jeg er rett og slett egoistisk.

Det er så mange som reagerer på lukter, både astmatikere, allergikere og folk som har migrene som utløses av sterke dufter. Kan lukte så godt det vil, men når det lukter MYE, så har jeg vært hakket fra å prate til folk at de stinker verre enn en parfymebutikk! (og alle vet vel hvor MYE det stinker der!!)

Jeg trenger også en ny parfyme, jeg er faktisk snart tom! Husker ikke hva den heter, var noe som fulgte med i et sånt sett jeg fikk til jul for evigheter siden. Billig, helt sikkert, men den lukter akkurat greit nok til at den går an å bruke. Har prøvd å gå på parfymerier og sparkjøp og steder der jeg ser de har sånne "prøvehyller", men jeg synes rett og slett alt jeg har prøvd lukter død og det som verre er! Ikke noe jeg vil gå rundt og lukte.. Greit nok, person og lukt sammen blir noe annet enn flaskesprut inne på en butikk, men den jeg bruker lukter da faktisk godt rett fra flaska også!

Og skulle jeg finne noe som lukter OK, så koster det gjerne litt for mye for meg... såå.. ja budsjett og kosmetikk er vanskelig..

Mulig jeg skal se etter de som dere nevner her for de lukter jo tydeligvis ikke død og fordervelse. Så får det heller koste litt per flaske... Varer jo lenge med mitt bruk uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...