Gå til innhold

Væske fra brystene

Fremhevede innlegg

Gjest Peachbud
Skrevet

I flere år har det væsket fra det ene brystet mitt. Væsken er hvit og ugjennomskinnelig. For noen måneder siden begynte det å væske fra det andre brystet også. Her kommer det mindre ut av brystet, og væsken er grå.

Jeg har vært hos legen. Har tatt blodprøver av ulike hormonnivå, samt tatt røntgen av brystene.

De har ikke funnet noe galt, og jeg har ingen andre plager. Jeg lurer litt på hva som er grunnen til at det væsker. Jeg tror det kanskje kommer av stimulering av brystvortene?

Noen som har vært borti noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Frida*
Skrevet

Jeg har også væsking fra brystene, og det kommer av høyt nivå av et hormon: prolaktin. Væskingen kan være ulik fra brystene, og kan være helt blank, gul og tykk, eller hvit. Jeg har aldri vært gravid.

Væsking fra brystene (som ikke kommer av graviditet) kalles gjerne heksemelk, på fagspråket galactorè.

Gjest Peachbud
Skrevet

Ja, jeg har lest en del om væsking som konsekvens av for høyt nivå av prolaktin. Men det er ingenting i veien med hormonnivået mitt.

Gjest Peachbud
Skrevet

Jeg gikk på p-piller, og det var da det begynte å væske fra det ene brystet. (Det kommer bare noe ut hvis jeg klemmer på det). Jeg sluttet på p-piller pga det, men har det fortsatt to år etter.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hmmmm...

Dette har jeg også... samme som du, litt mer i det ene.

Aldri hørt om noen andre som har det. Men igjen er vel ikke det akkurat samtaleemne man dumper borti på gata... litt pinlig.

Fikk beskjed av legen min at det kan komme av antidepressiva jeg har gått på. Men nå når jeg har sluttet, er det der fortsatt...

Merkelige greier. Noen ganger er det som det sprenger i brystene. Er det kroppen som ønsker å bli gravid mon tro? ;)

Gjest Peachbud
Skrevet
Noen ganger er det som det sprenger i brystene. Er det kroppen som ønsker å bli gravid mon tro? ;)

:) Har jeg også tenkt på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...