Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter at jeg satt litt i sola her om dagen, fikk jeg fullt av noe som ser ut som skikkelige kviser på brystet. de er røde, irriterte og har hvit kjerne. Og klør infernalsk!!! derfor skjønner jeg at det ikke er kviser, men antagelig soleksem. Kjøpte hydrokortison krem på apoteket, og det demper litt, men tar det ikke bort. Er lenge siden jeg var i sola nå, men det er der fortsatt. Hva er dette? er det det man kaller mallorca acne? Og hvordan behandler jeg dette? Må jo gå med høyhalset...og klør meg fordervet.

Edit: Leste litt om mallorcaacne nå og det virker som det er det jeg har. Man skulle visst bruke fettfri solkrem. Noen som kan anbefale en?

Endret av kitekatt
Videoannonse
Annonse
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Fikk masse soleksem i syden i fjor sommer, dro på det lokale apoteket og fikk allergitabletter og en krem jeg skulle smøre på. I tillegg måtte jeg bruke skyhøy solfaktor. Eksemet forsvant i løpet av et par dager, og kom ikke tilbake.

Skrevet

MEN, har du først fått det, er det stor mulighet for å få det tilbake. Datteren min fikk det i syden, ble behandlet med Hydrokortison. Siden det var starten på ferien, ble det vanskelig å unngå sol og bading. Måtte derfor bruke sunblock + skylle av saltvannet hver gang hun hadde badet. Hun fikk det tilbake året etter, så hun bruker nå alltid sunblock på brystet ved mye sol.

Skrevet
MEN, har du først fått det, er det stor mulighet for å få det tilbake. Datteren min fikk det i syden, ble behandlet med Hydrokortison. Siden det var starten på ferien, ble det vanskelig å unngå sol og bading. Måtte derfor bruke sunblock + skylle av saltvannet hver gang hun hadde badet. Hun fikk det tilbake året etter, så hun bruker nå alltid sunblock på brystet ved mye sol.

Ja, jeg har hatt dette før flere ganger også...skikkelig irriterende. får finne en fettfri sunblock, da...hvis det finnes. Skal jo liksom på ferie og alt, så blir vanskelig å holde seg unna sola, ihvertfall med en 2 åring som sikkert vil plaske i vannkanten hele dagen på slep ;) Ordentlig plagsomt dette her...allergitabletter tar jeg forøvrig daglig uansett..

Skrevet

Kjedelige greier ja - særlig når ferien står for tur. Du får prøve å fa tak i fettfri sunblock, så går det sikkert greit. Ligger du på solseng, bør du kanskje dekke over med litt tøy.

Jeg fikk skikkelig soleksem 2 år på rad for mange år siden, men har ikke hatt det siden. Gud vet hvorfor, tror kanskje vi er mer mottakelig enkelte ganger. Mener å huske at jeg var gravid første gangen jeg fikk det.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...