Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

samboer jobber borte 14 dager å er hjemme 14 dager,men jeg har et problem hvordan jeg skal takle dette,han er ute å drikke 1 til 2 ganger på jobben(han reiser rundt),å når han kommer hjem i 14 dager så vil han ut å møte kompisene sine så blir det 1 til 2 ganger ut på byen når han er hjemme også(drikker seg ikke dritings men full) :tristbla: ,jeg lurer på om jeg over reagerer eller?? syns han drikke altfor masse,men er dette normalt eller?? huff er ganske fortvilt,prøvd å snakke med han men får til svar sånn er det i den bransje,eller så blir han sur å bynner å beskytte den atferden.

Jeg trenger å høre om dette er normal,ble kansje forvirrende,men trenger sårt råd............ :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
samboer jobber borte 14 dager å er hjemme 14 dager,men jeg har et problem hvordan jeg skal takle dette,han er ute å drikke 1 til 2 ganger på jobben(han reiser rundt),å når han kommer hjem i 14 dager så vil han ut å møte kompisene sine så blir det 1 til 2 ganger ut på byen når han er hjemme også(drikker seg ikke dritings men full) :tristbla: ,jeg lurer på om jeg over reagerer eller?? syns han drikke altfor masse,men er dette normalt eller?? huff er ganske fortvilt,prøvd å snakke med han men får til svar sånn er det i den bransje,eller så blir han sur å bynner å beskytte den atferden.

Jeg trenger å høre om dette er normal,ble kansje forvirrende,men trenger sårt råd............ :tristbla:

Kjenner til dette problemer, har ikke noe forhold selv, men har ei veninne som er sammen med en som drikker seg full så å si nesten hver helg, å går på narshspiel til langt på natt. Jeg har og hatt en type som tenkte på øl så snart det nærmet seg helg, grett nok vist han hadde vert singel, men vist man skal ha ett forhold, så bør man ha noen hjemme alene kvelder i helgene også, det er bare sundt for forholdet. Men det er ikke unormalt det du skriver, mange(IKKE ALLE)mannfolk er berre sånn, uten å mene noe vondt med det.

Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Jeg ville ha dumpet en slik mann. Kan ikke ha det slik, vet du.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor gammel er han da?

Bor dere sammen?

Skrevet

Jeg trodde det fantes "usynlige" regler om hvor mye man drakk når man har kjæreste.. :blaaveis:

Gjest Verdens verste husmor
Skrevet

Når han hevder at det er vanlig å drikke seg full en til to ganger i uken i hans bransje, tror jeg han rettferdiggjør drikkingen en smule ved å overdrive hva som er vanlig...

Det er riktignok ganske vanlig at personer på anlegg tar en pils eller to etter endt arbeidsdag, men stort mer blir det sjelden, for de vet at de har minst 12 timer på jobb neste dag...

Noen få lever etter mottoet: "helt om natten, helt om dagen", men da stort sett i forbindelse med helg.

Men jeg har aldri før hørt om noen som drikker seg fulle en eller to ganger hver eneste uke når de er på jobb.

At han er sammen med kompisene noen timer en gang eller to i uka når han er hjemme, synes jeg ikke er så veldig rart, men jeg synes det er betenkelig når samværet kun dreier seg om turer på by'n og fyll (Jeg så i den andre tråden at du snakket om 15-20 øl hver gang).

Det går ut over forholdet deres, helsen hans, og ikke minst økonomien (ca 40 000 kroner på øl i året mener jeg er mye)

I de kretsene jeg kjenner er det ikke vanlig å drikke så mye i løpet av uken, hverken når en er borte på jobb, eller hjemme.

Det er heller ikke vanlig å velge bort samboer for fest så ofte når han er borte to uker av gangen ellers.

Noen råd har jeg ikke å gi deg, men jeg vil bare ønske deg lykke til. :)

Skrevet

vi har vært samboere i 1,5 år og han blir 30 år i år faktisk..........

det jeg reagerer på er at når jeg kommenterer drikkinga så blir han sur å aggresiv..........å det er vell kansje et tegn på at han har problemer,så derfor måtte jeg høre med flere hva dere tenker om dette.

Han går ikke på nachspill da,men er hjemme rundt midnatt..

Skrevet

Jeg er jente som selv jobber på anlegg, så derfor svarer jeg litt her;)

Jo det er veeeldig normalt med drikking innenfor anleggsyrket... Rett som det er en fest etter at et oppdrag er utført. Nå er det ike snakk om at alle gjør det,men veldig mange.

De fleste av mannfolka snakker om at de skal på byn eller gleder seg til den og den bygdefesten sammen med kompiser når de kommer hjem. Så jeg ser ikke på dette som unormmalt,men nå står det egentlig ikke så veldig mye her anent at han drikker mye i helgene??Eller driker han i ukedagen også? Fordi om han blir agresiv trenger han ikke å ha et drikkeproblem. Min far er alkoholiker og han svarte ikke med å være "agresiv" eller sint når min mor tok opp dette,hun fant det ut på andre vis...

På landet her jeg bor er det en slik drikkekultur at ungdommene er ute å fester fredag og lørdag hver helg,og har bare en og anan rolighelg,mistenker ikke at halle bygda har et drikkeproblem fordi;)her er det snakk om en aldergruppe 16-35 år.

Om han driler 10-20 pils eller om han drikker 3 pils og ti drammer har vel ikke noe betydning(altså det jeg mener at er han på fest har det vel ikke noe betydning hva han drikker) hmmm dette kom kanjse fram på feil måte,beklager at jeg er veeeeldig dårlig til å forklar;)

Håper du finner ut av dette og ønsker deg lykke til.. for meg høres ikke så veldig unatrurlig ut :sol:

men som sakt det er forskjell fra hvor man bor og hva man er vant til ol;)

Skrevet

okei,tusen takk for svaret,når det kommer til jobb så er det vell når gjengen skal ut å det kan jo være ukedager og helger..men når det er snakk om hjemme periodene så er det jo helger da,nå vennene har fri..

jeg overdriver kansje da,så vi får se,men takk for svar:O)

Gjest =tentacle=
Skrevet

15-20 øl på fest en eller to ganger i uken er et overforbruk. Verdens helseorganisasjon regner alt over 21 enheter i uken for menn som betydelig risiko, og da er det ikke meningen å ta alle de enhetene på samme dag.

Jeg ville ikke gitt meg på å be ham kutte forbruket betraktelig.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Så han går ut i gjennomsnitt en gang i uken, uavhengig av om han er ute på jobb eller hjemme? Det ville jeg ikke sett på som noe problem. Det høres i så fall ikke ut som om han har et alkoholproblem. Kan det hende han blir sur fordi han føler at du maser?

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Nå sa jo trådstarter en til 2 ganger når han er borte og en til 2 ganger når han er hjemme og han jobber 2 uker av/2 uker på... Det blir 2-4 ganger i mnd. Det er da absolutt ikke mye!

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke mye?

I en annen tråd fikk en kvinne så det sang fordi hun hadde lyst til å feste en gang i måneden eller hver sjette uke, og mannen ikke likte det. En annen fikk vite at hun var en dårlig mor fordi hun hadde lyst på å ha fri fra barnet en kveld i måneden, men mannen ville ikke hjelpe henne med å passe barnet. Det snilleste de ble kalt var umodne.

Er ikke denne mannen umoden når han må ut og feste hver helg uten å tenke på at samboeren ikke liker det?

Er det litt dobbeltmoral ute og går?

Skrevet

Å ta seg en fest 2-4 ganger i måneden når man ikke har barn høres slett ikke mye ut synes jeg. Ikke lite heller, men det var vel ikke det som var spørsmålet. Rett og slett ganske normalt tror jeg, men det er klart, KG-befolkningen er jo kjent for å være over gjennomsnittet prektige så om man spør her inne får man jo svar deretter ;)

Så kjære trådstarter, la nå samboeren din kose seg, og senk heller skuldrene og bli med han på fest når han er hjemme :)

Skrevet

takk for alle svar,kjekt å forhøre seg litt rundt at jeg ikke er helt på jordet,å jo det blir vell 3 ganger i måneden,noen gang mindre,men det som jeg reagerte på var han ble så sur å aggresiv når jeg konfronterte dette med alkohol.. å det kan jeg jo slutte å med,så kansje det roer seg litt da ;)

Gjest =tentacle=
Skrevet
takk for alle svar,kjekt å forhøre seg litt rundt at jeg ikke er helt på jordet,å jo det blir vell 3 ganger i måneden,noen gang mindre,men det som jeg reagerte på var han ble så sur å aggresiv når jeg konfronterte dette med alkohol.. å det kan jeg jo slutte å med,så kansje det roer seg litt da ;)

Antall ganger han drikker er ikke ille, men hvis han kan drikke nærmere 20 øl på en drikkekveld, så er det mye i en engang.

Skrevet (endret)

ja,det finnes ingen mellomting liksom,når han skal ut så er det 15 20 øl å jeg fatter da ikke at det er mulig!!!!!!!!!!!!!! greit gjengen deler regninga men hvorfor kan ikke mannfolk drikke normalt,et par øl en kveld istedefor 15 20 øl??? klare ikke å forstå det,det må jo finnes en mellomting,å ja vet mannfolk tåler mer alkohol men herregud man kan vell begrense seg litt,iallefall når man ikke er singel!!

Endret av dwood333
Skrevet

Jeg ville nok oppfattet det som et problem om partneren min måtte ut og drikke 2-4 ganger i måneden. I hvert fall når det er snakk om slike mengder.

Kan ikke tenke meg at han er særlig brukandes dagen etterpå heller..

Men alkoholproblem? Tja, muligens ikke for han. Men for deg er det jo det, så dere får finne ut hvordan dere skal ordne dette.

Skrevet

Jeg kan ikke si jeg hadde likt det om jeg var i din situasjon. En partner som er så mye borte og bare ut for å drikke 2-4 ganger i måneden når han er hjemme stemmer ikke helt overens med min livsstil. Og når han drikker 15-20 øl hver gang synes jeg det er for mye. Men jeg vil ikke gå det så langt som å slå fast et alkoholproblem. Jeg hadde nok prøvd å snakke med ham, si at jeg gjerne vil ha en kveld hjemme i stedet for at han må fly ut.

Festinga her i huset varierer. Noen måneder (spesielt på sommeren) fester vi kanskje tre helger, andre måneder ingen. Men det er ingen av oss som føler vi må feste, og vi drikker sjelden mye.

Skrevet

Altså, du påstår altså at han drikker 15-20 øl på en kveld, men at han ikke blir dritings (bare full) av det? Og at han er hjemme før midnatt? Dette høres ikke ut som om det stemmer i mine ører. 15-20 øl på en kveld er VELDIG mye, om han virkelig drikker så mye skjønner jeg ikke at han finner veien hjem engang, og han må i alle fall starte veldig tidlig og drikke 2-3 øl i timen utover hele kvelden. Er du sikker på at han virkelig drikker så mye, eller er det noe du tror ut i fra regninger du ser? For meg virker det i såfall mye mer sansynlig at han ikke drikker alt selv, men i stede har for vane å spandere en del, akanskje på kompiser eller på folk han møter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...