Gå til innhold

Hvor er det fint å reise i høstferien?

Blueberry

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å reise til varmere strøk i høstferien i oktober. Noen som har reist på den tiden og kan tipse om behagelige steder?

Skal reise med baby på 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på Chios, Hellas i månedsskiftet september/oktober flere ganger og det har vært behagelige temperaturer og fine sommertemperaturer på natten. Det _kan_ komme sommerregn på den tiden, men hvis det gjør det, varer det aldri lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frøken Fryd_*
Jeg vurderer å reise til varmere strøk i høstferien i oktober. Noen som har reist på den tiden og kan tipse om behagelige steder?

Skal reise med baby på 6 mnd.

Vil anbefale Alcudia på Mallorca. Deilig strand, og perfekt for en familie med baby/små barn. Ikke så mange turister i denne perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Mest stabilt vær får du nok på Canariøyene. I oktober kan det regne en del både i Hellas og i Spania . Selvsagt ikke så mye som i Norge, men kjedelig om man bare skal reise en uke.

Endret av Marillia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest stabilt vær får du nok på Canariøyene. I oktober kan det regne en del både i Hellas og i Spania . Selvsagt ikke så mye som i Norge, men kjedelig om man bare skal reise en uke.

Hvor varmt er det på Kanariøyene i oktober da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke vært på Kanariøyene, men på Madeira, som ligger litt nord for Kanariøyene, er det 20-25 grader i skyggen på den tiden (slutten av oktober/begynnelsen av november), og i overkant av 20 grader i vannet. Og Madeira er absolutt å anbefale, forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marillia
Hvor varmt er det på Kanariøyene i oktober da?

Rundt 24-27 grader i skyggen, fremdeles varmt og godt i vannet.

Jeg har forøvrig vært flere steder rundt om i Europa i oktober, og har stort sett opplevd sol med litt/endel regn og mer ustabilt vær - så om man bare har en uke til rådighet, hadde jeg satset på Canariøyene. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...