Gjest Tina26 Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Min bror på 28 bor hjemme hos vår mor. Av og til, når han ikke "får viljene" sin (feks se på de kanaler han vil, spise det han vil osv) er helvetet løs. Min mor nærmer seg de 70 og jeg er stadig mer redd for henne som må holde ut med min bror. Hun blir jo ikke akkurat sprekere med årene, og jeg er redd min bror vil bruke fysisk makt for å få ting på sin måte framover! Noen som har noe råd? Tina
Gjest StockDama Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 spark han ut? han har ingen "rett" til å bo der etter fylte 18.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 For en skikkelig mabo og tafatt crybaby da! Han kan umulig få damer når han ikke lager mat selv, ikke bor for seg selv eller er voksen.
Gjest StockDama Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Kanskje han er mer intressert i å bo sammen med mamma, hvor han kan sutre som han vil og få alt på sølvfat. Naboen til min kjære farmor har det likens, bare at mannen importerte en kone fra russland, satt sin mor på gamlehjem og overtok huset....
Gjest Pax Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 (endret) Jeg har bodd hos mormor før som "mellomstasjon" mens jeg jaktet på ny bolig, f.eks. Har ikke fått lov til å betale husleie, men jeg gjorde praktiske ting, laget mat, ryddet/vasket, vasket tøy, handlet, osv. Gjør broren din det? Hvis ikke virker det nærmest som han behandler moren deres som en tjener. Husker jeg leste om en gammel mann som gikk til rettslige skritt for kaste ut snylter-sønnen sin, som hadde bodd hjemme i 40 år. Er vel ikke mye du kan gjøre, moren din bestemmer selv, men du kan komme med råd til henne, og si hva du mener til broren din. Endret 17. juni 2007 av Pax
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Han betaler en liten sum i måneden (1000 kr) og vasker kjøkken og bad en gang i uken pluss lager middag en gang i uken. Min mor er lei og synes det er flaut at han bor hos henne i en alder av snart 30. Men samtidig er hun jo så glad i han og kommer ikke til å kaste ut "sitt eget kjøtt og blod", som hun sier. Så jeg føler meg selvfølgelig superslem når eg prøver å diskutere saken med dem. Ender alltid med at broren min klikker og mamma gråter. Er det noe offentlig sted jeg kan henvende meg?? Det er lenge siden han hadde dame for å si det sånn... Tina
Gjest Veronica Mars Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Han betaler en liten sum i måneden (1000 kr) og vasker kjøkken og bad en gang i uken pluss lager middag en gang i uken. Min mor er lei og synes det er flaut at han bor hos henne i en alder av snart 30. Men samtidig er hun jo så glad i han og kommer ikke til å kaste ut "sitt eget kjøtt og blod", som hun sier. Så jeg føler meg selvfølgelig superslem når eg prøver å diskutere saken med dem. Ender alltid med at broren min klikker og mamma gråter. Er det noe offentlig sted jeg kan henvende meg?? Det er lenge siden han hadde dame for å si det sånn... Tina Hva mener du de offentlige skal gjøre da? Det er jo ikke ulovlig at han bor hjemme hos moren sin. Den eneste som kan gjøre noe med at han bor der er moren deres, hvis hun ikke vil kaste han ut kan han jo bo der så lenge han ønsker. Synes ikke akkurat at det er så rart at han ikke hører på deg heller, han har det vel som plommen i egget med lav husleie og lite husarbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå