Pasha Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Bør man ha til å begynne med? Det kommer kanskje litt ann på hvor mye ungen "griser", men hva er et greit antall å starte med?
Blueberry Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 2 stk holder har jeg erfart. Hadde ett til dyna i vogga og ett til dyna i vogna. Dersom et av de ble skittent brukte jeg bare samme dyne i vogn og vogge til det skitne hadde blitt vasket. Vaskemaskinen går jo hver dag likevel, så det er ikke lenge å vente...
Gjest KATTAstrofe Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Jeg tror det holder med to. Da har man ett rent og ett til vask til enhver tid. Til den minste dyna vurderer jeg å bare ha ett siden vi har tørketrommel. Da kan man vaske og tørke på et par timer. I vogna skal vi ha pose, så jeg tror det er unødvendig med dyne der.
Arwen Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Jeg har dyne i vogna og vogga og har fire sett. Ett for mye synes jeg (men det var så fint ) Har bare to vogn/vogge laken og to store til sprinkelsenga. Tre tisselaken.
Donpedro Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Hr tre til kurven (ble anbefalt). Hadde holdt med to. Er enda ikke blitt tilsølt på noe vis, og barnet kom tidlig i vinter.
Pasha Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2007 Da satser jeg på å kjøpe 3 sett til. (har en til senge-dyna, mangler da 1 til, til den samt 2 til vogna(vugga). Har kjøpt 2 laken til senga og det holder kanskje? muligens kjøpe et tisselaken :klø: Må også ha til vugga. Også kanskje et til vogna, dersom man bruker laken der?
Gjest KATTAstrofe Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 Jeg har dyne i vogna og vogga og har fire sett. Ett for mye synes jeg (men det var så fint ) Har bare to vogn/vogge laken og to store til sprinkelsenga. Tre tisselaken. Tisselaken ja, hvor kjøper man det? Er det slike i frotte med plastikk under? Huff, alt en må tenke på
Pasha Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2007 ikea har i allefall tisselaken til voksen seng vel da heter det vel ikke akkruatt tisselaken, men det er vel i grunn det, det er... siden man kan søle på den uten at det går igjennom
Donpedro Skrevet 17. juni 2007 #9 Skrevet 17. juni 2007 Jeg vil si at to laken holder. Vi bruker skinn, så har enda ikke byttet laken... Tisselaken for barn også hos Ikea. Er ganse stort, kan klippes i to for babyer.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 17. juni 2007 #12 Skrevet 17. juni 2007 Da skal jeg sjekke ut KID og Jysk. Ikea har vi ikke her i byen, 50 mil til nærmeste, litt langt å dra for et tisselaken
Pasha Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 17. juni 2007 Det er vel i overkant av hva det er verdt å reise for et tisselaken ja Kjøpte de 2 vanlige lakene på princess.. så ikke tisselaken, men så ikke særlig etter heller. Skal ha skinn i vogna (og muligens i vugga også tenker jeg.. flytter nok rundt på det)...så da blir vel laken bruken mindre der
Minni-Mus Skrevet 17. juni 2007 #14 Skrevet 17. juni 2007 Jeg har arvet en del sengesett og kjøpte inn 3 sett selv. så det er alt for mye. Hadde holdt med to i massevis!
Mrs N Skrevet 17. juni 2007 #15 Skrevet 17. juni 2007 Det tok meg nøyaktig 1 dag å finne ut at gulpekluten alltid må ligge over lakenet i senga for at man skal slippe unna unødvendig vasking av sengetøy. Da hadde han gulpet seg gjennom 3 laken allerede Vi bruker bare helseteppe i senga, så har 3 av de og 3 laken
Grooo Skrevet 17. juni 2007 #16 Skrevet 17. juni 2007 Tisselaken selges i metervis overalt hvor de selger stoff i metervis. Og det er dyrt!
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #17 Skrevet 18. juni 2007 Vi har kjøpt tisselaken på KID. Synes det ikke var så dyrt jeg, 59 kr for størrelsen som passer i senga.
Pasha Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #18 Skrevet 18. juni 2007 Det var jo rimlig ja. jeg betalte 49 kr for vanlig laken til senga
jolie Skrevet 19. juni 2007 #19 Skrevet 19. juni 2007 Vi har greid oss uten tisselaken et helt år. En gang har vi vasket overmadrassen, pga heftig gulping. Til senga har vi to laken og to dynetrekk (80*100). Til de mindre dynene (hadde to - en til seng og en til vogn) hadde vi flere trekk fordi mamma fant noen fra da jeg og søsknene mine var små (nostalgi!). Til vogna hadde vi to laken, men det var unødvendig da skinnet alltid lå nedi.
Vannmelon Skrevet 19. juni 2007 #20 Skrevet 19. juni 2007 Tisselaken har jeg sett i alle butikker som selger sengetøy + på Bogerud (og lurer på om jeg ikke har sett det i babyutstyrsbutikker også). Har hatt behov for det, men det jeg har hatt mest behov for er gasskluter, eller putevarene som følger med sengesettene. Har barn som gulper nå og da, og det er mye lettere å skifte et putevar eller en gassklut som ligger i hodeenden enn det er å skifte laken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå