Gå til innhold

Betale skolepenger i ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi betaler 2 000 kroner hver måned til min manns datter (fra et tidligere forhold). Hun er 20 år nå og studerer. Vi er glad for å kunne hjelpe til på den måten. Jeg lurer bare på om det er vanlig praksis å betale disse pengene i sommerferien også? Hun jobber i sommer og tjener en god del penger selv, for oss ville det hjelpe godt på feriebudsjettet å slippe å betale i ferien. Noen som har tanker omkring dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når pappa hjalp meg fikk jeg litt mindre i ferien siden jeg kunne jobbe litt mer! :)

Gjest =tentacle=
Skrevet

Pengene går vel sannsynligvis enten til deres feriebudsjett eller til hennes ;) Betaler dere henne 2000 i måneden, blir det 20 000 på et skoleår. Det er en flott støtte, og dere kan trygt unne dere litt feriepenger selv om sommeren.

Skrevet

Jeg mener det er naturlig at hun står for mesteparten, om ikke alt, selv i ferien. Jobber hun fulltid, så skal hun tjene nok til å klare seg selv.

Synes forøvrig det er kjempesnilt av dere å hjelpe henne på denne måten ellers i året.

Skrevet

Om hun er til nød avhengig av disse pengene kommer ikke lønnen før måneden etter, så i starten av sommerferien så kan det jo bli litt trange tider kanskje.. Men som nevnt før, pengene går sikkert til deres eller hennes feirebudsjett, bare husk å gi god beskjed om dere ikke betaler noen måneder=P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...