Gå til innhold

Mitt utdrikningslag

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mitt utdrikningslag:

Det ringte på døra kl. 07.30 lørdag morgen. I alle dager tenkte jeg, hvem er dette. Er vel ingen som ringer på så tidlig. Jeg var alene hjemme denne morgenen så ikke kunne jeg sende mannen ut for å sjekke heller. Vurderte å bare ignorere det, men bestemte meg for å se i kikkehullet hvem som sto der.

Ser da at det står en ukjent mann der, med en pakke i armen. Jeg river på meg morgenkåpe, og tanken om at dette er en inntrenger som bruker pakken for å lure seg, inn slår meg. Jeg åpner døra på gløtt, klar til å slenge den igjen…Han sier så at han har en pakke til meg. Jeg ser det står navnet mitt på pakken med et bilde av meg. Der og da burde det ha gått opp et lys for meg, men jeg var så sikker på at utdrikningslaget mitt ikke skulle være ennå, så det tok litt før jeg skjønte hva som foregikk. Jeg spør videre: â€hvem er du egentlig?†Det er ikke så viktigâ€, svarer han…og…â€jeg bare følge instruksene jegâ€. Du gjør det ja. Det tok noen sekunder etter at han hadde gått at jeg skjønte at dette var den nye naboen under oss i blokka her vi bor, og som min forlover tilfeldigvis kjenner. AHA!!!! Da, gikk det opp for meg, og jeg begynner å skrattle.

Jeg åpner pakken og der ligger det diverse instruksjoner om hva jeg skal gjøre og ikke minst hva jeg skal ha på meg. Ender opp i sjokkrosa strømpebukse, kortkort ola-skjørt, fluefiskervest med diverse dinglende på, fiskehatt med myggnetting, og høyhæla sko. Var ganske så lekkert. Også skulle jeg pakke, blant annet sovepose og toalett-saker. Nøyaktig kl. 08.45 skulle jeg gå ned til t-banen, men Kl. 0830 ringer det på døra igjen. Da står 4 av gjengen min klar med fotoapparat og videokamera. Det blir mye latter og jeg begynner å grine. Tror jeg ble rørt av hva de så langt hadde ordnet i stand. Og ikke minst venninna mi som hadde tatt tog 5 om morgenen for å komme til Oslo. Vel…så blir det frokost på verandaen her som forloveren min hadde smurt. Og jeg får utdelt diverse lapper…På lappene er det sangtekster som jeg får beskjed om å lære meg. Kunne de litt fra før, men ikke veldig godt. Tror da at jeg skal synge på banen ned til byen…Noe jeg ikke hadde spesielt lyst til, de truer også med at det er IDOL i helga.

Får også den gamle skolesekken fra barne-ungdomsskolen på ryggen, hvor jeg selvfølgelig hadde skriblet diverse på. De hadde alliert seg med mine foreldre….

Vel…etter litt tid kommer vi oss omsider til byen. Der møter vi to til som skal være med på dagen. Hun ene kom med fly fra Trondheim. Jeg var så glad for at hun hadde tatt seg turen for å være med på dagen. Det betydde mye. Og etter litt vandring, endte vi tilslutt opp i et musikkstudio, hvor enda ei venninne møter oss. Der skulle jeg synge inn to sanger!!!! Jeg synes det var så utrolig moro. Jeg kosa meg så masse. Har alltid hatt lyst til å prøve det. Ikke at jeg er så innmari flink, men elsker å synge. Så nå har jeg â€I'm like a bird†(Nelly Furtado) og You’re the inspiration (Chicago) på cd med MEG ïŠ Var ganske fornøyd da han sa jeg hadde bra â€pitch†og at dette var noe av det bedre han hadde hørt der…hehe. Men alt er relativt...

Så gikk vi videre til Sudøst og spiste lunsj. Deretter skulle vi på buss utover mot bushen. Havnet tilslutt opp i Sørmarka på en speiderhytte. Der hadde forloveren min, mannen hennes og ei anna venninne forberedt til kl. 02 dagen før…med både bæring av mat, drikke, grill, tv (singstar nemlig…. ïŠ)etc etc gjennom skogen. Da vi kom frem hadde mannen hennes tent opp grillen og gjort klar all maten…bordet var dekt og i det hele tatt. Jeg var helt satt ut av hva de hadde forberedt.

Så ble jeg skiftet på igjen. Nå skulle resten av kvelden tilbringes i gamle klær jeg brukte myyye på barne/ungdomskolen. Ei venninne hjemmefra hadde vært hjemme hos mine foreldre og samlet sammen diverse. Og det ble ikke pent!

Etter dette ble det mat, diverse leker, og pakker som jeg skulle pakke opp og si hva jeg forbandt med det… Utrolig gøy!!!!! Og ekkelt…de hadde lagt en lekeslange (som er vel kjent at jeg ikke kan fordra) ned i sekken blant alle pakkene. Rev kjapt til meg hånden da jeg fant den. Og så ble det sing-star, vi hoppet strikk (fant ut at barneskolens gamle kunster er litt smårustne)

Vi overnattet i hytta, og sovnet rimelig kjapt og ikke så altfor sent. Jeg hadde en helt fantastisk bra dag. Helt fra jeg forsto at nå var det i gang, til jeg sovnet. Noen utrolige venner som har jobbet og stått på. Og i spissen for dette min forlover og hennes mann som VIRKELIG har gjort alt for at dagen min skulle bli så flott.

Endret av water1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De hadde jammen meg gjort mye for å få dagen din spesiell ;) Det var jo hyggelig gjort av dem. Hørtes supert ut! Ble selv drukket ut forrige helg, men ditt utdrikningslag var nok litt sprøere enn mitt ja :ler:

Skrevet

Høres ut som et utrolig koselig utdrikningslag. Nå fikk jeg faktisk lyst til å prøve å hoppe strikk. Haha :)

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Høres ut som et utrolig koselig utdrikningslag. Nå fikk jeg faktisk lyst til å prøve å hoppe strikk. Haha :)

Prøvde det her for noen år siden, kjøpte meg ny strikk og greier, men fant ut at det var en god grunn til at jeg sluttet etterhvert som jeg ble litt... framtung :ler:

Hørtes ut som et kjempekoselig utdrikkningslag, og vennene dine hadde jo vært superflinke med å få alt til å bli riktig :)

Skrevet

Det hørtes ut som et fantastisk utdrikningslag!! :)

Skrevet

Dette hørtes ut som et koselig utdrikningslag. :)

Skrevet

Ja, det var virkelig alle tiders...Akkurat et sånt type utdrikningslag jeg kunne tenke meg. Med litt pinlige greier, og innspilling av cd som var veldig morsomt.... og tilslutt mat, mimring og leker med venninnene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...