Pnin Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Vi skal utvide baderommet vårt. Nå er det ikke stort mer enn halvannen kvadratmeter, så vi trenger mer plass, men hvor mye er nok? Vi har lyst til å ha badekar, dusjhjørne, toalett og servant på badet. Vaskemaskin har vi på vaskerommet i kjelleren, så den trenger vi ikke plass til.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Vi har 7 kvm, og såpass må det være. Har ikke badekar, men vaskemaskin og trommel på badet. Ellers har vi vegghengt toalett, 120 cm baderomsinnredning, dusjkabinett 80x90 og litt hylleplass. Hadde nok akkurat hatt plass til badekar dersom vi ikke hadde hatt vaskemaskin og trommel på badet. Men kjøp millimeterpapir og tegn opp slik dere vil ha det, og regn ut antall kvm etterpå?
Gjest Jytte Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Vårt bad er 9 kvm og jeg ville ikke hatt mindre enn det - helst litt større. På badet har vi en liten nisje med toalett i hovedrommet har vi dusjhjørne, vask og et digert badekar. I tillegg har vi to store skap.
minienthe Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 hvor mye plass har dere maks mulighet til å utvide til ? vårt er på ca 6 kvm men vi har separat wc på ca 2 kvm ved siden av (vi foretrakk det men kunne enkelt ha slått ut veggen i mellom). på badet har vi 120 cm innredning med servant, speil og et høyskap + fritthengende skap ved siden av speilen, på veggen ved siden av er det et lite vindu + vifte. vi valgte å henge opp dusjdører som slåes inn mot veggen når de ikke er i bruk så vi utnytter plassen bedre. veggen tvers i mot innredningen har kroker til oppheng av håndklær etc. vi er storfornøyd med denne løsningen, pga at dusjdørene slåes inn i hjørnet når de ikke er i bruk så virker badet mye større. det eneste jeg savner er et badekar men man kan jo ikke få alt man ønsker seg heller
Pnin Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2007 hvor mye plass har dere maks mulighet til å utvide til ? Vi skal utvide inn i et soverom (tidligere stue). Dette rommet er vel ca 15-16 kvm, men vi kan ikke bruke hele arealet da jeg trenger en del av rommet til kontor. Ut fra hvor vi har tenkt å dele av rommet, tror jeg at badet totalt kan bli på 8 kvm, og utifra hva dere sier, bør det holde. Håper jeg.
Veronal Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 (endret) Hovedbadet vårt er 12 kvm. Det er stort og romslig, men det kunne ikke vært mindre med tankte på at all veggplass er utnyttet (vegghengt toalett, vegghengt bidé, hjørnedusj, badekar, dobbel møbelservant og høyskap). På det andre badet har vi kombinert gjestebad og vaskerom på 7-8 kvm. En liten møbelservant, vegghengt toalett og hjørnedusj på den ene langveggen og vaskemaskin/tørketrommel m/brettebenk over, benkeskap, utslagsvask og 60 cm høyskap i tillegg til takhengt tørkestativ over brettebenken på den andre langveggen. Avhengig av hva du skal ha på badet så finner du fort ut hvor stort/lite det trenger å være. Endret 17. juni 2007 av Veronal
Kristin Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 (endret) Vi skal også bygge om badet.. Snekkeren vi snakket med sa at bad mellom 8 og 12 m2 var det som var mest vanlig... Vårt bad blir nok 9-10 m2 Endret 19. juni 2007 av Titti73
Gjest Gjest_mie_* Skrevet 28. juni 2007 #8 Skrevet 28. juni 2007 Vårt bad er 5,6 kvadrat, og det er stort nok for oss. Badet inneholder dusj (90*90), WC, servantskap b:80 og badekar. Det er ikke størrelsen det kommer an på, men hvordan du innreder det!
Siona Skrevet 29. juni 2007 #9 Skrevet 29. juni 2007 Hovedbadet her vi bor nå er på 8 kvm. Der har vi en dusjnisje, innmurt badekar, vegghengt toalett og dobbel servant. I utgangspunktet syntes vi det var greit med plass, men da vi skulle ha plass til stellebord, bleiebøtte og diverse babyutstyr der inne i tillegg synes jeg nok det er litt knapt. Vi skal bygge hus nå, og kommer til å velge større bad i det nye huset. Men planløsning har alt å si. Tenk grundig gjennom hva dere trenger plass til og velg praktiske løsninger. Da lar det seg sikkert gjøre å få et velfungerende bad på færre kvadratmeter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå