Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Hei, jeg har akkurat fått meg en bialetti espressokanne, men har mistet bruksanvisningen før jeg rakk å bruke den. Noen som kan gi meg et tips om hvordan dette gjøre?? Hilsen espressotørst:-)
Tigerlily Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Espressokannene kommer i tre deler: vannbeholderen, grutholder/filter og kaffebeholderen. Vannbeholderen er den nederste delen, grutholderen sier seg selv, og kaffebeholderen er den øverste delen som lokket sitter på. Du fyller vann i vannbeholderen opp til den lille, runde ventilen. Ha grut i holderen, ikke tettpakk gruten, men fyll den helt opp. Skru sammen hele greia igjen. Sett på en plate på komfyren på fullt, sett kannen på platen. Espressoen er ferdig når det kommer masse damp ut tuten. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Espressokannene kommer i tre deler: vannbeholderen, grutholder/filter og kaffebeholderen. Vannbeholderen er den nederste delen, grutholderen sier seg selv, og kaffebeholderen er den øverste delen som lokket sitter på. Du fyller vann i vannbeholderen opp til den lille, runde ventilen. Ha grut i holderen, ikke tettpakk gruten, men fyll den helt opp. Skru sammen hele greia igjen. Sett på en plate på komfyren på fullt, sett kannen på platen. Espressoen er ferdig når det kommer masse damp ut tuten. Lykke til! Tusen hjertelig takk for svar, da løper jeg rett og lager meg kaffe:-)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå