Gjest Gjest_Bindy_* Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Vi har flere katter i nabolaget. Til nå har vi ikke hatt problem med at de bæsjer i hagen. Nå har vi fått en villkatt som løper rundt her. Naboen har begynt å mate på denne katten. Sannsynligvis er det denne katten som nå har begynt å bæsje i hagen vår. Vi har 3 unger under 5, så dette er jeg ikke så veldig glad for. Nå er jeg redd for at også de andre kattene skal begynne med dette, siden de stadig sloss om "territorier". Hvordan kan jeg få kattene til å slutte å bæsje? En venninne av meg prøvde "katt-deg-vekk". Dette stinket viss noe forferdelig. Men hvis dette er det eneste som fungerer? Alle gode råd mottas med takk!
Brunhilde Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Det sies at katter ikke liker pepper. Prøvd å strø ut pepper i bedene. Appelsinskall kan visst også hjelpe. Har ikke prøvd noen av disse rådene selv.
Gjest Gjest_bindy_* Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Litt av problemet er at vi har stor hage. Nå fant vi akkuart kattebæsj midt på gressplen. Har hatt eddik vann over der vi fant bæsj - for å prøve å ta unna lukten. De andre kattene vil vel markere over der katten bæsjet. Da har vi plutselig ikke bare en katt som bæsjer men 4-5. Har strødd nykværnet pepper over eddiken. Men jeg kan jo ikke strø pepper over hele tomten på 1,3 mål
Amanlis Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Det er muligens brutalt, men det som virket her hos meg var å kaste et glass vann på synderen.
Tabris Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Vann er da ikke brutalt. Pus synes det er ubehagelig, men det er hverken farlig, vondt eller dyrt for huseier. Synes det høres ut som en flott løsning.
Amanlis Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 Vann er da ikke brutalt. Pus synes det er ubehagelig, men det er hverken farlig, vondt eller dyrt for huseier. Synes det høres ut som en flott løsning. Det er det jeg mener også. Men jeg har fått en skikkelig skjennepreken av en venn som syntes dette var slemt gjort. Men hva gjør man... Vi kan jo ikke forklare pus at vi ikke vil at den skal bæsje i hagen vår heller
gompen Skrevet 17. juni 2007 #8 Skrevet 17. juni 2007 Spør katten på en vennlig måte om den kan finne seg et annet sted å bæsje. Sannsynligvis vil den late som den ikke hører deg, og spankulere avgårde med en overlegen mine.
Amanlis Skrevet 17. juni 2007 #9 Skrevet 17. juni 2007 Spør katten på en vennlig måte om den kan finne seg et annet sted å bæsje. Sannsynligvis vil den late som den ikke hører deg, og spankulere avgårde med en overlegen mine. Nettopp
minienthe Skrevet 17. juni 2007 #10 Skrevet 17. juni 2007 kaffegrut hører jeg flere si er et effektivt motmiddel ?
LaraCroft Skrevet 19. juni 2007 #11 Skrevet 19. juni 2007 Vet at det finnes en væske som du får kjøpt på dyrebutikk som skal fungere på slikt. Man bare spruter det utover. Mener det heller ikke skal være skadelig å få det på seg. Med tanke på at du har barn. Ta kontakt med nærmeste dyrebutikk - de kan hjelpe deg tror jeg Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå