Gå til innhold

Sambos venninner. Liker ikke meg? Burde sambo gjøre noe?

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Vanlije
Skrevet

Hei.

Det har seg sånn at jeg og sambo jobber på samme sted.

Det har begynt et nytt kull med folk der, og da flere jenter og.

Alle vet derfor ikke at vi er sammen, så det er da spesielt to jenter som legger godt an på sambo.

Sambo er en hyggelig og omgjengelig fyr, men ikke spesielt flørtete.

Denne ene jenta, som vi begge har blitt litt kjent med er helt vill etter han.

Et eksempel. Her om dagen kom jeg og han til jobb i sammen. Hun kom bort til han og var helt spinn vill. Erik, Erik hvordan gikk det med prosjektoppgaven? Fikk du godkjent den? Han svarte ja også videre. jeg bryter inn, er høfflig og spør hvordan det gikk med hun og oppgaven. Da svarer hun kort og litt arrogant og ser så videre på sambo og snakker videre. Jeg ser på han og smiler lurt og går bort til en annen venninne.

Så har vi denne andre. Hun vet at vi er sammen.

Jeg kjenner henne ikke så godt som han siden vi ikke jobber på samme avdeling, men det gjør dem. Greit nok det.

Det som er det rare er at når hun fikk vite at vi var sammen skrev hun til han på facebook: Du og Line, ja. SÅPASS. Det får man jammen meg si.

Jeg overså det. Jeg og sambo lo litt av det og sambo svarte høfflig at ja vi var sammen.

Jeg vil først få frem at jeg ikke er sjalu. Jeg er mer forvirret fordi det blir dumt å plutselig skrike ut til hun ene at vi er sammen. Hun oppdager det jo tidsnok.

Det som sårer meg er ikke sambo holdning. Han er jo vanlig høfflig og lojal han men det sårer meg at hun nr 2 som jeg fortalte om skrev dette. Jeg fikk inntrykk av at jeg ikke var bra nok for han i følge henne. Og hun hilser ikke en gang på meg.

Vi ble så bedt i bursdag av en venninne av han.

Jeg hadde ikke særlig lyst til å dra og ba sambo dra alene (følte meg dårlig den dagen). han ville ikke dra uten meg og sa at vi ikke kom.

Jeg sendte henne en melding på facebook (ja denne facebook, denne facbook) hvor jeg beklaget dette, men at vi hadde kjøpt en gave til henne.

Ikke får jeg svar, men sambo får svar. Noe som: Party-sviker.

Jeg som hadde løpt byen rundt for å finne gave til henne får ikke så mye som et takk en gang.

hva er det med kvinner? kan vi ikke være litt høfflige og snille?

Hun første jeg fortalte om er jo utvitende om vårt forhold og kan jo ikke noe for dette, men allikevel... venninnene hans er rett og slett ikke så veldig hyggelige i mot meg og jeg blir skikkelig såret og føler jeg dust som gang på gang reagerer over venninnene hans sin oppførsel.

han har EN venninne som er god og snill med meg og som inkluderer meg. resten av dem er spydige og overser meg totalt.

Hvorfor?

Hvorfor er dem sånn? Jeg er lei av å prøve å være hyggelig mot dem nå. Jeg kan vel bare overse dem å være spydig tilbake da eller? Er det sånn det skal være??? :tristbla:

Mange kvinner er utrolig slemme og smålige fant jeg ut etter dette i allefall.

Gjør sambo noe galt oppi dette hele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så greit, nei. Kan ikke se at samboeren din gjør noe galt, og ikke gjør du det heller. Du får bare heve deg over disse jentene, de er bare sjalu på deg. Det går nok over etterhvert.

Gjest Lille Vanlije
Skrevet

takk for svar du.

jeg forstår ikke at dem kan være sjalu. i såfall må det være fordi jeg er sammen med han.

ja jeg prøver nå å heve meg over det men merker at jeg blir skikkelig irritert og ikke minst såret.

jeg er meg selv, hyggelig men ikke over-hyggelig heller. føler at jeg prøver å komme i kontakt med dem på en normal måte men så får man bare dritt tilbake.

jeg håper irritasjonen min går over etter hvert. og jeg håper han får seg ei venninne til som faktisk er kul.

Skrevet

Jeg kan heller ikke se at samboeren din gjør noe galt. Ikke du heller.

Jeg syns jenter kan være noen svin i blandt. Og det ser man jo på din samboers "venninner". Det eneste jeg ikke forstår er hvorfor han er venninner med slike jenter som er sånn mot deg i det hele tatt?

Gjest Lille Vanilje.
Skrevet

snasen: det er ett godt spørsmål snasen.

til hun nr to som kommenterte oss på facebook svarte han ikke.

han sa at han ville ikke skrive eller ha kontakt med ei som sa sånn om meg og oss.

men han har skrevet med henne på msn og sånt. det vet jeg. han har fortalt det. jeg ble litt irritert da. følte han var litt dobbeltmoralsk. men sa at han hadde gratulert henne med en premie hun fikk på jobben. så også at han da hadde skrevet til henne på facebook og også gratulert henne der og henviste til msn-samtalen, så han skjuler jo ingenting.

jeg vet ikke hvorfor han er venn med dem. men det blir litt vanskelig å unngå dem også? vi alle jobber jo sammen og ikke noe poeng i å skape dårlig stemning fra vår side kanskje?

Gjest Lille Vanilje
Skrevet

sjalusi kanskje. jeg vet ikke. jeg bryr meg ikke så mye om det er det. jeg skulle ønske jeg klarte å heve meg over det. jeg holder jo fasaden på jobb men irriterer meg over dem og blir litt såret.

gråt til sambo her om dagen over det hele. at det alltid er venninner av han som skal legge meg for hat før jeg nesten har rukket å si noe.

skulle bare ønske det ikke var sånn. :cry:

Gjest Gjest
Skrevet
Hei.

Det som er det rare er at når hun fikk vite at vi var sammen skrev hun til han på facebook: Du og Line, ja. SÅPASS. Det får man jammen meg si.

Djeeses for en spydig kommentar. Jeg hadde tolket denne kommentaren slik som deg, at hun mente at du ikke var god nok for kjæresten din. At hun på en måte ble litt sjokkert.

Jeg må bare si at det forteller virkelig NOE om henne. Det virker nesten ut som hun tror hun er så mye bedre. Hun er skikkelig høy på pæra.

Det som slår meg er hvor lite sosial inteligens noen kvinner har. Slike ting som dette skriver man virkelig ikke. Det oppfattes jo ikke akkurat positivt. Enten har hun lav sosial inteligens, eller så er hun rett og slett ond.

Uansett :klem: . Og så synes jeg du skal heve deg over henne. Det at du ikke fikk takk for gaven heller, sier jo litt. Hva faen feiler det jenter? Jeg blir flau over mitt eget kjønn. Jeg kunne aldri ha behandelet noens kjærester på en slik måte. Det er viktig at man har respekt for venners kjærester, dette er noe hun her tydeligvis ikke har. Hev deg over det, hun er ikke verdt en dritt. Hun er sikkert av typen jente som verken tåler å bli avvist av gutter, heller ei kan forstå at gutter ikke er forelsket i henne. Hadde ikke forundret meg om hun trodde at hun hadde sjans på din kjæreste, selv om han er i et forhold.....

Djeeses....Jeg blir oppgitt over slike jenter.... :frustrert:

Gjest =tentacle=
Skrevet
Gjør sambo noe galt oppi dette hele?

I utgangspunktet ikke. Men når ting er slik de er, kan han bli flinkere til å vise at du er kjæresten hans, og at han vil at det skal fortsette slik. Det virker som om gutten din er ganske attraktiv, og at flere har lyst til å overta ham eller i hvertfall få hans oppmerksomhet. Det er veldig lett for ham å vise at dere er sammen, han kan f.eks passe på at de ikke får styre hele showet når dere står i en gruppe, legge armen rundt deg og kose litt på deg eller kysser eller noe slikt. Det ser tilfeldig timet ut, men det sender de rette signalene. Til SÅPASS-kommentaren kunne han skrevet: "Ja, heldigvis fikk jeg henne", eller hva som helst annet som viser at han er fornøyd med valget sitt.

Gjest Lille Vanilje
Skrevet
Djeeses for en spydig kommentar. Jeg hadde tolket denne kommentaren slik som deg, at hun mente at du ikke var god nok for kjæresten din. At hun på en måte ble litt sjokkert.

Jeg må bare si at det forteller virkelig NOE om henne. Det virker nesten ut som hun tror hun er så mye bedre. Hun er skikkelig høy på pæra.

Det som slår meg er hvor lite sosial inteligens noen kvinner har. Slike ting som dette skriver man virkelig ikke. Det oppfattes jo ikke akkurat positivt. Enten har hun lav sosial inteligens, eller så er hun rett og slett ond.

Uansett :klem: . Og så synes jeg du skal heve deg over henne. Det at du ikke fikk takk for gaven heller, sier jo litt. Hva faen feiler det jenter? Jeg blir flau over mitt eget kjønn. Jeg kunne aldri ha behandelet noens kjærester på en slik måte. Det er viktig at man har respekt for venners kjærester, dette er noe hun her tydeligvis ikke har. Hev deg over det, hun er ikke verdt en dritt. Hun er sikkert av typen jente som verken tåler å bli avvist av gutter, heller ei kan forstå at gutter ikke er forelsket i henne. Hadde ikke forundret meg om hun trodde at hun hadde sjans på din kjæreste, selv om han er i et forhold.....

Djeeses....Jeg blir oppgitt over slike jenter.... :frustrert:

ikke sant. det var ikke særlig hyggelig.

også tenker jeg. blir hun ikke skamfull over å ha sagt noe sånt? å ha vært sånn? det hadde jeg.

Kanskje hun er ond og har lav sosial intelligens. jeg kjenner hun ikke så godt og vil ikke bli bedre kjent med henne heller.

sambo snakker ytterst lite med henne. det vet jeg og stoler på han. han forguder jo meg og får høre så mye hvor han setter pris på meg, så jeg er ikke redd for at noen skal få han. det handler mer om stoltheten min da rettere sagt. den har vi vel alle litt av. men samtidig vil jeg ikke være en som nekter han å snakke med dem. det får jo bli opp til han. og han snakker jo ikke mer med dem enn nødvendig. ikke etter alt dritten som har skjedd.

hun siste tror jeg faktisk nesten er litt sur fordi hun ikke hadde sjangs men at jeg hadde i steden.

men det får nå så være. jeg syns bare det var så ufint av henne og ikke takke for gaven som jeg løp gjennom hele byen for.

takk for råd og svar. det hjelper jo på å få luftet det her. :klem:

Gjest Lille Vanilje
Skrevet
I utgangspunktet ikke. Men når ting er slik de er, kan han bli flinkere til å vise at du er kjæresten hans, og at han vil at det skal fortsette slik. Det virker som om gutten din er ganske attraktiv, og at flere har lyst til å overta ham eller i hvertfall få hans oppmerksomhet. Det er veldig lett for ham å vise at dere er sammen, han kan f.eks passe på at de ikke får styre hele showet når dere står i en gruppe, legge armen rundt deg og kose litt på deg eller kysser eller noe slikt. Det ser tilfeldig timet ut, men det sender de rette signalene. Til SÅPASS-kommentaren kunne han skrevet: "Ja, heldigvis fikk jeg henne", eller hva som helst annet som viser at han er fornøyd med valget sitt.

Ja. sist på jobbfest så viste vi vår kjærlighet. ikke noe problem for noen av oss da å kysse, holde hånd eller noe. i tillegg til det så hadde vi en artig kåring av folk på jobben. for eksempel: årets babe, årets miniskjørt og lignende. vi ble kåret til årets par og måtte opp på scenen og ta i mot dette diplomet :ler::rodme:

så nesten alle vet det nå. men ikke disse tre jentene. for de var nemlig ikke på den festen. typisk.

jeg syns også han kunne ha svart henne til den såpass kommentaren men det toget har gått. jeg vil egentlig ikke at han skal prate med henne men vil ikke være den som forteller han dette heller. syns han burde forstå sånt selv.

vi snakket om det. som jeg skrev så sa han at han hvertfall ikke gadd å ha kontakt med ei som sa sånn om meg og oss. men senere hadde de snakket på msn og facebook. da han gratulerte henne med oppgaven. jeg sa til han at jeg syns det var skikkelig dobbeltmoralskt.

Skrevet

Sorry altså, men jeg tror muligens du fullstendig overtolker setningen, noe man gjerne gjør når man VIL at andre skal liksom skal være sjalu? Jeg kjenner endel som har tendenser til å tolke "sjalusi" inn i absolutt alt mulig som andre jenter sier og gjør. Hvordan du greier å tolke så mye inn i en slik setning er meg en gåte...

Kanskje de andre jentene faktisk bare ikke liker deg, helt uavhengig av hvem du er sammen med eller ikke?

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet
Sorry altså, men jeg tror muligens du fullstendig overtolker setningen, noe man gjerne gjør når man VIL at andre skal liksom skal være sjalu? Jeg kjenner endel som har tendenser til å tolke "sjalusi" inn i absolutt alt mulig som andre jenter sier og gjør. Hvordan du greier å tolke så mye inn i en slik setning er meg en gåte...

Kanskje de andre jentene faktisk bare ikke liker deg, helt uavhengig av hvem du er sammen med eller ikke?

hvem finner opp at noen liker kjæresten sin da?

hvorfor skulle man ønske å være sjalu? Hva slags folk kjenner du egentlig?

For noen merkelig folk du kjenner da. :ler:

Skrevet

VIL at andre skal være sjalu: ja, vær så snill, la dem være sjalu. PLEAAASEEEEEE! :legrine:

makan for en dum kommentar, og ikke minst... du må ha ufattelig lite med empatiske evner (Jfr: trådstarter).

Gjest DyneTryne
Skrevet

Det er i slike tilfeller en har bare lyst til å svare "Skyt de!!" men litt seriøs må en da være.

Slike kvinnfolk er verste sort. Jeg hadde tatt det opp med dem, gjerne under sosiale sammenkomster hvor du kan drikke et par glass vin til mot og kjefta så ørene flagrer! For noen mus!!

Skrevet

Det er faktisk ikke ts som har sagt at noen er sjalu på henne, det er andre som har foreslått det som en mulighet. Noe jeg tror stemmer.

TS, kjæresten din er sikkert en attraktiv fyr, og de andre jentene er misunnelige på deg fordi du er sammen med ham. Helt enkelt. Du må bare fortsette å heve deg over det, ved å le av det sammen med kjæresten din skaper du en "vi mot dem"- greie som kommer til å lage sterkere bånd mellom dere. For all del ikke antyd overfor ham at du er sjalu på noen av dem hvis du føler snev av det. Hev deg over det, det er absolutt beste måte å takle det på. I KNOW!!

Gjest Lille Vanilje
Skrevet

Jeg vil ikke at noen skal være sjalu. Så ikke fortell meg hvordan jeg er. Se heller på din egen situasjon og tenk litt over den som har det slik rundt deg.

Si meg så hvorfor de ikke skulle like meg, da jeg så vidt rekker å hilse før jeg blir lagt for "hat". Det er meg en gåte, som jeg regner med at du har svaret på...?

Gjest Lille vanilje
Skrevet
Det er faktisk ikke ts som har sagt at noen er sjalu på henne, det er andre som har foreslått det som en mulighet. Noe jeg tror stemmer.

TS, kjæresten din er sikkert en attraktiv fyr, og de andre jentene er misunnelige på deg fordi du er sammen med ham. Helt enkelt. Du må bare fortsette å heve deg over det, ved å le av det sammen med kjæresten din skaper du en "vi mot dem"- greie som kommer til å lage sterkere bånd mellom dere. For all del ikke antyd overfor ham at du er sjalu på noen av dem hvis du føler snev av det. Hev deg over det, det er absolutt beste måte å takle det på. I KNOW!!

nei, jeg sa ikke at folk var sjalu på meg. det tolket onyx av seg selv.

jeg vet ikke om de er misunnelige eller hva det er.

jeg vil fortsette å være høfflig og normalt blid ovenfor dem, for så å heve meg over det.

Sambo sa i går (jeg tok det dessverre opp) at han skulle ta det opp med hun tredje ang. gaven. At det var ganske uhøfflig. Han sa også at vi skulle heve oss over dette i sammen.

Sant nok, så jeg velger å la det passere. Ingen vits å la dem få det taket de kanskje vil ha?

takk for svar. :)

Skrevet

Jeg blir ganske overrasket over responsene her. Skal samboeren din droppe venninner fordi du føler at du ikke kommer overens med dem? Skulle han droppet kompiser fordi du følte at du ikke kom overens med dem også?

Hvorfor i alle dager vil du så hardt at de skal like deg uansett? Det ironiske med folk er at jo hardere du prøver å være kompis, jo mindre respekterer folk deg. Jeg synes du skal stå for det du faktisk stå for og slutte å prøve å få de til å like deg. Ingen respekterer mennesker som underkaster seg på den måten. Behold makten din for deg selv, ikke del den ut til andre. Disse kvinnene er tydeligvis ikke særlig lydhøre ovenfor deg, og jeg synes virkelig ikke du skal bry deg om det. Hvis det stemmer at de ikke liker deg, virker det i tilfelle som om det bare er misunnelse.

VIL at andre skal være sjalu: ja, vær så snill, la dem være sjalu. PLEAAASEEEEEE! :legrine:

makan for en dum kommentar, og ikke minst... du må ha ufattelig lite med empatiske evner (Jfr: trådstarter).

Kjære lille jente - du må være virkelig spesiell som utfra et kort innlegg vet om vedkommende er lite empatisk. Er det ikke en mulighet for at signalene blir tolket feil i dette tilfellet? Bare fordi innlegget ikke inneholder 73 utropstegn og 146 smileys behøver ikke å bety at det er vondt ment.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...