Gjest bente85 Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Jeg har vært sammen med en gutt i snart 11 måneder. Vi har det kjempefint sammen, og trives i lag og har det gøy. Har aldri hatt noen ordentlig kjæreste før han her. Har heller ikke vært hjemme hos en gutt før, som en kjæreste og har heller ikke overnattet hos en gutt før juli i fjor. Vet liksom ikke hvordan jeg skal forklare det.. Når jeg er hjemme hos min familie, i samme hus med mamma og pappa og kjæresten min, føler jeg det går bra. Da synes jeg at jeg er meg selv, på mange områder. Men når jeg kommer hjem til kjæresten, synes jeg selv at jeg roer meg på en måte litt ned, er mer stille, er mer forsiktig. Kjæresten min kan ofte være ekstra trøtt, det innebærer at han sover og jeg sitter oppe. Han spør meg da om han kan få ligge i en halv time, eller time for å sove. Ja, det er jo selvfølgelig ok det. Jeg går ned til stua som er i første etasjen og setter meg i sofaen. Vet liksom ikke hva jeg kan gjøre. Hender at jeg kan sende meldinger med ei venninne, sånn at jeg får tiden til å gå, men ellers vet jeg liksom ikke hva jeg skal gjøre. Er så forsiktig på alle måter. Synes tiden kan bli lang også, derfor er jeg der kun i noen få dager, også drar jeg hjem. Føler at jeg kan få gjort mer hjemme, hvor jeg har sakene mine. Vi snakket om det igår, hvordan jeg følte det. Og han mente at det er opp til en selv hva man gjør ut av situasjonen også, og det er jo sant. Jeg fortalte det at jeg er kanskje ikke vant til slike situasjoner, hvor jeg er hjemme hos en gutt slik.
Gjest StockDama Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 er litt uvant i begynnelsen, men bare prøv på å bli mer husvarm? om han har en data, kan du spørre om du kan låne den når han sover? se tv? fikse mat og lese en bok eller et blad?
Gjest bente85 Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Han har jo data, men ikke bredbåndstilgang, så om jeg for eksempel skulle ha brukt internett, ville det ha kostet. Sist gangen jeg var hos han, lagde jeg meg litt mat og så på tv, men det var ensomt. Det må jeg si.
Gjest Pax Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Ta med en roman, skolebøker, strikketøy eller lignende.
Snasen Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Så når du er hos han sover han hele tiden? Dere er hver for dere når dere er hos han? :klø:
Gjest bente85 Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 Han sover ikke hele tiden når jeg er hos han, men det har hendt at begge har vært oppe lenge, eller bare han (hvis jeg har gått å lagt meg først). Da kan det hende at han blir litt mer trøtt dagen etterpå. Vi tilbringer jo mesteparten av tiden sammen, men når han vil sove, og ikke jeg, går jeg i et annet rom så lenge til han finner ut at han skal stå opp.
manducabulla Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 Du kan jo legge deg ved siden av han mens han sover. Gi han en krok å sove i
Gjest bente85 Skrevet 17. juni 2007 #8 Skrevet 17. juni 2007 Ja, kunne jo det. Men har på følelsen enkelte ganger at han vil være litt alene å sove å, spesielt om han har hodepone. Og det er jo forståelig. Er ikke alltid jeg orker å ligge i senga hele dagen heller, for det kan bli mye av det hjemme hos han.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #9 Skrevet 17. juni 2007 Jeg hadde ikke giddet å være sammen med en som var trett mesteparten av tiden. Hvorfor er han så trett da? Hvorfor ikke se seg om etter mer virile og sporty menn?
Gjest bente85 Skrevet 17. juni 2007 #10 Skrevet 17. juni 2007 Han er ikke sånn kjempetrøtt hele tiden, det kan være innimellom, i perioder. Det at han er mer trøtt den ene dagen eller den andre, er kanskje at han er oppe lenge om natta. Han har vel rett og slett behov for endel søvn, etter det jeg har erfart. Og han bruker også medisiner som kanskje kan gjøre han mer trøtt. Han har lett for å drømme, og kan ha mareritt. Han kan sove hardt, noe som kan føre til hodepine. Da er det naturlig at han vil sove litt.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #11 Skrevet 17. juni 2007 Hva med å ta deg en tur ut og trimme litt da? Det er vel fint tidsfordriv mens du venter på at han våkner?
Gjest bente85 Skrevet 17. juni 2007 #12 Skrevet 17. juni 2007 Det er en fin ide det, men vet ikke hvordan det stiller seg. Gutten min sliter veldig med tvangstanker og tvangshandlinger. Og alltid så er det han som har nøkkelen til huset. Vet ikke hvordan ville ha tatt det om jeg hadde sagt at jeg går ut en tur og spør om jeg kan låne nøkkelen hans.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #13 Skrevet 17. juni 2007 Kanskje du eventuelt skal komme tilbake til ham senere, når han er frisk fra sine psykiske tvangstanker og andre kontrolbehov? Han trenger muligens mer en støttekontakt og pleier fremfor kjæreste? Det er meningen at man skal få glede igjen i et forhold - man skal ikker bare gi og liste seg på tærne ut, i håp om at man får tillatelse fra en overkontrollerende snorkende fyr på medisiner.
Gjest bente85 Skrevet 17. juni 2007 #14 Skrevet 17. juni 2007 Han har støttekontakt, og han har kontakt med en sykepleier som er hos han jevnlig. Ja, det er meningen at man skal få glede tilbake i et forhold også. Men det er ikke verden verste plass og være. Overhodet ikke. Er en bra gutt som jeg ikke vil miste. Og det at han sliter psykisk, er ikke det verste problemet i verden sier jeg.
Catzy Skrevet 17. juni 2007 #15 Skrevet 17. juni 2007 Skjønner at det kan være litt rart med en kjæreste som sover sånn, men det kan være litt OK også. Du trenger kanskje ikke være så forsiktig når han er våken, så kan du heller ta litt time-out når han sover. Som noen over sa, ta med en bok, noen hobbysaker eller noe annet du kan aktivisere deg med. Hva med å begynne med maling eller noe sånn? Det kan foregå helt stille, og du lærer deg noe nytt. Kanskje du kan be om å få en ekstra nøkkel til huset? Og prøve å lokke ham til sengs tidligere på kvelden, så det ikke blir så mye soving dagen etter. Det kan være litt vanskelig, men du kan jo prøve. Synes at det er bra du ikke backer ut, selv om han sliter litt med psyken.
Gjest bente85 Skrevet 17. juni 2007 #16 Skrevet 17. juni 2007 Ja, jeg kunne jo spørre han om jeg kunne få en nøkkel også. Synes liksom ikke at man skal trekke seg tilbake, selv om han sliter. Det at folk kanskje mener det, gjør meg sint. Ellers takk for mange gode råd.
manducabulla Skrevet 17. juni 2007 #17 Skrevet 17. juni 2007 Det er ikke det verste i verden, men hvorfor tror du at han vil være alene? Har du snakket med han om det? Jeg vet at når jeg er skikkelig trøtt og "lei", så liker jeg at kjæresten min er rundt meg, selv om jeg bare skal sove.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #18 Skrevet 17. juni 2007 Han er heldig som har deg og det er flott at du er tålmodig og bærer over med ham. Han trenger nok masse støtte og hva skulle folk som har det litt vanskelig ha gjort uten medmennesker som brydde seg? Det skal du ha skryt for. Samtidig er det mange jenter som ville ha backet unna og dumpet en fyr som ikke ga så mye tilbake. Jeg tror også mange menn ville ha trukket seg fra ansvaret i tilsvarende forhold med en kvinne. Uten slike som deg ville samfunnet ha blitt veldig kaldt og tomt. Selv hadde jeg ikke kalrt å være i forhold med en som er needy.
Gjest =tentacle= Skrevet 17. juni 2007 #19 Skrevet 17. juni 2007 Jeg fortalte det at jeg er kanskje ikke vant til slike situasjoner, hvor jeg er hjemme hos en gutt slik. Men er du ikke vant til å være alene i en time eller to? Hva gjør du når det skjer hjemme? Ta med deg litt saker som du kan holde på med når han sover, så det ikke blir kjedelig eller du føler deg utilpass med å være alene i stuen. Etterhvert som forholdet modnes, blir det mer naturlig å ikke være intenst sammen hele tiden man er med hverandre, selv om begge er våkne. Da er det greit å kunne underholde seg selv en stund, for begge.
Gjest bente85 Skrevet 17. juni 2007 #20 Skrevet 17. juni 2007 Det er ikke det verste i verden, men hvorfor tror du at han vil være alene? Har du snakket med han om det? Jeg vet at når jeg er skikkelig trøtt og "lei", så liker jeg at kjæresten min er rundt meg, selv om jeg bare skal sove. Det at noen vil være alene når dem skal sove, er ganske klart. Noen vil faktisk det. Han har ikke sagt det rett ut, og ikke hintet til det heller. Men det er mer meg som lar han få være alene. Da får han sove, istedenfor at jeg ligger der og duller med han. Tenker jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå