Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det en ting som er krystalklart både i virkeligheten og på forumet her, så er det at damer synes menn er for svake. De savner at mennene tør å ta krangler med henne og tør å ta litt småkranglete diskusjoner. De misliker sterkt at de selv får for mye kontroll over deg i forholdet. De kunne ønske seg at du hadde mere markerte meninger når dere er på date, du kan gjerne være uenig. Du kan være mere frempå og godt være frekkere når du sjekker henne opp. Ikke prøv å innynde deg for mye uten samtidig å vise at du gir litt faen. Du må gjerne være mer selvhevdende ovenfor andre mennesker også. Er du en norsk mann er det 90% sannsynlig at damer synes det er ok om du tar litt mere plass ute blandt folk enn du gjør i dag. Slutt å vær redd for kvinner. Gjør for alle del mange snille og gentlemannaktige ting for henne, men ikke tro at du kommer noen vei med å te deg som en fryktsom pleaser rundt damer. Gi litt faen!!

Jeg kan jo også legge til at selv om alle damer ikke liker å bli tatt røft når de har sex, gjør godt over halvparten det deler av tiden. Om du liker røff sex, ikke vær redd for å ymte frempå om det. Vil hun ikke så vill hun ikke, men du har mere en 50% sjanse for at hun vil.

På alle disse områdene så får du som mann mer frihet og til dels mer makt hvis du strammer deg opp og blir tøffere og mere markant. At damer i tillegg tenner mere på deg og blir hos deg lengre gjør det attraktivt å ta seg litt sammen. At du som mann blir oppfattet mer positivt om du er selvhevdende enn en kvinne, er et privilegium du kan nyte.

Bli tøffere!!!!

Forøvrig er jeg mann. Jeg har jobbet med å bli tøffere og sett nytten. Ikke vær redd for å være mann!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må faktisk si meg enig i dine meninger her!

Det er greit at mannen er snill og god. Men han skal ikke legge seg flat. Han må oppføre seg som et realt mannfolk også! Man får mer respekt!

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er jo egentlig en vinn, vinn, vinn-situasjonen. Det er digg å få utfolde seg som mann, det er digg med responsen damer gir og det er bra for damer fordi de tydeligvis ønsker dette.

Gjest Feminin kvinne
Skrevet
Er det en ting som er krystalklart både i virkeligheten og på forumet her, så er det at damer synes menn er for svake. De savner at mennene tør å ta krangler med henne og tør å ta litt småkranglete diskusjoner. De misliker sterkt at de selv får for mye kontroll over deg i forholdet. De kunne ønske seg at du hadde mere markerte meninger når dere er på date, du kan gjerne være uenig. Du kan være mere frempå og godt være frekkere når du sjekker henne opp. Ikke prøv å innynde deg for mye uten samtidig å vise at du gir litt faen. Du må gjerne være mer selvhevdende ovenfor andre mennesker også. Er du en norsk mann er det 90% sannsynlig at damer synes det er ok om du tar litt mere plass ute blandt folk enn du gjør i dag. Slutt å vær redd for kvinner. Gjør for alle del mange snille og gentlemannaktige ting for henne, men ikke tro at du kommer noen vei med å te deg som en fryktsom pleaser rundt damer. Gi litt faen!!

Jeg kan jo også legge til at selv om alle damer ikke liker å bli tatt røft når de har sex, gjør godt over halvparten det deler av tiden. Om du liker røff sex, ikke vær redd for å ymte frempå om det. Vil hun ikke så vill hun ikke, men du har mere en 50% sjanse for at hun vil.

På alle disse områdene så får du som mann mer frihet og til dels mer makt hvis du strammer deg opp og blir tøffere og mere markant. At damer i tillegg tenner mere på deg og blir hos deg lengre gjør det attraktivt å ta seg litt sammen. At du som mann blir oppfattet mer positivt om du er selvhevdende enn en kvinne, er et privilegium du kan nyte.

Bli tøffere!!!!

Forøvrig er jeg mann. Jeg har jobbet med å bli tøffere og sett nytten. Ikke vær redd for å være mann!

Jeg vil oppriktig talt gi deg skryt. Jeg synes innlegget ditt her er veldig bra og stemmer hvertfall 100 % for min del (og det har vel ment i mange år etter noen få kjekke menn som virkelig har forstått det og en majoritet kjekke og mindre kjekke som ikke har forstått det du sier her).

Hvis norske menn blir mer slik som du skriver her, vil hvertfall jeg falle pladask. Men cluet er at de må kunne stå inne for å være slik ellers blir det bare tilgjort. Hvis kvinnen oppdager at mannen bare var slik i begynnelsen og at det dabber av etterhvert blir det vel ikke suksess likevel.

Men jeg synes du fortjener en :) (og en :klappe: ) for innlegget. Du har forstått det meget bra!

;)

Gjest Gjest_Benedicte_*
Skrevet
Jeg har jobbet med å bli tøffere og sett nytten. Ikke vær redd for å være mann!

Det stemmer!

Hele ditt innlegg er veldig bra. Jeg for min del skulle ønske at det ble sendt rundt til alle menn i hele Norge. Virkelig.

Skrevet

Bli tøffere!!!!

Tells det om han tilstår at han liker å bli tatt litt røft av dama? Jeg vil heller ta en mann hardt enn å bli tatt hardt selv, det er mye gøyere.

Forøvrig kan et forhold gå skeis om det blir en maktkamp ut av det. Mange jenter liker gutter som tør å si ifra, som du sier, og som er litt tøff. Men denne maktfordelingen bør være rimelig jevn.

Gjest StockDama
Skrevet
Er det en ting som er krystalklart både i virkeligheten og på forumet her, så er det at damer synes menn er for svake. De savner at mennene tør å ta krangler med henne og tør å ta litt småkranglete diskusjoner.

-Om en mann krangler "unødig" med en kvinne, så etter min erfaring på kg, så må man ente dumpe han eller dra på samlivsterapi.

De kunne ønske seg at du hadde mere markerte meninger når dere er på date, du kan gjerne være uenig.

-Da vil damen på kg si at han var en vanskelig og uhøfflig date.

Du kan være mere frempå og godt være frekkere når du sjekker henne opp. Ikke prøv å innynde deg for mye uten samtidig å vise at du gir litt faen. Du må gjerne være mer selvhevdende ovenfor andre mennesker også.

-Om man som mann er veldig frampå og rett ut når man sjekker, er man en arrogant, pompøs mann som trur han er noe.

Er du en norsk mann er det 90% sannsynlig at damer synes det er ok om du tar litt mere plass ute blandt folk enn du gjør i dag. Slutt å vær redd for kvinner

-Det blir oppfattet som rølpete.

Jeg bare ymter frem min generalisering av kg =D

Men det meste er gæli uansett hva en gjør, er en høfflig er man tøffel og må dumpes, er man rett fram er man uhøfflig og må dumpes.

Its a lose lose situasjon.

MEN, over på emnet, du har rett, manne menn stikker seg ut, noenganger positivt, andre ganger negativt. Om alle menn oppførte seg slik ville det fort blitt utrulig slitsomt, syns det er fint man kan velge mellom sjenerte eller frampå menn. Er en smakssak.

Gjest Gjest_Bernt_*
Skrevet

Hvorfor skal menn være sånn og slik, oppføre seg sånn og slik bare fordi kvinner mener det er slik de vil ha det?

Virker ikke som kvinner i alminnelighet er så innstillt på å forandre adferd bare fordi menn synes de skal gjøre det.

Er det fordi de synes de fortjener det? Tror litt for mange kvinner stiller seg selv i sentrum av verden og forventer at menn skal være så fryktelig opptatt av hvordan de skal fremstå for å tekkes henne. Det er ikke menn flest så opptatt av. Man er den man er, og det er det.

Kanskje en god del kvinner skulle jekke ned selvbildet litt og isteden forsøke å styrke selvinnsikten.

Gjest Gjest
Skrevet

ja.. det eneste jeg vil si er at mannens måte å fremstå på er viktigest. Jeg vil ikke ha en tøffel, men heller ikke en som er trangsynt og sta. Det er viktig for meg at jeg har respekt for mannen, og det får jeg når han setter seg i respekt. Dvs....han strider i mot, sier klart i fra om han finner meg urimelig, ect. Han setter meg litt på plass, og det er viktig. Jeg setter han også på plass, dersom jeg mener han er urimelig. Så jeg tror vi har respekt for hverandre begge to. Jeg føler meg respektert, og jeg gir han respekt. ( Håper han føler det samme).

En annen ting som er viktig når vi er ute, feks med både kjente og ukjente, er at han viser overfor dem at han respekterer meg. Han må behandle meg pent, han trenger ikke nødvendigvis snakke fint om meg, men han må ALDRI snakke nedlatene og dritt om meg. Folk må få et inntrykk av at han er snill med meg, og en ekte kar. Da vil han også få mer respekt av bekjente og ukente også. Det verste jeg ser er mannfolk som tydelig viser med kroppsspråk og språk at de ikke verdsetter sin kone særlig høyt. Syns synd på konen som må ha det slik, jeg hadde følt meg krenket og ydmyket på det groveste.

Gjest Gjest_Kathrine_*
Skrevet
Jeg vil heller ta en mann hardt enn å bli tatt hardt selv, det er mye gøyere.

Deg om det, Liskat!

For min del er jeg helt enig med han som skrev startinnlegget. :rødme:

Gjest Gjest_Kathrine_*
Skrevet
Tror litt for mange kvinner stiller seg selv i sentrum av verden og forventer at menn skal være så fryktelig opptatt av hvordan de skal fremstå for å tekkes henne. Det er ikke menn flest så opptatt av. Man er den man er, og det er det.

Kanskje en god del kvinner skulle jekke ned selvbildet litt og isteden forsøke å styrke selvinnsikten.

Der har du noen gode punkter. Flere av oss kvinne burde gå mer i oss selv og gå litt ut av vår drømmeverden om prinsen på den hvite hesten som redder oss fra verdens farer - og kanskje se mindre på romantiske filmer? Da burde foreldre slutte å lese romantiske eventyr om prinsesser og slikt for små jenter også... :tristbla:

Synd vi må legge bort alle våre romantiske drømmer. Hvis vi må det blir det ikke mye igjen.

Skrevet

Jeg mistenker TS for å stå bak noen av de andre gjeste-innleggene her også ...

Det å skulle forandre personlighet i den hensikt å få draget på damene må være noe av det mest ryggradsløse man kan gjøre.

Enten liker dama meg slik jeg er når jeg oppfører meg slik jeg finner naturlig, eller så får ho bare la være. Om 99,9 % av alle damer ikke liker meg av den grunn så er det fremdeles tusenvis igjen som gjør det.

Skrevet

Til trådstarter-

:klappe:

Jeg er så lei av tøfler! Usikre menn som har hengt i skjørtekanten til moren altfor lenge. Er det rart man sikler over menn som Johnny Depp.... :ler:

Skrevet

so fucking fed-up av dissse syteinnleggene fra dere gutta-boys.

Finn deg et mannfolk sjæl da for fan!

Skrevet

gjest innlegg nummer to om vinn vinn situasjon er også mitt, men resten er andre

Skrevet

Veldig mye av den atferden som kvinner synes er for veik, er egentlig motivert av menns ønske om å tekkes kvinnen. Han er enig i alt hun sier på date fordi han vil vinne hennes gunst. Å bli litt tøffere vil da egentlig føre til at han er mere seg selv. Mange menn føyer seg i forhold på grunn av husfreden. Ved å stå på krava i større grad så formidler han jo det han egentlig mener - at det dama prøver å trumfe igjennom er han uenig i. Tilsvarende blir det på de fleste andre områdene jeg nevnte.

Generelt er det også soleklart at de aller færreste gutter i dag ikk er seg selv når de sjekker. Når de først ikke er det, kunne de i så fall like gjerne vært det på en måte som falt i smak. Men jeg tror som sagt at menn blir mere seg selv av å gjøre slik jeg sier. Denne klagingen på puslete menn som er redde for kvinner er faktisk av relativt ny dato. Den kom som en ettervirkning av 68 opprøret og feminismen. Ekstremvarianten med den nye myke nordiske søttitallsmanen fant man allerede på slutten av 70tallet ut at kvinner ikke ville ha. Men forsatt henger mye igjen. Det er rett og slett snakk om at menn er blitt kuet og ikke lenger klarer å være seg selv. Samtidig er det ikke slik kvinnene egentlig vil ha menn. Det er en slags misforstått kuelse.

Mye av menns mislykkede forsøk på sjekking handler også om at de avseksualiserer seg for å tekkes kvinnen. Det er også en misforståelse. På den ene siden synes jenter det er slitsom med gutter som sjekker dem opp og er veldig frempå med seksuelle signaler. Dette gir de ofte uttryk for. Direkte ovenfor den som prøver seg og til kompiser. Mange gutter snapper opp det og prøver å te seg på en måte som ikke vil provosere og virke plagsom. De vil så gjerne vise respekt og de vil bli likt. I praksis vil det ofte si at de skrur av seksuelle signaler. Hvis du er redd for å tråkke en kvinne på tærne så sender du ikke et sugende seksuelt blikk. Slike gutter ender derfor opp å te seg som en potensiell venn og da er det det de blir.

Samtidig som jenter klager og vil ha mindre av denne typen sjekkemas og påtrengende seksuell oppmerksomhet, så vil de jo også ha nettopp det. De vil bare at den rette gutten skal gjøre det på den rette måten til rette tid. Det er den ensete måten man kan få en jente til sengs. Man er som gutt derfor nødt til å sende sterke seksuelle signaler og være tydelig på hva man vil. Mange ganger vil mange jenter mislike det fordi du eller timingen er feil. Det gir du faen i. Mange ganger vil du lykkes og dermed få en belønning for denne atferden. Det gjør det verdt å leve med de mange avvisningene.

Dette handler jo ikke bare om å tekkes jenter, men også et opprør fra å tekkes dem. Det handler også om at en mann kan si at jeg er et seksuelt vesen og jeg har ingen problerer med å vise det. Det betyr selvfølgelig ikke at du skal klype en ukjent dame i rompa. DET ville være mangel på respekt. Men, du skal ha rett til å vise med øynene og det du sier at JEG VIL HA DEG. Det kan selvfølgelig gjøres på en katastrofal jeg er bare en kåt dust måte, og da synes dama du er helt jævelig og snakker om hvor mange ekle gutter som finnes. Hvis du gjør det riktig vil hun digge det. Drøssevis av jenter snakker om at mennene de blir mest tiltrukket av tørr å gi et sugende seksuelt blikk og å holde blikket lenge. Når kvinnen har privilegiumet å velge blant de som sjekker henne opp kan hun ikke samtidig ha privilegiumet å velge når. Det er den aktives valg.

Din rett til å ikke avseksulaisere deg og damers ønsker om en annen type menn går glimrende sammen. Det som aldri vil kunne kombineres med dette er damers ønske om å slippe slitsome dumme menn. Men det kan kombineres med at man ungår trakaserende atferd som er noe annet og som det er mye av.

Dette handler om å være den du egentlig vil være

Når det er sagt mener jeg faktisk at selv der det ville være en grad av spill, så bør en del menn trosse damene sine litt mer en de ellers ville gjort. Den du har fult og helt kontroll over mister du interessen for. Det er almennmenneskelig. Spenningen kommer av at den andre er en motpol. Hvis han faktisk altid er helt enig og vil leve i perfekt symbiøse, så bør han trosse henne litt for å verne om forholdet på lang sikt. Det en kvinne vil føle er at mannen er umulig for henne å kontrolere og styre, men at han samtidig gir henne veldig trygghet på at det er henne han vil ha. Hun vil føle på at han tenker at "jeg kan gå når jeg vil og få masse andrfe damer, men jeg velger å bli fordi hun er fantastisk". Hvis menn ikke yter nok motstand og viser en sterk uavhengig vilje og styrke så vil hun lett heller føle at han tenker - jeg blir her hos henne for jeg klarer ikke annet. Det er ikke så jævelig sexy.

Det er en paralell til dette i at sjalusi skaper tiltrekning. Du blir bevist hva du kan miste og verdsetter derfor det du i hverdagen har glemt at du hadde. Tilsvarende vil den som virker selvstendig og sterk gi en liknende påminnelse ved sin væremåte. Så lenge dette kombineres med dyrking av henne og kjærlighetserklaringer som betrygger henne så får begge egentlig i pose og sekk. Men det er viktig at din dyrking av henne fremstår som om den er på dine premisser, at den kommer fritt og uavhengig, ikke fordi hun har makt over deg. Uten uengihet og litt trass så vil hun føle at det er slik makt det er snakk om.

Her må menn bare ta seg sammen og høste fordelene. Samtidig er det et jævlig stort poeng at det er kvinners skyld at menn har blitt slik. Nei, vi har da aldri sagt at menn skal være sånn svarer kvinner da. Du har kanskje ikke det, men da feministopprøret sto på som verst så ville man i stor grad fjerne maskuliniteten slik den hadde vært og signalene menn fikk gikk klart i retning av å te seg slik norske menn gjør i dag. Det er først i ettertid at damer har begynt å si at vi har da aldri ment at han ikke skal fortsette å være maskulin.

Hvis du er uenig så tenk på dette: Det ER et faktum at svært mange menn fikk kjeft for å holde døren oppe for en kvinne for 20-30 år siden. Det ER et faktum at denne og andre gentlemannsskikker ble redusert voldsomt på grunn av KLAR beskjed om at dette "ville vi ikke ha". I ETTERTID kom savnet og ønsket om å få det tilbake. Akkurat det samme gjelder kommunikasjonen som har gått fra kvinner til menn når det gjelder annen maskulin atferd.

I utgangspunktet er dette derfor kvinners feil, men det er menns ansvar å gjøre noe med det. Og som sagt det er en vinn, vinn, vinn situasjon.

Gjest Gjest_Kathrine_*
Skrevet

Trådstarter, du har igjen helt rett!

Og til deg lengre ned (mann, Constanze?), jeg var gjest i sted og jeg er det nå. Sikkert flere som er enige med trådstarter vel?

Jeg tolker det ikke som at trådstarter forandrer personlighet men at han reflekterer over hvordan "tingenes tilstand var, er og kan bli". Det er da bare flott at en mann reflekterer og etterpå drøfter det. Intet er bedre! I love it. Er ikke bortskjemt med det.

Tilbake til siste innlegg her fra trådstarter: yes igjen, du har helt rett-på alle punkter. Det mener jeg hvertfall, og jeg har da en del date-erfaring og har vært en del på fester osv. tør jeg påstå.

Jeg håper nok en gang at denne sendes til alle Norges menn og at de henger den opp på kjøleskapsdøren sin - eller hvorfor ikek baderomsspeilet.

Menn: les og lær.

Gjest Gjest_Kathrine_*
Skrevet

Trådstarter, jeg glemte å si noe: skriv en bok om dette!

Tro meg, nordmenn trenger å læres opp.

Du vil score skikkelig høyt med den innsikten du la frem her, for den stemmer så innmari veldig bra.

Skrevet

IKKE VÆR SÅ JÆVLIG PUDDING er kanskje bedre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...