Gå til innhold

Forslag til farger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal nok ha en Ivory-farget kjole..

Hvilke farger passer til? (Bukett,invitasjoner o.l)

Trenger tips og ideer =)

Bryllupet er i August..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri tenkt på å ordne fargene på invitasjonene etter kjolen.... Invitasjonene tilpasset jeg bord-fargene, ettersom jeg skal ha bordkort i de samme fargene, derfor er det bl.a rødt på invitasjonene og bordkortene, fordi vi bruker røde roser på bordene også, og har røde lys og servietter. (eller kanskje har vi røde blomster og lys fordi det er rødt på invitasjonene... avgjørelsene gikk vel litt sånn over i hverandre)

Men jeg har ivory-kjole selv, og klassiske røde roser i buketten. Men, du kan jo ha blomster i mange slags farger, rosa, gult, lilla, hvitt, det passer jo det også. Velg brudebukett etter det du liker, titt på mange, og se hva du vil ha. Og velg heller litt "form" basert på kjolen, men la fargevalget styres av ønsker. Det er få blomsterfarger du ikke kan bruke til en hvit kjole (ja, ivory da, men det er sånnsett å regne som en hvit kjole...)

Gjest Gjest
Skrevet

Invitasjonene våre er ikke helt i samme farger som resten. Men det er ikke all verden farlig for meg, ettersom disse kommer hjem til gjestene mange måneder før bryllupet - trenger derfor ikke passe like godt inn (vi hadde invitasjoner fra Fame med bilder, så det var ikke mulig å samkjøre med resten..)

Når det gjelder fargene på de ulike elementene på selve bryllupsdagen, tok vi utgangspunkt i tapeten i spisesalen - den er gammelrosa/pompeirød - og min ivoryfargede brudekjole. Tenkte at buketten (som skal pynte hovedbordet) og bordoppsatsene bør matche veggene og kjolen for at det skal bli så stilrent som mulig. Hadde blitt veldig galt med f eks rød roser når spisalen går i rosa og hvitt...

Derfor endte jeg med kremhvite roser i buketten med noen gammelrosa orkideer. Kirkeprogrammet og festprogrammet blir i kremhvitt med et bilde av en gammelrosa orkide for å passe sammen og matche mot brudebukett og bordoppsats (i stedet for bilde av kirken e.l.).

Kanskje ikke all verden kreativt, men sånn gikk vi frem, i hvert fall;-)

Skrevet

Gjest, jeg synes det høres helt nydelig ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...