Gjest Margareta Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Jeg har såkalt pæreform-kropp og har stor mage, den er alltid stor, står rett ut og er alltid oppblåst. Jeg spiser sunt og meget variert (Basis: kylling, fisk, egg, grønnsaker (broccolli, løk, stangselleri, squash, gulrøtter, paprika, salat, blomkål, sopp, m.m.)havre/fullkorn, knekkebrød, fullkornspasta, ris og poteter en sjelden gang, fetaost, lett-pålegg, Cottage cheese, sitronvann, grønn te, røyker ikke, og eneste last er Tab xtra omtrent hver dag (drikker ikke kaffe). Har så lenge jeg kan huske hatt magen som problemområde. Jeg legger lett på meg og går sakte ned i vekt. Selv om jeg spiser aldri så sunt går jeg sjelden ned i vekt. Det må trening til, først da skjer det noe. Har dere tips til den pæreformede kroppsfasong og tips for trening og flat mage?
Cognizance Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 (endret) Pæreform kan være skikkelig sexy ;-) Du kan ikke punktslanke vekk fett, men du kan stramme opp den underliggende musklaturen. Hva trener du nå? Jeg mener det viktigste med trening er å finne noe man synes er gøy, ellers blir det bare kortsiktige skippertak. Oppblåst mage ville jeg snakka med legen om. Kansje har du en eller annen form for sær matallergi eller intoleranse. Endret 17. juni 2007 av Cognizance
Gjest Margareta Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Pæreform kan være skikkelig sexy ;-) Du kan ikke punktslanke vekk fett, men du kan stramme opp den underliggende musklaturen. Hva trener du nå? Jeg mener det viktigste med trening er å finne noe man synes er gøy, ellers blir det bare kortsiktige skippertak. Oppblåst mage ville jeg snakka med legen om. Kansje har du en eller annen form for sær matallergi eller intoleranse. Jeg trener ikke på helsestudio for tiden men jogger ute 3 ganger i uken. Hver tur varer i ca. 30 minutter. Jeg vil ikke trene vekter nå. Men fra vinteren av begynner jeg i helsestudie igjen og med lett vekttrening. Jeg er moderat-trener og trener for velbehagets skyld og fordi jeg føler for det, ikke for noe annet. Jeg tvinger meg ikke ut på trening. Jeg vil føle meg vel, derfor trener jeg, men jeg er ikke en av de som ser veldig "helsestudio" ut. Jeg er normalbygd, 170 cm høy og veier 64 kg. Jeg vil gjerne tilbake i min trivselsvekt som ligger på 56-58. Jeg er ikke fornøyd med magen og synes ikke det er sexy med stor mage...
Gjest Kristin_ Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Jeg spiser sunt og meget variert (Basis: kylling, fisk, egg, grønnsaker (broccolli, løk, stangselleri, squash, gulrøtter, paprika, salat, blomkål, sopp, m.m.)havre/fullkorn, knekkebrød, fullkornspasta, ris og poteter en sjelden gang, fetaost, lett-pålegg, Cottage cheese, sitronvann, grønn te, røyker ikke, og eneste last er Tab xtra omtrent hver dag (drikker ikke kaffe). Mye drikke med kullsyre kan gjøre deg oppblåst. Det samme kan en del grønnsaker som brokkoli og blomkål, selv om de er sunne, og også melkeprodukter. Spiser du mye proteiner får du også en del luft i magen, dessverre. Jeg har hatt god erfaring med å ta litt epleeddik faktisk, vet ikke helt hvorfor og hva som har gjort at det fungerte. Men du kan jo prøve. I tillegg har du selvsagt de evinnelige tygg maten godt, spis sakte, og de andre rådene du garantert har hørt 100 ganger før Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Mye drikke med kullsyre kan gjøre deg oppblåst. Det samme kan en del grønnsaker som brokkoli og blomkål, selv om de er sunne, og også melkeprodukter. Spiser du mye proteiner får du også en del luft i magen, dessverre. Jeg har hatt god erfaring med å ta litt epleeddik faktisk, vet ikke helt hvorfor og hva som har gjort at det fungerte. Men du kan jo prøve. I tillegg har du selvsagt de evinnelige tygg maten godt, spis sakte, og de andre rådene du garantert har hørt 100 ganger før Lykke til. hvordan tar du epleeddik? tilsetter litt i vann, eller er det kapsler?
Gjest Kristin_ Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Jeg bare tar en spiseskje jeg egentlig. Kan sikkert blande det ut i vann også. Kapsler er jo dyrere, men sikkert snillere for tenner og mage. Det har jeg dog ikke prøvd selv.
Gjest Blondie65 Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 (endret) Ikke alle har som mål å komme i størrelse 0. Det kan godt være at jenten her kan ta av noen kilo, men det kan også være at hun er flott som hun er - det viktigste er at hun trives med seg selv og at fettprosenten ikke overstiger en viss grense. Endret 19. juni 2007 av Nigo-san
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 (endret) 64 kg er vel en HELT normal vekt for en person på 170 cm? Endret 19. juni 2007 av Nigo-san
Gjest Kristin_ Skrevet 18. juni 2007 #9 Skrevet 18. juni 2007 Nok en bekreftelse på at gjesteposting i Kosthold og Trening er lite konstruktivt til tider :-( Ikke hør på gjest, 64 kg er en helt normal vekt til din høyde.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #10 Skrevet 18. juni 2007 Nok en bekreftelse på at gjesteposting i Kosthold og Trening er lite konstruktivt til tider :-( Ikke hør på gjest, 64 kg er en helt normal vekt til din høyde. kristin, ikke heng deg sånn opp i sånne gjestesvar da. sikkert ikke vondt ment. ang vekt og høyde. jeg er 172, og når jeg veier 64 kg, så mister jeg mensen. jeg ser da normalt slank ut, men kroppen reagerer altså. når jeg så kommer på 65-66 er jeg i rute igjen med syklusen.
Ce'Nedra Skrevet 18. juni 2007 #11 Skrevet 18. juni 2007 Hadde i grunnen ikke noe viktig å komme med, ble bare litt småsjokka over den gjesteposten. Synes det hørtes ut som du var superslank jeg. Jeg anser meg selv som slank, og jeg veier mer enn det der.
Gjest Marillia Skrevet 18. juni 2007 #12 Skrevet 18. juni 2007 (endret) Og jeg er normalbygd, og 171 cm høy, og veier faktisk 67 kg! Endret 19. juni 2007 av Nigo-san
Gjest Marillia Skrevet 18. juni 2007 #13 Skrevet 18. juni 2007 Det er helt unødvendig og det blir for dumt når gjester slenger ut slike kommentarer.
Gjest Kristin_ Skrevet 18. juni 2007 #14 Skrevet 18. juni 2007 kristin, ikke heng deg sånn opp i sånne gjestesvar da. sikkert ikke vondt ment. ang vekt og høyde. jeg er 172, og når jeg veier 64 kg, så mister jeg mensen. jeg ser da normalt slank ut, men kroppen reagerer altså. når jeg så kommer på 65-66 er jeg i rute igjen med syklusen. Deilig å se gjester som ikke er troll Og at ikke den kommenaren var vondt ment, har jeg ingen tro på. Det er i hvertfall ingenting positivt jeg kan hente ut av den kommentaren. Men men. Noen flere tips om hvordan fjerne oppblåsthet ?
Ce'Nedra Skrevet 18. juni 2007 #15 Skrevet 18. juni 2007 Tror de mest vanlige årsakene til oppblåsthet allerede er nevnt. Brus er jo typisk, men det kan også være en form matvareallergi. Mamma, lillesøs og jeg har samme problem. Vi driver og sjekker ut nå, men etter at jeg sluttet å drikke melk ble det litt bedre. Mye salat kan også gjøre meg oppblåst. Om du ikke vil sjekke det hos legen, ville jeg først prøvd å kutte brusen og deretter melkeprodukter for å se om det kan hjelpe. For noen hjelper det også med tarmrens, pga. at slaggstoffer har hopet seg opp og kroppen ikke klarer å kvitte seg bra nok med dem, men som regel skal dette gå naturlig. Lillesøs hadde i alle fall bra utbytte av en slik rens. Når det gjelder trening av magen, funker utholdenhetstrening best. Løping før frokost er genialt, også går det an å gjøre noen mageøvelser om kvelden.
Ninen Skrevet 19. juni 2007 #16 Skrevet 19. juni 2007 Pilates skal også være god trening for magen, og er etter min mening en trening som føles behagelig å utføre også. Du kan jo melde deg på et kurs og prøve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå