Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 http://www.finn.no/finn/realestate/object?...=13&tot=111 og denne? http://www.finn.no/finn/realestate/object?...=16&tot=111 Viker det som en ok pris? Vet ikke hva som er viktig å se etter osv. Trenger litt hjelp..
Scheherazade Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Jeg kan ikke uttale meg om hvorvidt prisen er OK, da jeg ikke kjenner eiendomspriser i området. Noen ting du vil se etter: Fellesgjelden, den er lik på begge prospektene, oppunder 200 000. Husk at dette regner banken med i summen de er villig til å låne ut. Dvs, får du maks låne 800 000 fra banken, har du ikke råd til disse leilighetene. Husleien: Husk at dette skal betales per måned i tillegg til kostnader på lånet. Her er den drøye 2500, og inkluderer det som de aller fleste borettslagsleiligheter gjør. Kabel-tv er med, dette er veldig vanlig. Noen borettslag inkluderer f.eks. trappevask, varmtvann osv i husleien, da får du mer inkludert. Ser den ene er med sentralfyr, usikker på hvor mye dette har å si, har ikke vært borti sentralfyr. Sjekkk hvor mye husleien har økt i de senere år, evnt. om det er planer om å øke denne. Regnskapet til borettslaget: Hvordan står det til med vedlikehold, virker det som er veldrevet borettslag? Er det planer om større vedlikehold som krever at man tar opp større lån? Dette vil gi det høyere fellesgjeld, og muligens husleieøkning. F.eks. hvor lenge er det siden tak ble skiftet, drenering rundt blokken osv. Sjekk våtromsrapport hvis denne er i prospektet, husk at bad er dyrt å pusse opp. Jeg sjekker solforhold nøye, vil ha ettermiddags/kveldssol, men dette er jo ikke sikkert du bryr deg om. Ellers er det jo å gå på visning, og se om dette er noe du ser for deg, og du liker. Sånn generelt virket det som lyse og trivelige leiligheter begge to!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå