Gå til innhold

Damer med merkelige vaner

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet

Har lest i tråden til dere damer der de fleste mener det er rart at vi menn bruker lang tid på do og at vi alltid må lese en bok eller et blad. Jeg er en av dem.Jeg trives på do.

Dere damer har også mange rare vaner og irriterende spørsmål.

Hvorfor må dere alltid ha bekreftelse på at det dere har på dere er superfint?

Sier jeg til samboeren min at det hun har på er flott, svarer hun meg med å spørre: er du sikker på det da?

Ser jeg tjukk ut? Sier jeg NEI, så tror hun ikke på meg.

Om jeg sier uten at hun spør at det sntrekket der var fint jenta mi, så sier hun litt snurt: takk, men hvorfor sier du det bare nå, betyr det at jeg ikke er fin ellers?

Hvorfor farer kvinnemennesker opp hvis jeg har glemt å dra ned dolokket etter meg?

Jeg sier jo unnskyld, men jeg glemte det men det er ikke lov for meg som er mann å glemme noe.

Hvorfor blir damer gale om vi ikke ringer dem 24 timer i døgnet og mener at vi ikke er glad i dem av den grunn?

osv....osv----- Damer altså ;)

Noen som kjenner dette igjen? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I do. Og jeg er jente. Det er bare å innrømme. Mest i det at jeg liker å få litt mye oppmerksomhet, men ikke 24/7, da hadde jeg blitt gærn. Men jeg er ikke en av dem som ikke tar kjæresten min på ordet eller kjefter hvis han glemmer å dra ned dolokket. Gutter tar opp lokket (det med hull i), men hvorfor skal gutter ta ned lokket, når mange jenter ikke tar ned hele lokket på toalettet heller?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Ja, jeg tror vi damer kan være temmeliog irriterende av og til.

Gjest jeg er bare en mann
Skrevet

Takk Bella, det har du helt rett i ;)

:klappe: Kjenner igjen det Kim skriver. Sånn er damer. De vil at vi alltid skal si til dem at de er pene i tøyet. Sier vi at dem er det så er det ikke bra nok for vi sa det på en feil måte! Feil måte?

Jeg svarer ærlig når kjæresten min spør, og en gang (aldri mer) sa jeg at det var noe som ikke passet eller kledde henne så godt! Hun ble hysterisk og var sur i flere dager :overrasket:

Etter det så sier jeg at hun er fin uansett for å unngå husbråk!

3 av de damene jeg har vært sammen med roper alltid til meg hva jeg skal si til den personen jeg snakker med i telefonen! Irriterende.

eller avbryter samtaler til stadighet :forvirret:

Gjest Silmarill - utlogga nå :-)
Skrevet

:legrine: så bra og sååå treffende, morsom og ærlig tråd :)

Kjenner meg igjen i mye, (ikke alt) men særlig det med telefonen du skrev, der er jeg ille :sjenert:

Gjest =tentacle=
Skrevet
Etter det så sier jeg at hun er fin uansett for å unngå husbråk!

Og derfor funker ikke de spontante komplimentene eller etterspurte kommentarene. Hun vet du ikke er ærlig i kles- og utseendespørsmål.

Gjest Gjest
Skrevet
3 av de damene jeg har vært sammen med roper alltid til meg hva jeg skal si til den personen jeg snakker med i telefonen! Irriterende.

Dette er direkte frekt og ganske uhøflig. Der bør svært mange damer skjerpe seg!

Gjest jeg er bare en mann
Skrevet
Og derfor funker ikke de spontante komplimentene eller etterspurte kommentarene. Hun vet du ikke er ærlig i kles- og utseendespørsmål.

Skal jeg risikere kjefting og surmuling fra hennes side i flere dager da.

Joda, hun vet jo at jeg er ærlig fordi jeg engang sa at hun ikke var så fin i tøyet og det var ærlig svart selvom det ikke var velkomment.

Hun vet jo ikke at jeg sier hun er fin om hun ikke er det-Må si at hun faktisk alltid er det, og jeg svarer ærlig på det.Men om hun engang til ikke skulle være det så sier jeg bare ja, fint

Gjest Gjest_Jente_*
Skrevet

:ler::ler::ler: jeg er en av de damene som du beskriver her.Selv blir jeg forbanna om typen gjør det samme :slåss:

Gjest =tentacle=
Skrevet
Skal jeg risikere kjefting og surmuling fra hennes side i flere dager da.

Joda, hun vet jo at jeg er ærlig fordi jeg engang sa at hun ikke var så fin i tøyet og det var ærlig svart selvom det ikke var velkomment.

Hun vet jo ikke at jeg sier hun er fin om hun ikke er det-Må si at hun faktisk alltid er det, og jeg svarer ærlig på det.Men om hun engang til ikke skulle være det så sier jeg bare ja, fint

Kommer ikke med noen instrukser om hva du skal gjøre, det bestemmer du selv. Påpeker bare at du ikke kan regne med at hun tar komplimentene dine for god fisk når du uansett sier hun er fin for husfredens skyld. Engangsærlighet er ikke såå imponerende ;)

Gjest Gjest_bare en mann_*
Skrevet
Kommer ikke med noen instrukser om hva du skal gjøre, det bestemmer du selv. Påpeker bare at du ikke kan regne med at hun tar komplimentene dine for god fisk når du uansett sier hun er fin for husfredens skyld. Engangsærlighet er ikke såå imponerende ;)

Jammen dette vet jo ikke hun.Hun husker fortsatt da jeg sa hun ikke kledde det hun hadde på seg, så da tror hun sikkert at jeg sier ifra neste gang også-

Dammer ass ;)

Gjest =tentacle=
Skrevet
Jammen dette vet jo ikke hun.Hun husker fortsatt da jeg sa hun ikke kledde det hun hadde på seg, så da tror hun sikkert at jeg sier ifra neste gang også-

Dammer ass ;)

Utrolig at du undervurderer damer så mye :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Utrolig at du undervurderer damer så mye :ler:

Eller du menn.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Eller du menn.

Er ikke smart nok til å se hvordan jeg undervurderer menn i denne tråden. Vil gjerne opplyses.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikser faktsik det med damers spørsmål om hva jeg synes om det de har på seg og hvordan de ser ut vedlig bra. I følge damer er jeg en mester :sjarmor: Jeg vet ikke egentlig hva jeg gjør som får det til å gå så bra, for jeg kan ikke forklare hva som er damers behov i forhold til dette. En ting jeg i hvert fall gjør er at jeg gir mange komplimenter for utseende, personlige egenskaper og til dels klær uopfordret. Det gjør dem i hvert fall grunnleggende fornøyd med feedbacken de får av meg. Også har jeg forklart og blitt trodd på at det er en del ting som bare er irrelevant for meg og som de må spørre vennine om. For eksempel har jeg i 9 av 10 tilfeller ingen meninger om sko. Derfor sier jeg hvis dama spør at det må du heller spørre ... om. Samtidig har jeg også forklart at en gang i skuddåret er det noen sko jeg synes er helt fantastiske eller helt jævelige. Da blir hun/de superhappy hvis jeg sier de er fine og lar være å gå med dem hvis jeg synes de er stygge. At jeg hjelper dem å unngå katastrofer er de glad for. Fordi jeg har noen yndlingskjoler og sier ting som at jeg digger at du går i hvitt, det passer så bra til huden og håret ditt, og ellers gir mye feedback, så er det greit at jeg ikke liker visse ting. Jeg får meg også aksept for at selv om jeg stort sett mener noe om kjoler og bukser og sånt så hender det jeg er usikker. Da er det greit at de spør en vennine og de vet at jeg da mener at hvis venninen mener det er bra så har sikkert venninen rett. Generelt så er jeg vist veldig flink til å sette ord på hvorfor ting ser bra ut og det elsker damene. Jeg kan se detaljer, om en ikke like bra som mange homser. Jeg tror at det at jeg jevnt over gjør ting bra gjør at jeg kan forhandle meg frem til at jeg kan si ting de ellers ville blitt surre for fra en annen gutt. Da er tankegangen at han er så flink og god med disse tingene, men han er jo tross alt en gutt så det er greit at han ikke skjønner dette.

Når det gjelder utseende er jeg generelt så flink til å gi feedback uopfordret at de blir veldig, veldig fornøyde. Når de spør så kan jeg ærlig si til damer jeg dater og mange av vennine at de ser fantastiske ut fordi de gjør det. Noen ganger senser jeg at de VET at de ikke ser så bra ut som de pleier fordi de var på fylla dagen før eller noe sånt. Når dama er ordentlig fin, og det er mine damer og flere av venninene, så sier jeg ofte at du ser ikke så fresh ut i dag som du gjør på sitt beste, men så pen som du er så skulle de aller fleste damer ønske at de så ut som deg og en hver gutt som ser deg i dag synes fortsatt at du er en megababe. Jeg vet at du ikke klarer å ta det helt innover deg, fordi ingen damer gjør noen gang det, man trenger den følelsen av å ha en god utseendedag, men prøv så godt du kan å ta det inn over deg.

Generelt er det mye av det jeg sier som jeg tror funker fordi det kommer fra meg ikke fordi det er så bra å si. Jeg vet ikke om dette er overførbart til andre, men jeg har i hvert fall evnen til å si ting som gjør at de blir fornøyd med meg. Jeg har også merket at damene etter hvert tar etter min evne til å gi mye uopfordret positiv feedback så etter hvert får jeg like mye selv :)

Skrevet

Min særeste vane er vel at jeg ikke får sove uten en kosebamse jeg har hatt i "alle år", og ser jeg film hjemme, må jeg alltid ha kosebamsen i fanget. Er jeg deppa eller trist en dag, synes jeg det kan være stor trøst å holde rundt bamsen. Dette i en alder av 29. En x av meg ble faktisk sjalu på kosebamsen. Nei, ikke kødd.

Gjest Gjest
Skrevet
Er ikke smart nok til å se hvordan jeg undervurderer menn i denne tråden. Vil gjerne opplyses.

Det er du som undervurderer menn, les det bare en mann skriver fra innlegg 1 så skjønner du kanskje at dine svar er litt idiotiske i forhold til det han skriver. Prøv å forstå i det minste.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Det er du som undervurderer menn, les det bare en mann skriver fra innlegg 1 så skjønner du kanskje at dine svar er litt idiotiske i forhold til det han skriver. Prøv å forstå i det minste.

Nei, det skjønner jeg fortsatt ikke. Damer er flinke på å tolke kroppsspråk og tonefall, så hvis fyren skryter av klær, frisyre og sminke han synes er midt på treet eller under, vil de fleste kvinner skjønne at komplimenter fra ham er lite verdt. Og ergo heller ikke tro på svar på "ser jeg tykk ut i denne kjolen-spørsmål" heller. (Men de fleste kvinner fortsetter å spørre likevel.)

Selv spør jeg ikke hvis jeg ikke skal velge mellom forskjellige antrekk, men jeg legger merke til om hvordan jeg ser ut blir spontant komplimentert eller ikke kommentert i det hele tatt.

Gjest Gjest_Geir_*
Skrevet
Nei, det skjønner jeg fortsatt ikke. Damer er flinke på å tolke kroppsspråk og tonefall, så hvis fyren skryter av klær, frisyre og sminke han synes er midt på treet eller under, vil de fleste kvinner skjønne at komplimenter fra ham er lite verdt. Og ergo heller ikke tro på svar på "ser jeg tykk ut i denne kjolen-spørsmål" heller. (Men de fleste kvinner fortsetter å spørre likevel.)

Selv spør jeg ikke hvis jeg ikke skal velge mellom forskjellige antrekk, men jeg legger merke til om hvordan jeg ser ut blir spontant komplimentert eller ikke kommentert i det hele tatt.

Han sa jo at han alltid var ærlig på sånne spærsmål- En gang så sa han at det dama hans hadde på seg ikke var noe fint. Hun ble sur i flere dager.

Uansett så vet jo dama eller hun tror at han er ærlig når han svarer, netopp fordi han også har sagt i fra at hun ikke var fin da han mente det.Skjønn det da

Gjest DyneTryne
Skrevet
En x av meg ble faktisk sjalu på kosebamsen. Nei, ikke kødd.

:hoho: Dagens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...