Gå til innhold

Hvor mange kalorier

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Grace_*
Skrevet

Hei! Lurer på om noen kan hjelpe meg her.. jeg prøver å gå litt ned i vekt. Har hittil brukt "spis sunt i rette mengder"-filosofien, men mistenker at jeg spiser for LITE kalorier til daglig. Skulle gjerne ha visst hvor mange kalorier jeg bør ligge på for å gå ned noen kilo, ikke superslanking på kort tid altså, men sunn slanking. Er 20 år, ca 75 kg og mellom 177-179 cm høy.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da bør du ligge mellom 1300 og 1400 kcal pr. dag

Skrevet

Anbefaler Vektklubb.no (uten at jeg egentlig har prøvd det selv) og fitday.com. De regner ut hvor mange kalorier du trenger hver dag, basert på din vekt, høyde, alder, kjønn, aktivitetsnivå etc. Det er mange faktorer som spiller inn.

Trener du? Det er en viktig faktor å regne med.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Fitday.com virket lurt, takk for tipset! Har forøvrig allerede grete roede vektklubb-konto, men bruker den ikke så ofte, synes det er stress å skulle skrive ned absolutt alt man spiser der inne, ofte vanskelig å vite nøyaktige mål på alt jeg spiser.

Jeg trener litt ja, og prøver ellers å være i aktivitet til daglig. Har også en jobb der jeg stort sett står og tripper (butikk, altså). Hvordan blir det med inntak av kalorier da? Skal jeg spise 1300-1400 kalorier, selv om jeg er noenlunde aktiv? Høres så lite ut, med tanke på at jeg da vil forbrenne ganske mye av det jeg faktisk får i meg?

Forstår ingenting jeg :ler:

Skrevet

Jeg synes 1300-1400 kalorier høres lite ut. Fitday.com er også en tjeneste der du kan føre inn alt du spiser, men du behøver ikke. Den rekner ut dagsbehovet ditt i begynnelsen uansett (iallefall gjør min software-versjon det).

Sparkspeople.com har også en slikt tjeneste, der de regner ut hva du skal få i deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...