Gjest Frusrert Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Hei. Min mann får av og til sånne egoistiske øyeblikk der han for en hver pris vil ha sex med meg. Det hjelper ikke å forklare at man ikke har lyst akkurat da og at det lysten slett ikke kommer når han maser sånn. Han gir seg ikke, kliper meg her og der og av og til føler jeg at jeg aldri vil ha sex med ham mer når han ikke kan respektere et "Nei, ikke nå." For ordens skyld kan jeg jo nevne at vi har sex flerer ganger i uka. Isted ble jeg irritert og kalte ham en egoist. Da ble han sur og fòr ut døra på kafè med en kompis! Hva gjør man? Vil gjerne være imøtekommende, men av og til er det faktisk ikke mulig.
Gjest tomat Mina Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Tvinger han deg da eller? Det er jo på en måte et overgrep. Sex i et forhold skal være noe fint og dette er ikke fint- Han er en ordentlig egoistisk drittsekk, og feig som løper ut av døra så fort han får høre hva du mener om han når han oppfører seg sånn- Det er viktig at du får han til å forstå at dette er utrolig nedhissende for deg, ikke bare der og da men ellers også!
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Jeg ville ha kvittet meg med en slik fyr. Hvorfor være sammen med en som får deg til å føle deg dårlig?
Tabris Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Ikke rart at skilsmissestatistikken er så høy hvis "dump ham" er første tanke i konfliktsituasjoner. Tror det beste rådet her - som i de aller fleste andre samlivsproblemer - er å sette deg ned og snakke med ham, en gang dere ikke er irritable pga sex. Forklar ham ærlig men saklig hvordan du oppfatter det, og se om ikke han kan forklare hvordan han ser situasjonen.
manducabulla Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Noen menn tar ikke nei for et nei. Iblant forstår ikke kjæresten min at jeg ikke vil, for han tar det som at jeg alltid vil (Sjelden jeg ikke har lyst, men når jeg ikke har, tror han at jeg sier nei for å erte han) Det beste er som Tabris sa, sett deg ned og snakk alvorlig med han. Få alle kortene på bordet - dere må se begge sider av saken.
Noodle Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 Enten er han respektløs og blåser i hva du syns om saken, forstår ikke betydningen av ordet nei, eller han tror at du mener ja når du egentlig mener nei.
Gjest =tentacle= Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Hva gjør man? Vil gjerne være imøtekommende, men av og til er det faktisk ikke mulig. Innfører et begrep for absolutt nei? Mange nei mellom par er "kanskje" eller bare foreløpige nei, og han skjønner kanskje ikke forskjellen på når han kan komme i mål med litt overtalelse og når han skal la deg være i fred etter første nei. Fortell ham også hvordan det føles når han blir fornærmet og sint fordi du ikke vil. Han må forstå at du ikke er en maskin, og ikke en hjemmeprostituert. Av og til trenger man å ha kroppen sin for seg selv, og det må han respektere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå