Gå til innhold

Restplass.no

Gjest Tanita

Anbefalte innlegg

Gjest Tanita

Er det en grei internettside å bestille flybilletter på? Prøver å finne billigst mulige billetter, men det er jo så mye å velge i mellom. Eller ringer dere SAS eller andre selskap for å bestille flybilletter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg ringer aldri noe sted for det tar jo 500 år å komme gjennom. Jeg bruker nettsidene til flyselskapene. Hadde jeg kommet over noe interessant så hadde jeg sikkert brukt Restplass.no også. Selv om jeg er der og titter så har jeg ikke funnet noe der.

En gang vi reiste langt av sted brukte jeg en stor nettside for hele verden (den eksisterer ikke lenger) og deres restplass varsling. Da jeg skulle bestille fikk jeg ikke det helt til og ble anbefalt et norsk reisebyrå som var spesialister på den strekningen. Jeg fortalte at jeg hadde restplassvarsling fra denne siden og var skeptisk til å bestille og da sa reisebyrået at dersom prisen på restplassvarslingen sank ytterligere så skulle de senke sin pris tilsvarende. Og noen uker etter at jeg hadde bestilt så sank prisen og da fikk jeg penger igjen! Det var over 500 pr billett spart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det en grei internettside å bestille flybilletter på? Prøver å finne billigst mulige billetter, men det er jo så mye å velge i mellom. Eller ringer dere SAS eller andre selskap for å bestille flybilletter?

Har ingen gode svar.

Men vi lurer på litt det samme. Et familie vi skulle på tur med til Sverige måtte avlyse, så nå har vi (mannen og jeg) to uker til overs. Vi har liksom vært i Sverige før, så vi tenkte litt på å finne billige biletter til syden i sommer.

Har prøvd å søke litt på ulike "restplasser" på nett, men jeg synes alt var så rotete eller keitete å søke. Og slike jeg ser det var ingen søkesider (inkludert restplass.no) som dekte alle treff, slik jeg fikk om jeg la sammen alt svar på søk til sidene ti de store reiseselskapene.

Kanskje det er bedre å ringe til et reiseselskap (uavhengig selskap) og be de finne? Har aldr i reist hive-på-reise før, så jeg vet jaggu ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. flybilletter (ikke charter): Selv pleier jeg alltid å sveipe innom de store søkemotorene (restplass, gotogate, travelmarket, finn etc) for å se hvilket flyselskap som har billigst reise akkurat da. Men: klok av skade så vet jeg at det oftest tilfaller skjulte gebyrer på 150-200 kr pr billett ved bestilling; ikke mange kroner pr billett men med 3 stk t/r billetter pr tur gjør det endel. Billigst pris på søkemotorene indikerer at flyselskapet sannsynligvis har kampanje akkurat da. Derfor sjekker jeg etterpå på de billigste flyselskapenes nettsider og finner noen ganger enda billigere der -og da uten gebyrer. Ryanair, sterling(-ticket.com) og norwegian vises som regel ikke på søkemotorene: flyr noen av disse til din destinasjon slår de veldig ofte de andre selskapene grundig på pris (se opp for skjulte gebyrer). Restplass skal være trygt å bestille på, om de har gode priser for turen din.

God tur :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg bare skal ha flybiletter, pleier jeg å gå på gotogate.no og sjekke litt der. Så sjekker jeg hvert flyselskap som jeg tror at kan være interessant.

I dag sjekker jeg for London i juli. Har sett på gotogate at både Norwegian, SAS og British Airways har denne strekningen. Og så har jeg gått til hver av disse sine sider og lekt meg litt. Har også vært på Ryanair.

Hvis jeg skal ha flybilett og hotell, pleier jeg å sjekke både charterselskapene og å sjekke om man kan bestille hotellet direkte og så se etter flybiletter. Det går med en del tid, men da får man skreddersydd opplegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...