Gå til innhold

Hammerfest

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen her fra, som bor i, har bodd i eller kjenner Hammerfest godt?

Jeg vurdere å flytte til Hammerfest og vil derfor gjerne høre litt om hvordan det egentlig er å bo der oppe, både på godt og vondt.

Mine store lidenskaper er sprangridning og lanngrenn og utifra det jeg har lest så vil det bli noe problem å dyrke disse lidenskapene?

Kan også like en god kopp kakao på en koselig kafe, hvordan er det med det der oppe?

Og sist men ikke minst hvordan er jobbmarkedet innen IT?

Tusen takk for all hjelp.

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Hammerfest er vel en helt ok by, jeg er fra "nabobyen" Alta, og vært en del i Hammerfest. Så lenge snøhvit prosjektet er der, så kommer det til å være en overflod på menn =p kanskje ikke så negativt, men det blir utrulig mye slosskamper rundt omkring pga det, og igjen gir en litt dårlig ladet stemning.

Kafeer er det der, selvfølgelig, hester...det vet jeg sannelig ikke, men rein i hagen derimot. Skiaktiviterer er det også mer enn nok av.

Og klegg !

Skrevet

Jeg har ikke bodd i Hammerfest, men skriver likevel.

Hammerfest er nok det stedet i Finnmark med best mulighet for å fortsette md sprangridning. De har innendørs ridebane og egen klubbstall. Men det har vært veldig mye negative skriverier i avisa om den stallen. Styret er visst helt på trynet. F.eks må de som har hesten oppstallet der bruke en hovslager som styret har bestemt. Det går ikke an å velge en annen hovslager. Slik var det iallefall før, vet ikke hvordan det er nå. Det kan jo ha blitt bedre etter all rabalderet.

Langrenn aner jeg ingenting om. Men det er helt sikkert idrettslag og et miljø ang det (det er antageligvis det beste med plassen i.f.t dine spørsmål :ler: ).

Hammerfest er en forblåst og "steinete" by. De kan ha vanvittig mye snø om vinteren. Det er stein og fjell.

Koselig kafe... Kjenner ikke til noen. Men Odd`s Mat og Vinhus kan anbefales. Nå er det ikke samme eier lenger. Men før var iallefall maten helt super. Har faktisk kjørt ens ærend fra Alta til Hammerfest for å spise der (28 mil tur/retur). Ikke alene da :ler:

Har aldri spist på bedre resturant.

Jobbmarkedet innen IT vet jeg ingenting om.

Gjest lillebøll
Skrevet

Husk at det er innmari dyrt å bo der nå så lenge snøhvit holder på. Søsteren min måtte ut med 6500 for en hybel, og det er det ikke verd i hammerfest. Var hester der når jeg bodde der, men noen år siden. Kafeer er det noen av, masse vold, rein er det overflod av og.

Skrevet

Ja, lillebøll har et poeng. Det er sinnsykt dyrt å bo i Hammerfest. Alta også for den del. Det var derfor vi flyttet fra Alta.

Ang rein, så bygde de faktisk reingjerde rundt hele byen for å holde reinen unna. Men gjerdet holdt ikke helt mål, kan man si. For nå er de atter en gang plaga med rein.

Jeg må jo flire, men synes samtidig synd på alle hageeierene i Hammerfest!

Skrevet

Takk for info alle sammen! Ser ikke ut som om det blir noe problem med ski og riding i allefall:)

Ikke bekymret for sted å bo da dette er ordnet gjennom jobben.

Ingen som vet om det er jobber å få innen IT der oppe? Sambo skal bli med og han trenger jo jobb han også.

Ellers er det noen med erfaring fra sykehuset?

Skrevet

Sykehuset er gammelt, slitt og trekkfullt.

Fødeavd er trasig (ikke personalet da). De andre avd holder sikkert samme lave standard.

Hammerfest sykehus har heller ikke noe godt rykte på seg blant folk. Mange velger heller andre sykehus hvis de skal opereres.

Jeg dro f.eks helt til Mo i Rana for å få fjernet galleblæra. Tok ikke sjansen på å bli operert i Hammerfest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...