Power Skrevet 12. mars 2003 #1 Skrevet 12. mars 2003 Jeg hadde tenkt å bestille undertøy til den store dagen fra Victoria's Secret. Der har de en størrelsestabell på BH-størrelser som viser hvordan du konverterer fra amerikanske str. til andre. Du kan velge blant "France" og "International". Hvilken skal jeg bruke? Jeg har kommet fram til at når jeg vanligvis bruker 85B, skal jeg ha amerikansk str. 38A. Stemmer det? En annen ting jeg lurer på, er hvordan det er med toll og moms. Siden dette blir over 200 kr, skal jeg da betale 24% moms og 10% i toll? Noen som har peiling? Utrolig mye lekkert de har hos Victoria's Secret, forresten! Tips til alle damer med sans for lekkert undertøy!
Fakse Skrevet 12. mars 2003 #2 Skrevet 12. mars 2003 Kan ikke hjelpe det med størrelsene akkurat nå (jeg målte på meg selv og sjekket mot størrelsestabellen i stede for å tenke på hvilken norsk størrelse jeg bruker, mange bruker jo feil størrelse uten å være klar over det...), men det høres riktig ut at du skal ha A i amerikanske størrelser når du skal ha B i norske. Mål, så er du sikker! Det er riktig at du må betale toll og moms når du kjøper varer som koster mere enn 200, men nå kan du i alle fall fortolle selv dersom du kjøper for under 1000 NOK, og da slipper du ekstra gebyrer. Mere om hvordan du selv fortoller varer finner du her: www.toll.no
E Skrevet 12. mars 2003 #3 Skrevet 12. mars 2003 Ja, det er størrelsene international du skal bruke, det er det vi vanligvis har her i Norge. Jeg bestilte selv undertøy fra VS noen måneder siden, og er veldig fornøyd. Min størrelse her er 75C og det stemte hvertfall fint med det jeg i følge size-chart'et da skulle ha, nemlig amerikansk 34B. Jeg måtte betale moms og toll i tillegg til kjøps- og fraktprisen, så det blir noe dyrere enn prisene i USA. Likevel var det billigere enn å kjøpe her syns jeg, pluss at de har så mye lekkert... Min pakke ble hvertfall fortollet automatisk, fordi den blir sendt med budfirma fra USA. Fikk en regning en ukes tid etter at jeg mottok pakken med moms, toll og gebyr. Enkelt og greit, for så vidt.
Fakse Skrevet 12. mars 2003 #5 Skrevet 12. mars 2003 Min pakke ble hvertfall fortollet automatisk' date=' fordi den blir sendt med budfirma fra USA. Fikk en regning en ukes tid etter at jeg mottok pakken med moms, toll og gebyr. Enkelt og greit, for så vidt.[/quote'] Poenget mitt er ikke at man MÅ fortolle pakken selv, men at man KAN gjøre det for å spare penger. Dersom du fortoller selv slipper du gebyret som du betalte til de som fortolla pakken din, og så vidt jeg husker er dette en prosentandel av beløpet, du betaler i alle fall over hundre kroner for fortollinga, og det er de tjo greit å spare... (eller bruke på mere undertøy )
E Skrevet 12. mars 2003 #6 Skrevet 12. mars 2003 Husker ikke helt hvor mye jeg betalte i toll, tror det var rundt 10 %. Skal prøve å huske å sjekke det i kveld hvis jeg finner kvitteringen, så kan jeg gi beskjed i morgen. Og ja, klart du kan fortolle selv hvis du vil spare gebyret. Men da må du antakelig gi beskjed til VS om at de ikke skal sende pakken via dette budfirmaet, for gjør de det tror jeg ikke du har noe valg! For min del var det greit å slippe å bruke tid på dette, syns ikke gebyret var avskrekkende. (Tid er jo penger det også... ) Kan sjekke størrelsen på gebyret også!
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2003 #7 Skrevet 13. mars 2003 Jeg har ikke bestilt fra Victoria, men har handlet på butikken deres (verdens tøffeste undikbutikk...interiør, design, utstillinger, lukt...ingen er så flinke som dem, uansett type butikk! Absolutt en av mine fav) og min erfaring er at cupsize ikke endrer seg, (jeg bruker C der også) og 75 er 34, 80 er 36 osv. Nå må det legges til at få er perfekte cupstr da, man tar den som er nærmest / passer mest. Da kan det kanskje variere hva du trenger der om du er B minus eller pluss her? Sist jeg var der var det januarsalg
Fakse Skrevet 13. mars 2003 #8 Skrevet 13. mars 2003 Noen som vet om de har butikker andre steder enn i USA? Prøvde å se på hjemmesidene, men det så ikke slik ut... Prisene blir jo ganske snille når man slipper moms, toll og gebyrer
natasha Skrevet 13. mars 2003 #9 Skrevet 13. mars 2003 Hvis du bruker 85B bør du bestille 38B, tror 38A blir for liten i cup-størrelse. Regner med at dette blir "International" (dersom du må krysse av for "France" eller "International"). I Frankrike bruker de jo en litt annen inndeling etter hva jeg kan huske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå