jente_84 Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Hei! Noen som har ideèr til hvilke blomster/stauder eg kan kjøpe å ha ute i et stort bed som for øyeblikket er ganske nedgrodd. Vil ha noe som kommer igjen år etter år, men som gjerne blomstrer litt i farger... Har nylig kjøpt hus med stor opparbeidet hage som eg desverre ikke har klart å vedlikeholde så bra. Så trenger litt hjelp...
Minni-Mus Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Dra innom et hagesenter, gartneri, og spør om hjelp der. De skal kunne dette og vet hva du trenger!
Blåklokke Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Jeg ville først tenkt på hvilke farver jeg ville hatt i bedet / bedene. Selv har jeg valgt kalde farver i "hovedbedet" mitt og er veldig fornøyd med det. Der blomstrer mørk lilla klematis sammen med blå storhjelm, forglemmeiei og ridderspore og kornblomst. Kornblomstene sår jeg selv, jeg må bare ha noe i den klarblå, vakre farven. Og så har jeg noe i rosa og mørk rosa; roser (de er ikke så vanskelige som mange tror, jeg skifter f eks aldri jord på dem, bare passer på å vanne og gjødsle mye), stokkroser, poppelroser (selvsådde de også), nellik i en sterk neonrosa farve og rosa og hvite tobakksplanter. De siste er sommerblomster, men villige og greie og blomstrer lenge. Og så har jeg et par sorter med prestekraver som lyser opp i hvitt. Et annet bed har jeg i orange og røde blomkarse, orange og gule ringblomster sammen med prestekraver og solsikker. Kan anbefale bladet "Hagen for alle", mange fine artikler og inspirerende bilder. Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå