Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Challabe
Skrevet (endret)

Hva er ditt snitt fra videregående? Hva anses som et bra snitt? Hvilken linje gikk du? Og hvilke fag er det man går ut med? Er bare litt nsygjerrig på hva som er vanlig jeg, hihi.. :)

Endret av Challabe
Videoannonse
Annonse
Gjest Peachbud
Skrevet

5.

Gikk tegning, form og farge. På den tiden (ikke helt sikker på hvordan det er nå) fikk en ikke fordypningspoeng på denne linjen. Det er ikke linjen å gå hvis en vil ha høyest mulig snitt.

En får studiekompetanse av å gå her i tillegg til at det selvsagt er veldig mye formgivningsfag (fire hele dager i uka første året, og mye andre året også). Derfor er det gjerne flere timer sammenlagt i uka enn f eks allmennfag.

Gjest Gjest_Lena_*
Skrevet

Jeg var russ i 1995 og begynte ganske tidlig etter det på en 3-årig ingeniør-utdanning (maskin).

Jeg hadde et snitt på 2,9. Det tilsvarer vel en D i dagens system?

Avgangsåret var ikke et toppår men jeg kom meg gjennom studiene likavæl.

Gjest -eline-
Skrevet

Gikk idrettsfag og gikk vel ut med et snitt på 3,8 elns. Litt varierende resultater gitt, fra 6-2 på vitnemålet :sjenert: Er greit å kunne vise til atskillig bedre resultater på universitetet gitt.

Skrevet

Gikk ut i 1985, fikk 4 i snitt. Andre karakterangivelser nå? :ler:

Skrevet

Jeg gikk ut i 2005 og hadde 4.2 i snitt. Brukbart, men ikke akkurat noe å skryte av.

Gjest Gjest
Skrevet

Er ferdig med 2. klasse vgs og har fått 10 avgangskarakterer som er på 5,7 i snitt nå(3 femmere og 7 seksere), til neste år vil jeg få 9 nye karakterer, så over halvparten er "sikret".

Om det går like greit til neste år tenkte jeg å bruke karakterene mine på medisin eller teknologi og jeg tror jeg skal klare nok til å kunne velge blandt alt.

Gjest Challabe
Skrevet
Er ferdig med 2. klasse vgs og har fått 10 avgangskarakterer som er på 5,7 i snitt nå(3 femmere og 7 seksere), til neste år vil jeg få 9 nye karakterer, så over halvparten er "sikret".

Om det går like greit til neste år tenkte jeg å bruke karakterene mine på medisin eller teknologi og jeg tror jeg skal klare nok til å kunne velge blandt alt.

Wow! Det er sinnsykt bra! Imponert :klappe: Hvilke fag har du 5 i? Og hvilke har du 6 i? Artig å vite bare ;)

Gjest Gjest_Louise_*
Skrevet

Mitt karaktersnitt fra videregående skole allmennfag/musikklinjen

var 5,1. Synes det var greit. Jeg studerte senere på Norges Handelshøyskole i Bergen.

Gjest Peachbud
Skrevet
Mitt karaktersnitt fra videregående skole allmennfag/musikklinjen

var 5,1. Synes det var greit. Jeg studerte senere på Norges Handelshøyskole i Bergen.

Hvilket fag da? :)

Gjest Gjest
Skrevet
Wow! Det er sinnsykt bra! Imponert :klappe: Hvilke fag har du 5 i? Og hvilke har du 6 i? Artig å vite bare ;)

5:

1: engelsk

2:samf.lære, fransk

6:

1: Øk/Inf, Nat.fag, 1mx(matte)

2.Bed.Øk, 2kj(kjemi), 2fy(fysikk), 2mx(matte)

Om du går på den nye reformen så er 2mx det samme som R-matte tror jeg.

Men jeg er litt bekymret til neste år for norsken, noen som har noen gode råd for å få gode karakterer der? Og noen gode råd til "religion og etikk", og Nyere historie ville jeg og satt pris på(går ØA-linjen så hadde ikke historie i år).

Gjest Gjest
Skrevet
5:

1: engelsk

2:samf.lære, fransk

6:

1: Øk/Inf, Nat.fag, 1mx(matte)

2.Bed.Øk, 2kj(kjemi), 2fy(fysikk), 2mx(matte)

Om du går på den nye reformen så er 2mx det samme som R-matte tror jeg.

Men jeg er litt bekymret til neste år for norsken, noen som har noen gode råd for å få gode karakterer der? Og noen gode råd til "religion og etikk", og Nyere historie ville jeg og satt pris på(går ØA-linjen så hadde ikke historie i år).

ÅÅh...så heldig du er som har så gode karakterer i realfag! Om du intereserer deg for realfag, så bør du absolutt vurdere å bli feks sivilingeniør. Fremtiden har bruk for slike som deg, når du er så flink, og du tar realfag veldig bra når du har slike karakterer allerede. Jeg beundrer deg, du er kjempeflink :klappe: Det er maaange andre som ville gitt mye for å kunne bytte seg til ditt hode. Så, vær smart, og bruk det for alt det er verdt om du intresserer deg for realfagsverden :)

Skrevet

:sol: Brukbart det, altså!! :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

jeg fikk 5,1 i snitt, gikk drama. jeg fikk 6ere i de fleste allmenfagene, mens jeg fikk 4 i studieretningdfagene. så hvis jeg hadde gått allmenfaglinje hadde jeg nok fått bedre snitt.

Men i ettertid har ikke det vitnemålet vært så viktig. Med 5 i snitt kommer man inn på de fleste studier som ikke stiller krav om spesielle fag/snitt. Ved jobbsøking i dag legger jeg det kun ved for å vise lavt fravær. Og så har faktisk noen arbeidsgivere lagt merke til at jeg fikk toppkarakter i nynorsk. Det er ganske sjeldent på østlandet, og de av dere som velger å velge bort nynorsk nå når dere har muligheten til det gjør dumt i det!

Skrevet

5,1 i snitt.

Sisteåret ødela litt for snittet. Alle norskkarakterene .. hjalp ikke å få 6 på muntlig, når jeg kun klarte 4 i nynorsk og hovedmålseksamen (dån!). Men jeg kom meg inn på studiet jeg ønsket, så er fornøyd. Vgs er et tilbakelagt kapittel nå. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
De av dere som velger å velge bort nynorsk nå når dere har muligheten til det gjør dumt i det!

Tror ikke det er så dumt å velge bort nynorsken...det er stort sett bare offentlig sektor som bruker det. Vi som ønsker å jobbe i privat sektor blåser i å ha to språk internt i ett land, da er det nok med ett: bokmål.

Skrevet

Ca. 5 i snitt. Har søkt på sykepleien i Oslo og har nok poeng til å komme inn på alle.

Skrevet

4.2, gikk allmennfaglig. Det var helt greit, men gikk ned ganske mye fra ungdomsskolen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...