Gå til innhold

Har jeg lurt han?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_erika_*
Skrevet

Bare lurer på hva dere synes for det er en fyr som mener at jeg har lurt han,mens jeg synes ikke det...

Møtte han første gang da jeg hadde type,men så ble det slutt. Og etter det begynte vi å være en del sammen. Ogb det utviklet seg til at vi hadde sex osv Men fra dag en det utviklet seg den veien,så sa jeg fra til han at jeg ikke var klar for noe nytt forhold. Og det var greit for han...

Vi var på en sydentur sammen,han ordnet det men jeg betalte for meg selv! På turen betalte han en del av maten,noe jeg følte var feil men han insisterte. Men jeg fikk lurt meg til å betale drikkevarer når vi var ute slik at jeg også betalte noe....

Etter en stund da vi kom hjem,så møtte jeg en annen fyr og falt for han.

Så fortalte til vennen min at jeg hadde møtte en fyr,og da ble han skikkelig sinna og ville se meg mer.

Så skjønner jo det i ettertid at han muligens ventet noe mer,for han har fortalt vennene sine at jeg lurte han og utnyttet han.

Så jeg får jo litt dårlig samvittighet for dette når han føler det slik! Men jeg selv synes ikke jeg har lurt han,var jo ærlig med han fra dag...Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mirina
Skrevet

Ut i fra det du forteller her synes jeg ikke at du har lurt han.

Gjest Gjest
Skrevet

Høres ikke ut som du har lurt ham. Om du sa til ham at du ikke var klar for et forhold har du spilt med åpne kort - også om du etter en tid møtte en annen du ville være sammen med.

Gjest Gjest erika
Skrevet

Det er akkurat det jeg mener også, at jeg spilt med åpne kort hele veien....så blir egentlig litt lei meg når han går rundt og sier at jeg har lurt han

Gjest tomat Mina
Skrevet

NEI, det mener jeg du ikke har :klem:

Gjest Gjest erika
Skrevet

Synes det blir så utrolig feil når han sier sånt! Enkelte hadde sikkert utnyttet dette,for han er utrolig snill og ville betale alt som var...Men det er ikke meg!!

Skrevet

Du har vel ikke lurt han, men han har vel misfortått hva du la i "ikke klar for forhold".

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, du har ikke lurt ham. Men at du ikke forstår at han har falt for deg, og er skikkelig skuffa, men viser det med sinne, gjør nesten at jeg lurer på hva foreldrene dine sa da du kom hjem fra ferien og la fra deg bagasjen på rommet ditt.... :overrasket:

Snu situasjonen, du.

Hadde du vært en solstråle om du ble skuffet? Hvor mye livserfaring har du som ikke skjønner dette? La ham være, han kommer over deg, men han er lei seg nå.

Gjest Gjest erika
Skrevet

Jeg er ikke sinna på han og skjønner jo selvfølgelig at han ble skuffet når jeg ikke hadde de samme følelsene som han.

Men synes allikevel ikke det er riktig å si at jeg har lurt han....

Jeg også hadde blitt lei meg hvis en jeg likte ikke hadde følelser for meg,men hadde ikke sagt slikt for det...spesielt ikke hvis han hadde vært ærlig fra dag en!

Bor forresten ikke hjemme lenger, så de visste bare at jeg var på ferie med en venn!

Skrevet

Lurt ham du ikke gjort, du var ærlig, men det har nok vært en uklar betydning av "ikke klar for et nytt forhold enda". Han trodde vel at det bare ville ta litt tid da... mens du bare haded ham som en "rebound guy", og ikke noe rart at han ble skuffa og reagerer...

Gjest =tentacle=
Skrevet
Jeg er ikke sinna på han og skjønner jo selvfølgelig at han ble skuffet når jeg ikke hadde de samme følelsene som han.

Men synes allikevel ikke det er riktig å si at jeg har lurt han....

Jeg også hadde blitt lei meg hvis en jeg likte ikke hadde følelser for meg,men hadde ikke sagt slikt for det...spesielt ikke hvis han hadde vært ærlig fra dag en!

Bor forresten ikke hjemme lenger, så de visste bare at jeg var på ferie med en venn!

Han visste nok ikke at du med "Ikke klar for forhold" mener "følelser for deg er ikke tilstede". Han ville kanskje ikke reist bort med deg og vært mye sammen med deg om du ikke hadde gitt inntrykk av at også du så på dette som en investering, å bli mer kjent for å bli sammen. Du har faktisk ikke vært ærlig, du har gått rundt grøten, og han har tatt deg bokstavelig og ventet på at du skulle bli klar.

Skrevet
Du har faktisk ikke vært ærlig, du har gått rundt grøten, og han har tatt deg bokstavelig og ventet på at du skulle bli klar.

Nøyaktig hva jeg tenkte da jeg leste det første innlegget.

Men det er kanskje fordi jeg selv har tilbrakt altfor, altfor mye tid sammen med en jente som hevder at hun ikke er klar for et forhold til meg, og som samtidig overøser meg med oppmerksomhet og direkte flørt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner at han sikkert føler seg lurt fordi du tydeligvis var klar for et forhold,-bare ikke med han ;)

Men du styrer jo ikke hvem du faller for så sånn sett blir det for dumt å si at du har lurt han.

Gjest lillebøll
Skrevet

Han er vel skuffet. La han rase fra seg, han glemmer deg nok fort.

Gjest Gjest
Skrevet

Du har vært ærlig hele veien og gjort det riktige. Du har ikke lurt han. Han kommer nok over det (deg) etterhvert.

Gjest Blondie65
Skrevet

Man har et ansvar for å ta vare på seg selv.

For hans vedkommende betyr det å skjønne hva det betyr når noen sier de ikke er klar for et nytt forhold. Jeg hadde tolket det dit hen at jeg var grei å ha en stund, og at dersom jeg klarte det med mine følelser så ville jeg nytt den tiden. Men å overøse med penger i en sånn situasjon og nærmest kjøpe den andre det virker mot sin hensikt.

For hennes vedkommende betyr det å skjønne om noen kommer til å bli såret. En sydentur med en fyr som du ikke har så sterke følelser for men der han tydeligvis føler så sterkt, det hadde jeg ikke gjort. Jeg hadde også smelt neven kraftig i bordet når det gjaldt regningene - denne turen deler vi og da deler vi også regningene. Og da ville jeg også kanskje sagt at jeg skal ikke ha noe av i ettertid at jeg utnytter noen. Jeg synes forøvrig det er rart at du ikke skjønte hvor sterke følelsene var og at dette kunne såre.

Når du har brukt som unnskyldning at du ikke er klar for et nytt forhold og så vips er du kjempeklar når du treffer en ny type, ja da vet den forsmådde at du løy for å ha det gøy en stund. Det du burde sagt var at du var interessert i et vennskap med visse ekstra fordeler, men at noe mer følelser kom det ikke til å bli. Da hadde han hatt en reell mulighet til å velge om han ville investere så mye i det.

Jeg synes ikke du har lurt han, men du har kanskje ikke tenkt nøye nok igjennom hans følelser i dette. Han går nå rundt og sier at du har lurt han for å forsvare hvordan han kunne investere så mye i deg. Og han er såret pga sine følelser som han trodde du også hadde, bare at du trengte litt tid.

Gjest Gjest_regine_*
Skrevet

Syns det der er en klassisk greie.....

Har flere veninner som har opplevd det samme, er en del sammen med en fyr - han sier at han "ikke er klar for forhold" og de vil ikke helt tro det. Og de har jo rett da - fordi poenget er at han er ikke klar for forhold med dem, men med en annen.

At mannen trådstarter flørtet med/whatever er såret er trist, men ikke noe jeg iallfall syns trådstarter MÅ gå rundt å føle seg dårlig for. HUN har sagt det hun mener om situasjonen - at HAN har tolket dette som han vil er jo også hans eget ansvar.

Hvis jeg VELGER å være mye sammen med en mann som klart sier at han IKKE er klar for et forhold, da tar jeg faktisk en sjanse på å bli såret, nettopp fordi det reelle ofte er at han ikke er klar for et forhold med MEG. Men det må jeg faktisk ta på min egen kappe - ikke skylde på han for! Dvs. at jeg lot meg rive med, og nektet å forholde meg til det han faktisk sa.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Hvis jeg VELGER å være mye sammen med en mann som klart sier at han IKKE er klar for et forhold, da tar jeg faktisk en sjanse på å bli såret, nettopp fordi det reelle ofte er at han ikke er klar for et forhold med MEG. Men det må jeg faktisk ta på min egen kappe - ikke skylde på han for! Dvs. at jeg lot meg rive med, og nektet å forholde meg til det han faktisk sa.

Nei, han har tatt henne bokstavelig. Den bokstavelige betydningen er at "om en stund, er jeg kanskje klar".

Det er ikke alle som er kjent med at "ikke klar" betyr "har null følelser for deg, men vil ha deg som selskap mens jeg kikker rundt litt". Det nytter ikke å være åpen og ærlig på urdu, hvis fyren bare snakker norsk...

Gjest Don Giovanni
Skrevet

I date-verden betyr "ikke klar for et forhold" at man ikke er interessert. Men det er ganske mange mennesker som ikke har fått med seg dette. Når man da velger å ha sex med personen, og i tillegg reise på noe den ene parten kan tolke som en romantisk ferie så blir det naturligvis ikke noe lettere. Å ha sex med noen man vet har følelser for en, er å utnytte dem dersom man ikke kan gjengjelde følelsene. Å reise på ferie sammen blir å ta det hakket lenger.

Det hele avhenger av hvor tydelig du har vært, men "ikke klar for" er nok ikke tydelig nok for de fleste. Det er en fin måte å avvise folk på uten at man sårer dem der og da, men det fordrer at man følger det opp med en viss avstand.

Gjest Gjest
Skrevet
I date-verden betyr "ikke klar for et forhold" at man ikke er interessert. Men det er ganske mange mennesker som ikke har fått med seg dette. Når man da velger å ha sex med personen, og i tillegg reise på noe den ene parten kan tolke som en romantisk ferie så blir det naturligvis ikke noe lettere. Å ha sex med noen man vet har følelser for en, er å utnytte dem dersom man ikke kan gjengjelde følelsene. Å reise på ferie sammen blir å ta det hakket lenger.

Det hele avhenger av hvor tydelig du har vært, men "ikke klar for" er nok ikke tydelig nok for de fleste. Det er en fin måte å avvise folk på uten at man sårer dem der og da, men det fordrer at man følger det opp med en viss avstand.

Det har du helt rett i (les: jeg er enig).

Jeg synes det er veldig dårlig gjort av både menn og kvinner å ha sex med eller reise på ferie med noen som man vet har følelser for en (og de ikke kan gjengjeldes). Det handler om at man er sårbar når man har følelser overfor en person. Hvis man er litt erfaren og voksen, beskytter man den sårbare litt mot seg selv ved å velge klokt for dem: man har ikke se x med de og man reiser ikke på ferie med de. Fordi man ikke vil utnytte den andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...