Nemesis Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Jeg har en sånn liten komfyr med to plater. Ovnen er nå blitt veldig skitten, men har ikke vågt å bruke noen sterke vaskemidler i den. Grunnen til dette er at sist gang jeg vasket den så brukte jeg Mr Muscle for ovn, og den fikk ovnen til å flasse!(Flatene i komfyren er veldig glatte i forhold til en stor komfyr synes jeg, så kanskje det er derfor den ikke tåler Mr Muscle?!) Har noen noen tips til hvordan jeg skal få bort fastbrente smuler og skit?
Gjest Solsikke Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Jeg pleier bruke den gule Jif flaska, og skrubbe med en stålskrubb i hybelkomfyren min.
Nemesis Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2007 Kan jo prøve med den jifen, men vil ikke bruke stål i den for da ødelegger jeg jo overflatene!
Lotten Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Hei, Fastbrent fett og lignende løsner lettere dersom du setter ovenen på 50 - 75 grader, fyller langpannen med litt vann og såpe (f,eks grønnsåpe) og lar det stå å dampe en times tid. Etterpå kan du som regel lett fjerne alle fastbrente rester med en fuktig klut. Har brukt denne metoden mange ganger med stort hell på veldig skitne ovner.
Gjest Solsikke Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Kan jo prøve med den jifen, men vil ikke bruke stål i den for da ødelegger jeg jo overflatene! Hmm... ble ikke ødelagt hos meg med stålskrubb, men kanskje det ikke var en skikkelig stålskrubb når jeg tenker meg om. Uansett, så kan du jo bruke en sånn skumgummi skrubb, funker sikkert bra det også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå