Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #41 Skrevet 18. juni 2007 Så man kan ikke være reflektert og intellektuell selv om man trives med en jobb du anser som dårlig? Ingen som har nevnt noe om at enkelte jobber er dårlige??
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #42 Skrevet 18. juni 2007 De fleste vennene mine er sivilingeniører (som meg) eller ingeniører, det kommer jo av at jeg har studert sammen med dem og vi ble kjent på skolen. Jeg har også venner som er førskolelærer, hjelpepleier, lege, advokat, grafisk designer, kunstner, treningsinstruktør bl.a. Ganske bredt spekter med andre ord.
Gjest Deception Skrevet 18. juni 2007 #43 Skrevet 18. juni 2007 Som regel er ikke en vindusvasker eller bankansatt/posthusansatt i skranken den mest reflekterte? Hvorfor ville den ellers jobbe som det? Tja, da jeg holdt på med hovedfag, hadde jeg ekstrajobb som stuepike/rombetjent på hotell. Jeg elsket det faktisk, spesielt fordi jeg umiddelbart så resultater av innsatsen som ble lagt ned.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #44 Skrevet 18. juni 2007 ingeniør vaskehjelp sosialarbeider lærer "husholderske" barnevernansatt ekspeditør dørvakt på strippeklubb treningsinstruktør lege kunstner sykepleier
Gjest TuttaCalcutta Skrevet 18. juni 2007 #45 Skrevet 18. juni 2007 Hjelpepleiere Sykepleiere Håndverkere uføretrygdede Renholdere Butikkansatte resturantansatte daglig leder Anleggsarbeidere husmødre Bønder Lærere Sivilingeniør Lett blanding av det meste..
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #46 Skrevet 19. juni 2007 Eh...mye rart, med andre ord. Egentlig ikke. Bortsett fra aerobicinstruktøren er det solid middelklasse alt sammen.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #47 Skrevet 19. juni 2007 Hvis man skal være politisk korrekt i Norge (og det skal man) er dette det riktige svaret: - Statsministeren - 3 bussjåfører - Selskapskonsulenten (BCG eller andre kule selskap) - Gravemaskinarbeidere og grøftegravere - En advokat - 2 vaskehjelper - Nils Arne Eggen - Kongen Dette stemmer jo ikke helt men det er dette som blir akseptert som "veldig bra" i likhets-Norge der alle skal tjene likt fordi alt er like mye verdt hele tiden. Hurra for LO og sport Det er helt klart det politisk korrekte svaret, ja. Men virkelighetens verden er nok langt mer segregert enn som så. Selv i det du kaller for ”Likhets-Norge”. Men finnes det egentlig noe god grunn til å tilfredsstille den middelmådige middelklassens oppskrytte selvbilde med større forskjeller? Deres ytelse er jo i stor grad uavhengig av det. Ta for eksempel kommunistlandene. Det var mye som ikke fungerte/fungerer der, men det å få folk til å ta utdannelse fungerte/fungerer svært godt. Mange av disse landene hadde/har en høyere utdannet befolkning enn det som er vanlig her i forskjellsvesten, og det til tross for at arbeiderklasseyrker gjerne var bedre betalt.
Anglofil Skrevet 19. juni 2007 #48 Skrevet 19. juni 2007 Hehe, jo, forsåvidt. Nå skal det sies at omtrent alle studerer. De studerer veldig mye av det samme; statsvitenskap, jus, språkfag osv. Mvh Yvonne
Gjest prestekrage Skrevet 19. juni 2007 #49 Skrevet 19. juni 2007 Skal vi se her da: Journalister Grafikere Markedskonsulenter Programleder (radio) Fotballkommentator (radio&tv) Filmstudent Organisasjon og ledelse student Offiserer i forsvaret Ambulansearbeidere Sykepleiere Leger It- folk Arbeidsledige Bank/forsikring Interiørarkitekt Prosjektleder Og sikkert noen jeg har glemt. Vi har faktisk ved flere anledinger kommentert at vi "mangler" håndverkere!
Ce'Nedra Skrevet 19. juni 2007 #50 Skrevet 19. juni 2007 -En barnehageassistent -En pilot -To selgere -En legesekretær -To tømrere -En advokat -En sangerinne -En student i Midtøsten-studier -To husmødre -En elektriker -To advokatsekretærer -En bioingeniør Var i grunnen mye forskjellig dette. Har aldri tenkt over noe sånt
Gjest Marillia Skrevet 19. juni 2007 #51 Skrevet 19. juni 2007 Hm, dette har jeg aldri tenkt over, men her er min liste: -lærer -førskolelærer -bioingeriør -butikkansatt -kontoransatt -snekker -siv. ingeniør -journalist -daglig leder -regnskapsmedarbeider -maskinsjef -legesekretær -tannlegesekretær -salgssjef -vernepleier
Knøttet Skrevet 19. juni 2007 #52 Skrevet 19. juni 2007 Nå er det jo litt forskjell på hva de er utdannet til og hva de jobber som da, men ... Data-ett-eller annet (sorry, husker ikke hva) macdesigner webdesigner barne-og ungdomsarbeider lærer tannhelsesekretær interiørkonsulent blomsterdekoratør elektrobutikkansatt kokk sykepleier homeopat (skal beygynne utdannelse) lege (under utdanning) ingeniør bussjåfør hjelpepleier Meget variert, mao
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #53 Skrevet 21. juni 2007 Tja, da jeg holdt på med hovedfag, hadde jeg ekstrajobb som stuepike/rombetjent på hotell. Jeg elsket det faktisk, spesielt fordi jeg umiddelbart så resultater av innsatsen som ble lagt ned. Blir vel ikke akkurat automatisk reflektert av å holde på med hovedfag!?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå