Gjest Frysepulver Skrevet 15. juni 2007 #21 Skrevet 15. juni 2007 Jeg lukter liberalere/FrP'ere her blant disse yrkene du nevner? Er det mange FrP-ere blant pedagogene her til lands?
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2007 #22 Skrevet 16. juni 2007 Mine venner: - leger og medisinstudenter - advokater - siv.ing - siv. øk - ingeniører - arkiteter ++ Ja jeg tror man finner seg venner på sitt eget nivå
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2007 #23 Skrevet 16. juni 2007 Mine venner: - leger og medisinstudenter - advokater - siv.ing - siv. øk - ingeniører - arkiteter ++ Ja jeg tror man finner seg venner på sitt eget nivå Det tror jeg ikke gjelder alle. Jeg har aldri brydd meg om hva vennene mine jobber med, med mindre det er totalt uetiske yrkesvalg.
Gjest bada Skrevet 16. juni 2007 #24 Skrevet 16. juni 2007 Av en eller annen grunn er det en stor overvekt av arkitekter blant mine venner og bekjente. Ellers er det en del forskere, noen designere, og noen musikere/kunstnere/kulturarbeidere. Og så har jeg to venner som driver sitt eget firma (hhv. klesbutikk og ingeniørfirma).
Sun Mei Skrevet 16. juni 2007 #25 Skrevet 16. juni 2007 *Lærer *Førskolelærer *Barne-og ungdomsarbeider *Lagermedarbeider *Logoped *Butikksjef *Verkstedmedarbeider *Sykepleier *Butikkansatt *Industrimedarbeider *Snekker *Personalsjef i et større firma *Musiker *Kokk *Hjelpepleier *Maskinist *Bud *Tillitsvalgte i arbeiderorganisasjoner *Elektroingeniør *Treningssentersjef *Møbelsnekker *Bilmekaniker ++
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #26 Skrevet 17. juni 2007 Det tror jeg ikke gjelder alle. Jeg har aldri brydd meg om hva vennene mine jobber med, med mindre det er totalt uetiske yrkesvalg. Det handler jo ikke om hva de jobber med, men om man er på samme nivå når det gjelder refleksjon.
Nicky B Skrevet 17. juni 2007 #27 Skrevet 17. juni 2007 Det tror jeg ikke gjelder alle. Jeg har aldri brydd meg om hva vennene mine jobber med, med mindre det er totalt uetiske yrkesvalg. Enig! I min omgangskrets er det mye forskjellig: Sykepleiere Barnehagestyrere Leger Advokater Redaktører Film og tv produksjonsansatte Butikkmedarbeidere Arkivarer/bibliotekar UD ansatte Miljøterapeuter Fabrikkarbeidere Elektrikere Designere Stylister Fysioterapeuter Hjelpepleier Gårdbruker Radiograf Journalister Arbeidsledig Ufør Biolog Fysiker Kurator/ museumsansatt Er liksom ingen yrkesgruppe som utpeker seg som større enn andre blant de.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #28 Skrevet 17. juni 2007 Det handler jo ikke om hva de jobber med, men om man er på samme nivå når det gjelder refleksjon. Som regel er ikke en vindusvasker eller bankansatt/posthusansatt i skranken den mest reflekterte? Hvorfor ville den ellers jobbe som det?
Gjest Alou Skrevet 17. juni 2007 #29 Skrevet 17. juni 2007 De fleste av mine venner er studenter akkurat som meg.
Gjest Vampyra Skrevet 17. juni 2007 #31 Skrevet 17. juni 2007 Som regel er ikke en vindusvasker eller bankansatt/posthusansatt i skranken den mest reflekterte? Hvorfor ville den ellers jobbe som det? Så man kan ikke være reflektert og intellektuell selv om man trives med en jobb du anser som dårlig?
Gjest Frk Åberg Skrevet 17. juni 2007 #33 Skrevet 17. juni 2007 (endret) Som regel er ikke en vindusvasker eller bankansatt/posthusansatt i skranken den mest reflekterte? Hvorfor ville den ellers jobbe som det? Jeg innså at jeg hadde gjort en kardinalkausalfeil, og så ingen annen løsning enn å slette denne fornærmelsen. Men jeg syns fortsatt det er ureflektert å tro at alle som vasker vinduer eller jobber i bank er ureflekterte. Endret 18. juni 2007 av Frk Åberg
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #34 Skrevet 17. juni 2007 Jeg tenkte akkurat det samme.. Det er jo ikke bare de aller nærmeste vennene, men folk man har jevnlig kontakt med privat, tenker jeg. Omgangskrets og nære venner er jo to delvis forskjellige ting.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #35 Skrevet 17. juni 2007 Jeg kjenner en rengjøringsdame og hun er veldig dyp og reflektert. Det samme kan sies om en jeg kjenner som sitter i skranken i en bank. Selv om man jobber på posthus eller i en bank-skranke kan man være smart for det! En bør ikke dømme folk etter hva de jobber som.
mysan Skrevet 17. juni 2007 #36 Skrevet 17. juni 2007 Som regel er ikke en vindusvasker eller bankansatt/posthusansatt i skranken den mest reflekterte? Hvorfor ville den ellers jobbe som det? Så fantastisk enkel verden kunne vært hvis alle så den i sort/hvitt. Uff, vekk med alle grånyanser og farger, det blir for slitsomt....
Hu i Svingen Skrevet 17. juni 2007 #37 Skrevet 17. juni 2007 Skal vi se... Selgere (flere) Sykepleier Kranbilsjåfør Personalansvarlig i renholdsfirma Grafiske designere (flere) Ferskvaremedarbeider i dagligvare Flyvertinne Kokk Fotoassistent Kunstner/lærer Spedisjon (2 stk i eget firma) Journalist Ufør (men med utdannelse innen eiendomsmegling) IT-løsninger (flere) Lærer Bartender (evig slask) Yrkesmilitære (2 stk) Ellers studenter innen: Arkeologi Tannlege Kunst Mange jobber som helt andre ting enn de er utdannet til, meg selv inkludert. Jeg jobber i en liten bedrift der jeg er medeier.
Gjest piaf Skrevet 17. juni 2007 #38 Skrevet 17. juni 2007 (endret) ... Endret 6. september 2007 av Eurydike
Gjest Alou Skrevet 17. juni 2007 #39 Skrevet 17. juni 2007 Så mange venner dere har alle sammen... Min liste hadde blitt kort i forhold til mange andre her inne hvis jeg skulle ramset opp mine venners yrke. Derfor valgte jeg av den grunn å skrive at de fleste er studenter.
Gjest Bodillen Skrevet 17. juni 2007 #40 Skrevet 17. juni 2007 Blant mine venner finnes følgende yrker: Frisør Økonomisjef Bilmekaniker Barne- og ungdomsarbeider Helsesekretær Bioingeniør Sosionom Interiørkonsulent Snekker Lærer Eiendomsmegler Hjelpepleier Elektriker Speditør Sikkerhetskonsulent Det er i hvert fall de jeg kommer på i farta.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå