Gjest Gjest_Sussi_* Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Jeg kom plutselig til å tenke på at nesten alle vennene mine er enten lærere, førskolelærere eller sykepleiere. Er det bare jeg som er så ensporet å ha venner med samme yrker? Hvilke yrker har flesteparten av vennene deres?
Kylling Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Flesteparten av vennene mine er førskolelærere, barne- og ungdomsarbeidere, lærere eller sykepleiere...
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Jeg kom plutselig til å tenke på at nesten alle vennene mine er enten lærere, førskolelærere eller sykepleiere. Er det bare jeg som er så ensporet å ha venner med samme yrker? Hvilke yrker har flesteparten av vennene deres? I min og min kones omgangskrets (med unntak av familien) finner du: En teknisk tegner To bibliotekarer En butikkansatt En kafémedarbeider En danser En førstekonsulent i et departement En pleieassistent To sykepleiere En historiker En renholdsbetjent En sosionom En forfatter To uføre En arbeidsledig Selv er jeg lærer og min kjære er journalist. Ganske variert, vil jeg si.
Anneline80 Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Det er vel igrunnen ikke så merkelig, ettersom mange av vennene dine sikkert er folk du har studert sammen med og lignende? Når jeg tenker etter så jobber størstedelen av mine venner innenfor media, læreryrket eller de driver med forskning, men selvsagt har jeg en og annen barndomsvenn som har blitt lege, snekker osv.
Gjest Gjest_Caroline_* Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 De jeg kjenner er: - Sivilingeniører - Musikere - Leger - Advokater - Jurister - Hovedfag i... - Professorer - Journalist Selv jobber jeg innen et av de nevnte.
Gjest Deception Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 De fleste av vennene mine jobber innen forskning, akkurat som meg.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 Av venner jeg har fått i voksen alder er det stort sett litt ensporet fordi det er gamle studiekamerater, kollegaer o.l. Men barndomsvennene gjør endel forskjellig og har fortsatt kontakt. Og samboerns venner gjør andre ting enn dét igjen. Musikere Medie- og filmfolk (få journalister, mer andre ting) Sykepleiere Bibliotekarer Grafisk designer Hjelpepleier (Midlertidig håper vi) ufør Bankansatt Sosionom Miljøarbeidere/miljøterapeuter Arkitekt Kunstner(e) Tegnere (illustratører, tegneserier... hvis det er et yrke) Ingeniør (data) Veterinærer Lege -- og en profesjonell døgenikt :-) Ikke alle er like nære venner av meg, da, dette blir mer den utvida kretsen av folk jeg kaller venner og nære bekjente. --- også er det noen yrker vi IKKE har representert i vennekretsen, og som jeg faktisk så godt som aldri har møtt noen som driver med, blant annet politi, proffidrettsutøvere, fengselsbetjenter, jurister (dvs, kjenner noen i foreldregenerasjonen, og har et par fjerne bekjente), folk som jobber i inkasso, førskolelærer(!), barnevernspedagog....
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 Av venner jeg har fått i voksen alder er det stort sett litt ensporet fordi det er gamle studiekamerater, kollegaer o.l. Men barndomsvennene gjør endel forskjellig og har fortsatt kontakt. Og samboerns venner gjør andre ting enn dét igjen. Musikere Medie- og filmfolk (få journalister, mer andre ting) Sykepleiere Bibliotekarer Grafisk designer Hjelpepleier (Midlertidig håper vi) ufør Bankansatt Sosionom Miljøarbeidere/miljøterapeuter Arkitekt Kunstner(e) Tegnere (illustratører, tegneserier... hvis det er et yrke) Ingeniør (data) Veterinærer Lege -- og en profesjonell døgenikt :-) Ikke alle er like nære venner av meg, da, dette blir mer den utvida kretsen av folk jeg kaller venner og nære bekjente. --- også er det noen yrker vi IKKE har representert i vennekretsen, og som jeg faktisk så godt som aldri har møtt noen som driver med, blant annet politi, proffidrettsutøvere, fengselsbetjenter, jurister (dvs, kjenner noen i foreldregenerasjonen, og har et par fjerne bekjente), folk som jobber i inkasso, førskolelærer(!), barnevernspedagog.... ...glemte butikkmedarbeidere og noen håndverkere
Gjest Elastica Skrevet 15. juni 2007 #9 Skrevet 15. juni 2007 Lege Butikkeiere Eiendomsmegler Politiadvokat Advokat Sekretær Coach Ledere Frisør Lærere Sykepleier Aerobicinstruktører Off-shore arbeidere Politi Tannlege Naturforvalter Ingeniør Lærere Eh...mye rart, med andre ord.
Gjest Frysepulver Skrevet 15. juni 2007 #10 Skrevet 15. juni 2007 2 barnehageansatte, en med fagbrev som b&u-arbeider 1 bud 1 som jobber med salg i et firma 1 med master som jobber innen olje 1 helsesekretær, nå BI-student 1 ingeniør som nå tar ny utdannelse 1 barnevernpedagog 1 økonomiansatt 1 frisør/make-upartist 1 blomsterdekoratør 1 med bachelor som jobber 1-1 med barn med spesielle behov 1 som driver sin egen organisasjon 1 jusstudent + flere som er ansatt rådgivere osv i en politisk organisasjon (samme)
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2007 #11 Skrevet 15. juni 2007 2 barnehageansatte, en med fagbrev som b&u-arbeider 1 bud 1 som jobber med salg i et firma 1 med master som jobber innen olje 1 helsesekretær, nå BI-student 1 ingeniør som nå tar ny utdannelse 1 barnevernpedagog 1 økonomiansatt 1 frisør/make-upartist 1 blomsterdekoratør 1 med bachelor som jobber 1-1 med barn med spesielle behov 1 som driver sin egen organisasjon 1 jusstudent + flere som er ansatt rådgivere osv i en politisk organisasjon (samme) Jeg lukter liberalere/FrP'ere her blant disse yrkene du nevner?
Kayli Skrevet 15. juni 2007 #12 Skrevet 15. juni 2007 I min omgangskrets finnes følgende yrker: Lærer Barnehageassistent Førskolelærer Lege SFO assistent Tannlegesekretær Regnskapsfører Bonde Industriarbeider 1881-ansatt Bussjåfør IT-ingeniør Asfaltlegger Elektriker Trailersjåfør Sykepleier Jordmor Sikkert flere også, men det var de jeg kom på...
mysan Skrevet 15. juni 2007 #13 Skrevet 15. juni 2007 I min omgangskrets finner du: 3 kvinnelige ingeniører 2 mannlige sådan 1 sykepleier som er spesialisert innen smertebehandling ifb kreft 2 selgere 2 salgssjefer 1 importør av vesker og smykker 2 eiendomsmeglere 1 NSB kontrollør 1 prosjektleder innen grafisk 1 illustratør 1 barnevernspedagog 1 platearbeider 1 fotograf som også er forfatter og agent for annen fotograf Selv jobber jeg i klesbutikk for tiden, så vi er vel en smule sammensatt, og har helt andre ting felles enn jobben vår
Cata Skrevet 15. juni 2007 #14 Skrevet 15. juni 2007 Artig spørsmål. Nå skal vi se:mange ingeniører (ing. siv. ing og dr. ing2 regnskapsmedarbeidere1 økonom1 barnehagemedarbeider (ufaglært)1 som jobber i sosialtjenesten1 butikkmedarbeider1 lærer1 sekretær2 industriarbeidere1 bonde1 bokhandler1 naturterapeutIkke alle disse er nære venner, men alle er mer enn bare tilfeldig bekjente.
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. juni 2007 #15 Skrevet 15. juni 2007 (endret) Jeg har en del venner som studerer det samme som meg. Av mine andre venner, innser jeg at de består av nyutdannede eller straks ferdige sivilingeniører, økonomer og diverse mastergrader. Dette er venner jeg har hatt i mange år, så enten har vi vært voldsomme til å påvirke hverandre eller så valgte vi hverandre virkelig ut fra interesser (tenker på at faktisk alle de jeg vil kalle mine venner har høyere utdanning). Begynner nå å lure på om jeg burde vurdere å bytte ut et par av dem for å få litt mer variasjon og nye impulser... Endret 15. juni 2007 av Frk Åberg
Gjest Gjest_Jesper_* Skrevet 15. juni 2007 #16 Skrevet 15. juni 2007 Hvis man skal være politisk korrekt i Norge (og det skal man) er dette det riktige svaret: - Statsministeren - 3 bussjåfører - Selskapskonsulenten (BCG eller andre kule selskap) - Gravemaskinarbeidere og grøftegravere - En advokat - 2 vaskehjelper - Nils Arne Eggen - Kongen Dette stemmer jo ikke helt men det er dette som blir akseptert som "veldig bra" i likhets-Norge der alle skal tjene likt fordi alt er like mye verdt hele tiden. Hurra for LO og sport
Gjest Vampyra Skrevet 15. juni 2007 #17 Skrevet 15. juni 2007 Hmm alt mulig rart egentlig: Statsvitere Butikksjefer Webutviklere Konsulenter LønnsansvarligeI Rørlegger Snekkere Nettverksadministratorer Elektrikere Sjåførere Barne og ungdomsarbeidere Hjelpepleiere Bilmekanikere/mekanikere Sivilingeniører/ingeniører Økonomer Leger It-support Itledelse Butikkansatte Sykepleiere Fysioterapeut Eiendomsmegler PR konsulenter osv osv osv Det aller meste
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2007 #18 Skrevet 15. juni 2007 Hmm alt mulig rart egentlig: Statsvitere Butikksjefer Webutviklere Konsulenter LønnsansvarligeI Rørlegger Snekkere Nettverksadministratorer Elektrikere Sjåførere Barne og ungdomsarbeidere Hjelpepleiere Bilmekanikere/mekanikere Sivilingeniører/ingeniører Økonomer Leger It-support Itledelse Butikkansatte Sykepleiere Fysioterapeut Eiendomsmegler PR konsulenter osv osv osv Det aller meste Denne listen hørtes temmelig urban ut. Formoder du bor i Oslo.
Gjest Vampyra Skrevet 15. juni 2007 #19 Skrevet 15. juni 2007 Denne listen hørtes temmelig urban ut. Formoder du bor i Oslo. Er omsorgsarbeidere og mekanikere urbane yrker? Jeg har venner og familie i hele landet, så listen har lite å si fra hvor jeg bor.
Gjest -eline- Skrevet 15. juni 2007 #20 Skrevet 15. juni 2007 Skal vi se... Lista er meget farget av eget fagvalg men: -motedesigner -tekstildesignere -interiørarkitekter -illustratører -siv.-inger av forskjellige slag -et par dr.inger -ingeniører av forskjellig slag -typograf -grafikere -møbeldesignere -produktdesignere -informasjonsrådgiver -datafolk (både utdannede og selvlærte) -fotografer -klipper -førskolelærere -sykepleiere -journalist -selgere -hotellsjef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå