Gå til innhold

Eksamenstips

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei!

Jeg skal ha muntlig historie på tirsdag. Har gjennomført 10 eksamener siste månden, så jeg er sliiiiten!

Har lest gjennom pensumet men i går var jeg så sliten at alt bare gikk rundt! Men så må jeg komme gjennom siste dagene! Men er det noen som har tips til meg?

Sitter i dag å skal prøve å huske igjen noe av det jeg har lest, men jeg husker ingen ting- er som et fullstendig jernteppe! Helt forferdelig!

Har bestemt meg for å ikke lese mer i dag, kjenner jeg trenger hvile. Kansje jeg burde hatt det i morgen og? Tror dere det er "nok" med en dag hvile? Hjelp.... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du føler du trenger hvile fra lesningen så synes jeg du skal ta deg en dags pause. Da har du nok mer overskudd når du setter deg ned på søndag for å lese videre. Allikevel har du to hele dager å lese og å skaffe deg oversikt over pensum på.

Hvis du ikke klarer å la det ligge, ville jeg brukt tid på å skrive litt notater, evt lese notater. Å nilese er neppe en god studieteknikk for meg i alle fall. Du kan jo surfe litt på nettet og lese på emner der, bare for å variere litt.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det sier stopp i hodet ditt, så tar du en god pause og gjør noe helt annet (som er totalt unyttig). Gå på kino, lag god mat, hva som helst som ikke har med studiene og gjøre.

Det er langt enklere å konsentrere seg og gjøre det bra i innspurten om du får hvilt litt og gjort andre ting. Det er ingen vits i å presse seg til å lese. Det du leser nå når du er sliten og ikke får med deg, det husker du ikke på eksamen uansett, så å lese er å kase bort tiden.

En god regel er også å ikke lese etter kl. 6 kvelden før eksamen, for da trenger hjernen å hvile litt og å fordøye alt du har lest den siste tiden (denne regelen har reddet meg noen ganger).

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takk for gode svar!

Jepp har tatt nesten hele dagen fri i dag og det blir nok med det i morgen og! Det trengst kjenner jeg! Så får det gå som det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen lur ting er å kjøpe seg en mp3 spiller med diktafon, lese inn det viktigste fra pensum og sove med det på om natta. Ha den gjerne på om dagen når du gjør andre ting.

Jeg kjøpte creative zen nano plus og det funka som ei kule! Det var helt surrealistisk hvor mye som hadde festet seg til minnet og som kom frem på eksamendagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg har norsk muntlig eksamen på mandag. Det jeg lurer på er siden jeg skal fremføre særemne mitt, så må jeg huske den utenatt, eller er det mulig å ha den med inn? glemte å spørre om dette på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil tro at du skal ta den med slik at sensor får se den. Om du får bruke den under fremføring, er jeg usikker på. Du får i alle fall ta med notater. vil anbefale deg å lage småkort med stikkord. Ser bedre ut, og du får ikke lest opp direkte (noe som vil trekke deg ned.) Da har du backup om du faller ut eller får hjerneteppe :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Fisken. Du kan også lage til en overhead med stikkord på hvis du ønsker at sensor titter litt bort fra deg under presentasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...